Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Cílová skupina

Cílová skupina

V marketingu termín „cílová skupina“ (nebo neformálně „cílovka“) používáme k označení nebo identifikaci skupiny osob, kterou chceme oslovit svým produktem nebo službou.

Určení cílové skupiny je nezbytný klíčový krok při plánování marketingové strategie i marketingového plánu. Směle můžeme říci, že cílová skupina představuje „jádro“ marketingových aktivit, neboť pochopení zákazníka, jeho motivace a potřeby, vede k celkovému rozvoji podnikání. 

Definice cílové skupiny

Při definici cílové skupiny vycházíme z analýzy několika prvků:

  • demografických údajů (věk, pohlaví, lokace),
  • behaviorálních vzorců (nákupní návyky, zájmy, zvyklosti),
  • vyznávaných hodnot,
  • životního stylu.

Tímto způsobem si vytvoříme ucelený obraz o lidech, kteří potenciálně mohou být našimi zákazníky. Lépe přizpůsobíme komunikaci a nabídku, aby co nejlépe odpovídala tomu, co lidi ve skutečnosti chtějí. 

Segmentace je v tomto ohledu důležitý krok, který se skládá z několika fází:

  • Identifikace. Nejprve vezměte stávající zákazníky. Ti tvoří první skupinu. Poznejte je. Kdo jsou lidé, kteří s vámi sympatizují a co mají společného? Může to být například zájem o určitý produkt, stejná životní situace nebo podobné vyznávané hodnoty. Demografické údaje jako jsou věk, pohlaví, místo, kde se nacházejí – další důležité informace ke správné identifikaci.
  • Potřeby a preference. Při analýze tohoto bodu je třeba brát v potaz nejen to, co lidé chtějí, ale také PROČ to chtějí. Jde vašim zákazníkům o kvalitu, cenu, chtějí být originální nebo dávají přednost bezchybnému zákaznickému servisu?

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Podívám se na váš Google Ads účet (osobně, zdarma)

Neděláme automatické audity. Podívám se na váš účet sám. Strávím 30-45 minut nad vašimi kampaněmi a najdu konkrétní problémy.

Filip Hvízdal, zakladatel MarketingPPC

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.