fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Marketingové strategie » Jak funguje Idealo

Jak funguje Idealo

jak funguje idealo článek hero image

Co je Idealo

Idealo vzniklo v Německu již před více než dvaceti lety a v současné době patří mezi top srovnávače v Rakousku a Německu. Jedná se o klasický Marketplace (obdobu naší Heureky), který nyní působí v celé Evropě, zejména pak mimo již zmíněných německých trhů také ve Francii, Španělsku, Itálii a Velké Británii. 

Mezi nejčastěji nabízené produkty patří elektronika, auto moto příslušenství, móda nebo vše pro domácí mazlíčky. Nutno dodat, že v rámci německého a rakouského trhu používá Idealo značná část kupujících, důvěra v tento srovnávač je tedy vysoká. 

Výhody Idealo

Největší výhodou Idealo je jeho situování na německém a rakouském trhu. Pokud plánujete expanzi na tyto trhy, Idealo vám umožní zjistit dopředu, jak jsou na tom vaše produkty cenově ve srovnání s konkurencí a zda je o ně zájem. 

Bonusem je také vlastní Key Account Manager, který vám pomůže s produkty a jejich nastavením. Kromě toho, že dobře poradí se skutečně snaží pomoc, abyste co nejdříve mohli na Idealo začít.

Nesporným plusem je fakt, že na Idealo mají všichni stejné podmínky. O úspěchu rozhoduje cena, hodnocení e-shopu a dostupnost zboží. Nefunguje zde placený bidding neboli placení za proklik na přední pozice jako známe u Heureky. Místo toho je na Idealo zavedená stejná cena za proklik pro všechny, kdo nabízí své zboží: https://partner.idealo.com/uk/pricing.

Nevýhody Idealo

Za nepříliš zdařilý považujeme způsob párování produktů, který lze pouze skrze API nebo produktový feed. Ten musí splňovat určitě podmínky a každý produkt by měl obsahovat EAN kód, viz specifikace.

EAN je podstatný, protože bez něj se vaše produkty nedostanou do online produktového katalogu, ale pouze do tzv. “open catalogue”. Zde se nachází všechny nespárované produkty na jednom místě a jsou seřazeny jen podle základních kategorií. Jako prodejce určitě chcete mít spárované produkty – není třeba je složitě vyhledávat, jsou totiž vidět hned.

Jak začít s Idealo

Nejprve si zaregistrujte svůj e-shop na Idealo, odkaz naleznete v patičce:

Registrace e-shopu

Vyplníte základní údaje o firmě, o e-shopu a zadáte zdroj dat produktů (viz výše).

Jakmile máte hotovo, ozve se vám Key Account Manager a řekne vám (německy nebo anglicky), co je ještě potřeba udělat nebo v čem jsou chyby. Ověřování produktových a firemních dat trvá nějakou dobu (v řádu dnů).  

Po úspěšném napárování produktů se vám zpřístupní statistiky prokliků a také souhrn, kolik produktů je spárováno v produktovém katalogu a kolik zůstalo nezařazeno v open katalogu. Produkty si můžete prohlédnout a také se podívat, zda jste konkurenceschopní.

Pokud chcete své produkty nabízet v cizí zemi, je samozřejmě nezbytné mít e-shop lokalizovaný na daný jazyk podle konkrétní země. Stejná situace nastává v okamžiku, kdy míříte na trhy více zemí. Vždy je potřeba e-shop v dané zemi znovu zaregistrovat a projít procesem schválení produktů.  

Idealo za vás nebude dělat fakturaci nebo rovnou prodávat jako třeba na Heureka (možnost “koupit na Heurece”).

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Článek napsal/a Petra

Péťa ráda – a dobře – komunikuje, proto ji pravděpodobně potkáte na úvodním callu. Srdeční záležitost jsou statistiky v Lookeru. Vaše kampaně pod její taktovkou poběží jako na drátkách.

Štítky:

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.