fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Cílová skupina

Cílová skupina

V marketingu termín „cílová skupina“ (nebo neformálně „cílovka“) používáme k označení nebo identifikaci skupiny osob, kterou chceme oslovit svým produktem nebo službou.

Určení cílové skupiny je nezbytný klíčový krok při plánování marketingové strategie i marketingového plánu. Směle můžeme říci, že cílová skupina představuje „jádro“ marketingových aktivit, neboť pochopení zákazníka, jeho motivace a potřeby, vede k celkovému rozvoji podnikání. 

Definice cílové skupiny

Při definici cílové skupiny vycházíme z analýzy několika prvků:

  • demografických údajů (věk, pohlaví, lokace),
  • behaviorálních vzorců (nákupní návyky, zájmy, zvyklosti),
  • vyznávaných hodnot,
  • životního stylu.

Tímto způsobem si vytvoříme ucelený obraz o lidech, kteří potenciálně mohou být našimi zákazníky. Lépe přizpůsobíme komunikaci a nabídku, aby co nejlépe odpovídala tomu, co lidi ve skutečnosti chtějí. 

Segmentace je v tomto ohledu důležitý krok, který se skládá z několika fází:

  • Identifikace. Nejprve vezměte stávající zákazníky. Ti tvoří první skupinu. Poznejte je. Kdo jsou lidé, kteří s vámi sympatizují a co mají společného? Může to být například zájem o určitý produkt, stejná životní situace nebo podobné vyznávané hodnoty. Demografické údaje jako jsou věk, pohlaví, místo, kde se nacházejí – další důležité informace ke správné identifikaci.
  • Potřeby a preference. Při analýze tohoto bodu je třeba brát v potaz nejen to, co lidé chtějí, ale také PROČ to chtějí. Jde vašim zákazníkům o kvalitu, cenu, chtějí být originální nebo dávají přednost bezchybnému zákaznickému servisu?

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50