Angl. termín Traffic znamená návštěvnost a v online marketingu představuje jednu z významných sledovaných metrik. Ukazuje množství návštěvníků, kteří zavítají na náš web, e-shop, nějakou konkrétní stránku (např. blog) nebo jakoukoli jinou online platformu (Facebook, newsletter atd.).
Traffic představuje první krok k tomu, aby se z nahodilých návštěvníků stali zákazníci. Hodnotíme jednak kvantitu (celkový počet uživatelů), tak kvalitu (tj. relevanci těchto uživatelů pro naše podnikání). Cílem není přitáhnout na web co nejvíc návštěvníků, ale přilákat ty správné, se skutečným zájmem o naši nabídku.
Jak toho dosáhnout? Správně zvolenou marketingovou strategií a efektivně vypracovanými kampaněmi. Tím, že náš obsah optimalizujeme pro potřeby naší cílové skupiny, se přiblížíme k potenciálním zákazníkům a pravděpodobně je oslovíme.
Druhy trafficu
Různé marketingové kanály generují různé typy návštěvnosti. Nejčastěji se setkáme s:
- Organická návštěvnost: přichází přirozeně z výsledků vyhledávačů, zvýšit traffic můžeme pomocí obsahového auditu webu pro SEO
- Placená návštěvnost: nejčastěji přes PPC reklamy
- Odkazující stránky: cizí články v online prostoru, které na vás odkazují
- Sociální sítě: placené nebo neplacené příspěvky, které uživatele přivedou na váš web