Domů » Online marketing » Co umí volba „Prozkoumat“ v prohlížeči

Co umí volba „Prozkoumat“ v prohlížeči

Prvek prozkoumat

Schválně, zkoušeli jste někdy na nějaké stránce kliknout pravým tlačítkem myši? Pokud ano, rozbalila se vám tato (nebo podobná, záleží na prohlížeči) nabídka:

Prozkoumat

My se zaměříme na poslední položku v menu, a to Prozkoumat.

5 případy využití v praxi

1. potřebujete zjistit, jak vypadá stránka na mobilu

Jednoduše klikněte na Prozkoumat a poté na ikonu mobilního telefonu – viz obrázek:

Jak vypadá vaše stránka na mobilu

Vlevo pak uvidíte náhled, jak vypadá vaše stránka na mobilu či tabletu. Na horní liště nad zobrazenou stránkou máte i možnost zvolit zařízení, na kterém chcete web zobrazit, nebo zadat vlastní rozměry.

2. potřebujete získat obrázky z webu

Opět zvolíte Prozkoumat, kliknete na šipky pro rozšíření menu a vyberete Aplikace:

Aplikace

Poté kliknete na Rámy (Frames) — > Obrázky:

Obrázky

Uvidíte všechny obrázky, které jsou umístěny na webových stránkách vč. jejich velikosti, rozlišení a formátu. Můžete si je tak stáhnout k sobě do počítače a dál s nimi pracovat (pozor na autorská práva).

3. potřebujete odhalit chyby webu

Vejdete na web, pravým tlačítkem myši opět vyberete možnost Prozkoumat. V záložce Console můžete zjistit např. situaci, když se nějaký prvek nenačítá nebo se třeba načítá přes nezabezpečené připojení (http).

Pokud se nějaká stránka zobrazí špatně nebo nezobrazí, pomocí této funkce jednoduše zjistíte, o co konkrétně jde. Oranžově jsou nekritické body, ale někdy se objeví i červené, ty byste měli vyřešit.

Příklad upozornění:

Chybová hláška

4. potřebujete si pohrát s CSS

Spíš pro pokročilejší uživatele, kteří možnost Prozkoumat možná už dávno znají. Pokud např. ve WordPressu chcete upravit nějaké CSS nebo zjistit jeho vlastnosti, opět vám pomůže prvek Prozkoumat.

Hodně dobrá je tato možnost např. pokud chcete v náhledu skutečného webu vidět, jak bude vypadat jiný font nebo barva nějakého prvku, než se rozhodnete je skutečně změnit.

Přestože růžovou barvu ani Comic Sans by člověk při smyslech na našem webu nepoužil, tak pokud chci z nějakého důvodu vidět, jak by tato kombinace vypadala, mohu najít prvek, který chci změnit a jak vidíte na pravé straně obrázku, přepsat původní hodnoty nebo dopsat nějaké navíc.

5. používáte Google Tag Manager a chcete měřit kliknutí na nějaký prvek

Pokud chcete sledovat kliknutí na tlačítko nebo jiný prvek, musíte v Google Tag Manageru definovat, o který prvek se jedná. Nejčastěji pomocí CSS třídy nebo identifikátoru.

Opět pomůže volba Prozkoumat, kdy prozkoumáte konkrétní tlačítko, o které se vám jedná a pokusíte se najít nějakou unikátní třídu nebo identifikátor.

Je potřeba si dát pozor na to, aby stejnou třídu nebo identifikátor nesdílely i jiné prvky, jejichž kliknutí měřit nechcete. A nejlepší je vše zkontrolovat v GTM náhledu.

Znáte ještě nějaké další využití tohoto prvku? Napište nám, článek rádi doplníme.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku

Článek napsal/a Kamila Hájková

Kamila se v MarketingPPC věnuje školení začínajících a mírně pokročilých uživatelů, správě menších PPC kampaní, psaní článků a newsletterů.