XML feed je kus kódu s informacemi. Jedná se v podstatě o digitální seznam, který je uspořádán tak, aby ho počítače a webové služby mohly snadno číst a zpracovávat.
Představte si XML feed jako tabulku v Excelu: do sloupců vpisujete různá data (název produktu, cena, popis, obrázek atd.). XML je formát, ve kterém jsou tato data zapsána. „Feed“ znamená, že se tyto údaje pravidelně aktualizují a posílají na různá předem definovaná místa.
V praxi online reklamy XML feed obsahuje všechny důležité detaily o produktech e-shopu. To zahrnuje názvy produktů, ceny, dostupnost, velikost, výrobce a další. Tento feed pak využijete v reklamních systémech jako Google Ads nebo ve srovnávačích zboží jako je Heureka.
Díky tomu, že tyto systémy „vědí“ o vašich produktech vše potřebné, mohou je efektivně zobrazovat potenciálním zákazníkům ve formě reklam. Problematiku XML feedu do hloubky probíráme v článku na blogu XML feed pro ne-ajťáky.