Termín „topseller“ se používá k označení produktu, který se prodává nejlépe ve své kategorii nebo ve vybraném segmentu trhu. Je to v podstatě nejprodávanější produkt mezi všemi srovnatelnými konkurenčními možnostmi.
Označení topseller může být významným ukazatelem úspěchu produktu, protože naznačuje jeho popularitu a oblibu mezi zákazníky. Prodejci často využívají tento termín k propagaci svých produktů a k zdůraznění jejich úspěchu na trhu.
Který produkt je váš topseller?
- Topseller tvoří významnou část vašich obratů – hodnotili byste jej jako „nejprodávanější“.
- Topseller sbírá spousty recenzí a fotografií.
- Topseller může být námětem různých (nejen online) diskuzí.
Topsellerů může být samozřejmě více – najdete jej v každé kategorii srovnatelného zboží.
Pokud o některém z vašich produktů víte, že je to topseller, je vhodné jej využít při marketingových aktivitách – a zvýšit prodej NEJEN topselleru.
POZOR! Využití topsellerů při prodeji vyžaduje dobré porozumění vašemu trhu i zákazníkům a schopnost přizpůsobit své marketingové a prodejní strategie tak, aby co nejlépe využily popularitu těchto produktů.
Jak s topsellerem pracovat v marketingu?
- Zvýraznění – na webových stránkách, reklamních bannerech i v e-mailech podpořte prodej topselleru, zaujmou i slevy na nejprodávanější zboží v kategorii.
- Křížový prodej – přiřaďte k topselleru i související zboží, může to podpořit prodej i doplňkového sortimentu.
- Aktualizace – reagujte na situaci na trhu, pokud je váš topseller „za zenitem“, protože ho drtí konkurenční výrobek, nemá smysl jej nadále podporovat a je potřeba se poohlédnout po novodobém topselleru.
Topsellery si zaslouží speciální přístup a například i speciálně nastavené PPC kampaně, je vhodné tedy analyzovat váš sortiment a následně s ním pracovat tak, abyste využili potenciál těchto nejprodávanějších produktů.