Co je Idealo
Idealo vzniklo v Německu již před více než dvaceti lety a v současné době patří mezi top srovnávače v Rakousku a Německu. Jedná se o klasický Marketplace (obdobu naší Heureky), který nyní působí v celé Evropě, zejména pak mimo již zmíněných německých trhů také ve Francii, Španělsku, Itálii a Velké Británii.
Mezi nejčastěji nabízené produkty patří elektronika, auto moto příslušenství, móda nebo vše pro domácí mazlíčky. Nutno dodat, že v rámci německého a rakouského trhu používá Idealo značná část kupujících, důvěra v tento srovnávač je tedy vysoká.
Výhody Idealo
Největší výhodou Idealo je jeho situování na německém a rakouském trhu. Pokud plánujete expanzi na tyto trhy, Idealo vám umožní zjistit dopředu, jak jsou na tom vaše produkty cenově ve srovnání s konkurencí a zda je o ně zájem.
Bonusem je také vlastní Key Account Manager, který vám pomůže s produkty a jejich nastavením. Kromě toho, že dobře poradí se skutečně snaží pomoc, abyste co nejdříve mohli na Idealo začít.
Nesporným plusem je fakt, že na Idealo mají všichni stejné podmínky. O úspěchu rozhoduje cena, hodnocení e-shopu a dostupnost zboží. Nefunguje zde placený bidding neboli placení za proklik na přední pozice jako známe u Heureky. Místo toho je na Idealo zavedená stejná cena za proklik pro všechny, kdo nabízí své zboží: https://partner.idealo.com/uk/pricing.
Nevýhody Idealo
Za nepříliš zdařilý považujeme způsob párování produktů, který lze pouze skrze API nebo produktový feed. Ten musí splňovat určitě podmínky a každý produkt by měl obsahovat EAN kód, viz specifikace.
EAN je podstatný, protože bez něj se vaše produkty nedostanou do online produktového katalogu, ale pouze do tzv. “open catalogue”. Zde se nachází všechny nespárované produkty na jednom místě a jsou seřazeny jen podle základních kategorií. Jako prodejce určitě chcete mít spárované produkty – není třeba je složitě vyhledávat, jsou totiž vidět hned.
Jak začít s Idealo
Nejprve si zaregistrujte svůj e-shop na Idealo, odkaz naleznete v patičce:
Vyplníte základní údaje o firmě, o e-shopu a zadáte zdroj dat produktů (viz výše).
Jakmile máte hotovo, ozve se vám Key Account Manager a řekne vám (německy nebo anglicky), co je ještě potřeba udělat nebo v čem jsou chyby. Ověřování produktových a firemních dat trvá nějakou dobu (v řádu dnů).
Po úspěšném napárování produktů se vám zpřístupní statistiky prokliků a také souhrn, kolik produktů je spárováno v produktovém katalogu a kolik zůstalo nezařazeno v open katalogu. Produkty si můžete prohlédnout a také se podívat, zda jste konkurenceschopní.
Pokud chcete své produkty nabízet v cizí zemi, je samozřejmě nezbytné mít e-shop lokalizovaný na daný jazyk podle konkrétní země. Stejná situace nastává v okamžiku, kdy míříte na trhy více zemí. Vždy je potřeba e-shop v dané zemi znovu zaregistrovat a projít procesem schválení produktů.
Idealo za vás nebude dělat fakturaci nebo rovnou prodávat jako třeba na Heureka (možnost “koupit na Heurece”).