Domů » Google Ads » 10 věcí, na které se v Google Ads zapomíná

10 věcí, na které se v Google Ads zapomíná

10 věcí, na které se v Google Ads zapomíná hero image

Napadla vás někdy otázka, zda jste během nastavování kampaní v Google Ads na něco nezapomněli? Pokud ano, čtěte dál. Dozvíte se 10 nejčastějších opomenutí.

1. Bezhlavé použití Google Ads doporučení

Nedávná doporučení společnosti Google pro automatické použití (konkrétně o doporučení a skóre optimalizaci jsme psali dříve) vyvolala mezi inzerenty obavy. Tyto změny jsou sice určeny ke zlepšení výkonu, ale nemusí být vždy vhodné pro každý účet. Vždy je důležité zachovat zdravý rozum a dívat se na věc s nadhledem, následně návrhy promyslet, zvážit a teprve poté aplikovat.

Některá doporučení, například odstranění nadbytečných klíčových slov, mohou snížit dosah vašich reklam a negativně ovlivnit výkon. Na druhou stranu, odstranění nezobrazujících se klíčových slov, může být užitečné.

Chybu neuděláte, pokud projdete a zkontrolujete každý návrh a následně se rozhodnete, zda odpovídá vašim cílům. Pouze tímto způsobem zajístíte, aby váš účet zůstal v nejlepší kondici a nadále dosahoval požadovaných výsledků.

2. Nepoužíváte doporučené postupy Googlu (tzv. SOPs)

Využívejte doporučení od Googlu (tzv. SOPs neboli standardní operační postupy). Doporučení je možné aplikovat na všech účtech Ads. Můžete se zaměřit na následující body:

Definujte si své cíle – identifikace cílů vám pomůže vybrat správný typ kampaně a nastavit vhodný cíl.

Průzkum klíčových slov – využívejte nástroje, jako jsou Plánovač klíčových slov Google. Pokuste se najít klíčová slova s vysokou návštěvností a nízkou konkurencí.

Nastavení kampaní –  správné nastavení a volba kampaní je poloviční cestou k úspěchu. Vyberte vhodný typ kampaně, nastavte správné cílení, rozpočet a strategii nabídek.

Vytvořte působivou reklamu –  vytvořte působivé reklamy pro vaše publikum v obsahové či vyhledávací síti.

Sledujte a optimalizujte – pomocí měřicích nástrojů, ať již v Google Ads či Analytics, sledujte výkon svých kampaní. Upravujte a průběžně testujte své reklamy a klíčová slova, abyste průběžně zlepšili výkony svých kampaní.

3. Omezené používání vylučujících klíčových slov

Používání vylučujících klíčových slov v reklamách je účinný způsob, jak zlepšit jejich výkon. Pokud nepoužíváte vylučující klíčová slova, mohou se vaše reklamy zobrazovat uživatelům, kteří o váš produkt či služby nemají zájem.

Pravidelně sledujte vyhledávací dotazy u svých kampaní, abyste identifikovali nevhodná klíčová slova, která následně vyloučíte. Oslovujte pouze skupiny lidí, kteří hledají to, co nabízíte. Ušetříte peníze za nerelevantní prokliky a také zlepšíte efektivitu vašich kampaní.

4. Nevylučujete nevhodná umístění

Pokud nevylučujete nevhodná umístění v Ads, neúmyslně navyšujete rozpočet na reklamu, a snižujete efektivitu cílení na požadované publikum. Zde je pár tipů, jak tomu předcházet:

Identifikujte špatná umístění – pravidelně kontrolujte přehledy umístění v Google Ads a vylučujte nevhodná umístění, u kterých se vaše reklama zobrazila.

Možnost použití automatického cílení – zvažte použití automatického cílení, jako je „Optimalizace cílení“ nebo „Rozšíření cílení“. Tuto metodu je potřeba řádně vyzkoušet, jelikož vás bude Google zobrazovat všude tam, kde si myslí, že je to vhodné. Toto samozřejmě povede k navýšení útraty, která má ne vždy pozitivní výsledek.

Nevylučujete svůj brand z kampaně pMAx

Pokud používáte kampaně pMax, doporučujeme odstranit klíčová slova týkající se vašeho brandu, a to přímo na úrovni účtu. Všechno kolem pMax kampaně a jejím nastavení se dočtete v rozsáhlém článku Průvodce nastavením performance Max kampaně.

Monitorujte výkon – sledujte výkon kampaní spojených s vaší značkou. Zjistíte tak, zda přinášejí požadované výsledky.

6. Nevyužíváte k prodeji vaše nejlepší produkty

Mnoho e-shopů zapomíná na pravidlo 80/20 – 20 % výrobků dělá 80 % obchodů. Pokuste se soustředit na 20 % svých klíčových produktů a těm věnujte maximální péči. Pamatujte na to, že pokud své nejlepší produkty neinzerujte (nebo ještě hůře neznáte), s největší pravděpodobností přicházíte o nemalé zisky.

