Google nám představil nové Google Analytics 4 a spolu s tím ukončil fungování původních Universal Analytics. Určitě jste přechod a implementaci zvládli a nyní hledáte několik základních přehledů, na které jste byli v Universal Analytics zvyklí a v Google Analytics 4 je nemůžete najít.
1. Konverze
V pravém sloupci klikneme na Přehledy. Je jich tu hodně, my chceme přehled Zapojení – Konverze:
Zobrazí se nám statistika o všech konverzních událostech. To znamená počet konverzí, počet uživatelů a také tržby. K tomu, abychom si zde zobrazili jednotlivé kanály, musíme si kliknout na tlačítko “plus” u názvu události.
Zobrazí se nám nabídka, ve které si najdeme zdroj návštěvnosti a poté si vybereme, jaký přehled chceme přidat. Jakmile máme vybráno, v přehledu se objeví jednotlivé kanály jako je Google, Seznam, Facebook a pod.
Můžeme si takto zobrazit i další údaje ke konverzím jako je demografie, zařízení apod.
2. Uživatelé
Podrobnější statistiku o uživatelích najdeme jinde. Nejprve si opět klikneme na Přehledy – Uživatel. V něm najdeme atributy uživatelů vč. podrobného přehledu demogafických údajů. Ten nás zajímá. Všimněme si možnosti kliknout na “pohlaví”. Tam najdeme jednotlivé další možnosti, jakou statistiku si zobrazit.
Jakmile si vybereme statistiku, která nás zajímá, upraví se přehled. K tomu ještě můžeme přidat tlačítkem “plus” další doplňkové statistiky a jednotlivě je kombinovat.
Tyto dva základní přehledy vám pomohou k lepší orientaci ve fungování webu a jeho návštěvnosti.