fbpx
Přeskočit na obsah

Zkratka UVP (z angl. Unique Value Proposition) neboli v češtině jedinečná prodejní hodnota. Jedná se o jasné prohlášení, ve kterém firma definuje přínos nabídky svých produktů a služeb.

UVP vysvětluje, jak firma umí řešit potřeby a problémy svých potenciálních zákazníků. Lépe než konkurence. Zjednodušeně řečeno odpovídá na otázku, proč by zákazník měl nakoupit u vás a ne u konkurence.

Znalost UVP je důležité zejména pro malé a střední podniky, protože jim pomáhá i přes omezené finanční a marketingové možnosti konkurovat na trhu velkým hráčům.

Výhody UVP

  • Více potenciálních zákazníků: Kvalitně zpracované UVP přitáhne pozornost a (potenciální) zákazníky motivuje k interakci.
  • Budování brandu: Jasné UVP pomáhá budovat silnou identitu značky, která se odlišuje od konkurence.
  • Loajalita: Tím, že UVP dostává svému slovu a vyřeší ke spokojenosti každý zákazníkům problém, roste spokojenost a loajalita zákazníků. A s ní i opakované nákupy :).
  • Zvýšení prodejů: Přesvědčivé UVP může motivovat potenciální zákazníky k nákupu, čímž se logicky zvyšují prodeje.

Jak napsat UVP

Základním krokem je identifikace cílové skupiny. Bez porozumění potřeb a přání vašich zákazníků nikdy nemůžete vypracovat kvalitní UVP.

Zaměřte se na to, jak váš produkt nebo služba dokáže člověku pomoci nebo zpříjemnit život. Buďte ve sdělení jasní, struční a srozumitelní. Bohatě postačí několik vět, žádné dlouhé povídání. Při tvorbě berte v potaz i zpětnou vazbu od nakupujících.

UVP můžete pravidelně testovat a vylepšovat tak, aby co nejvíce rezonovalo s vaší cílovou skupinou a bylo co nejúčinnější.  

UVP nerovná se USP

UVP může být snadno zaměnitelné s USP, jelikož jsou spolu úzce provázány. Nicméně USP je primárně o jedinečnosti produktu/služby, kdežto UVP se zaměřuje na hodnotu a přínos pro koncového zákazníka. 

Příklad: BeWooden, český e-shop specializující se na prodej originálních módních a lifestyle doplňků vyrobených z přírodních materiálů, zejména dřeva.

USP

  • Ručně vyráběné produkty z přírodních materiálů: Ručně vyráběné produkty z kvalitního dřeva, jako jsou motýlky, peněženky, hodinky a další doplňky. Ruční výroba a použití přírodních materiálů dává každému produktu jedinečný charakter a vysokou kvalitu.
  • Design a originalita: Produkty navrženy s důrazem na jedinečnost a styl.
  • Udržitelnost a ekologický přístup: Velký důraz na ekologickou udržitelnost, což zahrnuje zodpovědný výběr materiálů a podporu trvale udržitelných lesnických praxí.

UVP

  • Osobní přístup a přizpůsobení: BeWooden nabízí možnost personalizace produktů, což zákazníkům umožňuje vytvořit si vlastní, na míru vyrobený doplněk.
  • Příběh značky a produkce: Každý produkt nese příběh – od výběru materiálu, přes ruční výrobu až po finální design. Tento příběh je součástí marketingu značky a zákazníci tak nekupují jen produkt, ale i část příběhu a filozofie značky.
  • Podpora lokálního umění a řemesla: Nákupem zákazníci podporují lokální řemeslníky a umělce.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50