Promarněná příležitost – tím, že se nezaměříte na své nejvýkonnější produkty, můžete přijít o příležitosti ke zvýšení tržeb a zvýšení počtu konverzí. Zároveň utrácíte peníze za reklamy, které nemají pro váš obchod až takový přínos.

Možnost lepšího nabízení cen –  pokud necháte všechny produkty v kampani pohromadě (bez ohledu např. na pořizovací cenu, topseller, sezonnost apod.), nemusí být strategie nabídek efektivní. Možná podáváte příliš nízké nabídky na produkty, které si vedou dobře, nebo příliš vysoké na produkty, které nemají dostatečný výkon.

Analyzujte –  bez pravidelné analýzy údajů o výkonech svých produktů se pravděpodobně připravíte o potenciální zisky.

7. Příliš optimalizujete kampaně

Myslete na to, že je potřeba u kampaní najít rovnováhu mezi jejich optimalizováním a dobou po optimalizaci. Neustálé provádění změn může mít negativní dopad na výkon vašich kampaní a celkovou návratnost investic. Některé změny se projeví hned, jiné až za několik dní či týdnů. Na co je potřeba si dát pozor.

Zkreslené výsledky – přílišná optimalizace může vést ke snížení výkonu. Pokud své kampaně neustále měníte a upravujete z důvodu lepšího výkonu, může se nakonec stát, že tyto úpravy budou mít spíše negativní účinek.

Zvýšení nákladů –  častá optimalizace může také vést ke zvýšení nákladů. Pokud neustále upravujete nabídky a cílení, můžete nakonec utratit více peněz, aniž byste generovali odpovídající zisk.

8. Nevylučujete nevhodné stránky z vašich DSA kampaní

Dynamické reklamy ve vyhledávání (zkráceně DSA) mohou být zajímavý způsob, jak zviditelnit vaše produkty a navýšit tržby. DSA reklamy umožňují automaticky vytvářet reklamy na základě obsahu vašeho webu. U těchto kampaní je prioritní vyloučení špatných stránek, na které se nechcete zobrazovat.

Pravidelně kontrolujte svůj web a vylučujte stránky, ze kterých nechcete, aby byla reklama sestavena. Typicky obchodní podmínky, doprava, o nás apod. Toto povede k vyššímu CTR a většímu konverznímu poměru.

9. Přílišné dělení kampaní

Rozdělení produktů do mnoha kampaní může mít výhody i nevýhody v závislosti na konkrétních potřebách.

Výhody:

Lepší cílení – více reklam s reklamními sestavami (např. jedno klíčové slovo v jedné sestavě) vede k zobrazování relevantnější reklam, což může vést k vyšší míře prokliku a více konverzím.

Lepší výkon reklam – více rozdělené kampaně se lépe optimalizují. Můžeme u nich lépe identifikovat, které kampaně fungují lépe a které hůře.

Lepší kontrola rozpočtu – rozdělením lze také jednotlivým kampaním přiřadit přesný rozpočet bez nutnosti sdílení.

Nevýhody:

Vyšší čas a náklady na správu – správa mnoha kampaní může být časově náročná a tím pádem nákladná.

Zdvojené reklamy – při velkém množství reklam může dojít ke zdvojení klíčových slov. Je potřeba mít toto na paměti a dát si na to pozor.

Rozhodnutí vytvořit mnoho kampaní s mnoha sestavami závisí na konkrétních cílech a potřebách. Rozhodnutí je čistě individuální a nedá se paušálně říci, zda přílišná struktura ano či ne. Můžete vyzkoušet obě varianty a napsat nám, která funguje lépe :)

10. Nevyloučená umístění dětských kanálů na YouTube

Jedna z častých chyb v účtech, se kterou se u klientů setkáváme – opomenutí vyloučení dětských kanálů. Pokud se vaše reklamy budou zobrazovat dětem, určitě je zapotřebí vyloučit z reklam dětské kanály, pokud inzerovaný produkt nebo služba nejsou pro děti vhodné.

Vylučte z vašich reklam kanály, které jsou na YouTube nebo jiných platformách označeny jako „určené pro děti“, ušetří vám to nemalé náklady za reklamu. Samozřejmě budou rády i samotné děti, když reklama nebude přerušovat jejich oblíbený pořad.

Článek napsal/a Michal Kartaš

Michal pomáhá klientům zejména s PPC kampaněmi na Googlu či Skliku a rád prohlašuje: „PPCčka buď miluješ nebo nesnášíš.“ Jeho silnou parketou je i psaní článků a detailní audity Google Ads kampaní.