Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní
Požádejte o nezávaznou nabídku
Domů » Nejdražší chyby v Google Ads » Klíčová slova
Pomocí klíčových slov ve vyhledávací síti určíte, komu se vaše reklama zobrazí. Každá chyba v klíčových slovech se může prodražit a inzerenti v této oblasti chybují často.
Nemá smysl platit za kliknutí od lidí, kteří si u vás nic nekoupí. Na druhou stranu je škoda nezobrazit reklamu lidem, kteří by si něco koupit mohli.
Určitě je vám jasné, že tyto vyhledávací výrazy maji odlišnou hodnotu:
Člověk hledající „levný kancelářský notebook“ je pravděpodobně teprve ve fázi, kdy vybírá vhodný typ. Hodnota takového kliknutí na reklamu je výrazně nižší, než u posledního výrazu, kdy uživatel projevil zájem o koupi konkrétního modelu. Výraz „levný notebook“ je natolik obecný, že u něj nemá smysl reklamu vůbec ukazovat.
Obecná klíčová slova jako „levný notebook“ nebo „kancelářský notebook“ zřídka přivedou zákazníky za přijatelnou cenu. Používejte obecná klíčová slova opatrně, s nižšími nabídkami za kliknutí a zpravidla až tehdy, kdy kampaně fungují a potřebujete trochu zvětšit zásah.
U jednoslovných klíčových slov bývá velká konkurence a nízký konverzní poměr. Pomohou zobrazit reklamu velkému počtu hledajících, ale v Google Ads by vám mělo jít o přesný opak. Reklamu má smysl ukazovat jen v případech, kdy je šance na získání konverze.
Podobně jako obecná klíčová slova, i jednoslovné výrazy je lepší používat opatrně nebo vůbec.
Google Ads nerozlišují diakritiku, jednotné a množné číslo, překlepy. Mít v kampani klíčové slovo „kancelářský notebook“ a „kancelářské notebooky“ je zbytečné. Výhody jsou nulové, nevýhody jsou nepřehledný účet a obtížná optimalizace kvůli zkresleným statistikám.
Ještě horší je mít stejné klíčové slovo ve více kampaních nebo reklamních sestavách. Vaše klíčová slova spolu budou soutěžit a nemáte kontrolu nad tím, kdy se která reklama zobrazí.
Dát všechna klíčová slova do jedné reklamní sestavy a nechat u nich stejné nabídky není moudré. Většinou platí, že čím konkrétnější klíčové slovo, tím lepší návratnost investic, tím vyšší nabídku si zaslouží.
Pokud budete mít v Google Ads účtu klíčová slova „kancelářský notebook“ a „notebook Lenovo ThinkPad“, je moudré je dát do odlišných reklamních sestav, napsat jim odlišné reklamy a klíčovému slovu „notebook“ dát výrazně nižší nabídku za kliknutí.
Shoda klíčových slov určuje, jak moc si musí být podobné klíčové slovo a vyhledávací dotaz, aby se spustila reklama. Používat klíčová slova jen ve volné shodě je často zárukou toho, že kampaň nebude fungovat. Naopak při použití klíčových slov jen v přesné shodě se můžete připravit o řadu zákazníků.
Doporučuji volnou shodu používat velmi opatrně. Google Ads si klíčové slovo ve volné shodě občas vyloží příliš volně a dochází ke komickým situacím:
Přestože lidé hledající andulky mohou mít zájem i o klobásky, lepší je reklamu na klobásky ukazovat jen lidem, kteří na ně zrovna mají chuť. Proto je lepší volnou shodu nepoužívat a dát přednost modifikované volné shodě.
Oproti volné shodě se reklama nebude zobrazovat u výrazů, které Google Ads považují za podobné. Stejně jako u volné shody platí, že nezáleží na pořadí slov. „Notebook Lenovo“ a „Lenovo notebook“ jsou ve frázové shodě stejný klíčová slova, stačí tedy v účtu mít jedno z nich.
Vyhledávací výraz může obsahovat vedle vašeho klíčového slova i další slova, například „koupit notebook Lenovo“.
U přesné shody se reklama zobrazí jen v případě, když se bude vyhledávací výraz přesně shodovat s klíčovým slovem. Jako u všeho v Google Ads, i tady existují výjimky, takže teoreticky může mít vyhledávací výraz přehozený slovosled, obsahovat spojky, předložky atp.
Více detailů si můžete přečíst v článku o klíčových slovech.
Řada inzerentů pokládá za zbytečné přidávat do Google Ads jako klíčové slovo název vlastní firmy. Proč platit za reklamu, když se většinou odkaz na vaši firmu objeví na prvních místech v neplaceném organickém vyhledávání?
Pádných důvodů je hned několik:
Jak je vidět na obrázku, tato chyba se nevyhýbá ani velkým firmám. První tři odkazy mohou způsobit, že si hledající nakonec letenku u United Airlines ani nekoupí:
Požádejte o nezávaznou nabídku
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Advertisement". |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
elementor | never | This cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_dc_gtm_UA-43570405-1 | 1 minute | No description |
_ga | 2 years | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, campaign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assign a randomly generated number to identify unique visitors. |
_ga_BLVN9GP0DJ | 2 years | No description |
_gcl_au | 3 months | This cookie is used by Google Analytics to understand user interaction with the website. |
_gid | 1 day | This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the website is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages visted in an anonymous form. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minutes | No description |
_hjFirstSeen | 30 minutes | This is set by Hotjar to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether this was the first time Hotjar saw this user. It is used by Recording filters to identify new user sessions. |
_hjid | 1 year | This cookie is set by Hotjar. This cookie is set when the customer first lands on a page with the Hotjar script. It is used to persist the random user ID, unique to that site on the browser. This ensures that behavior in subsequent visits to the same site will be attributed to the same user ID. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minutes | No description |
_hjTLDTest | session | No description |
AMP_TOKEN | This cookie is set by Google Analytics - This cookie contains a token that can be used to retrieve a Client ID from AMP Client ID service. Other possible values indicate opt-out, inflight request or an error retrieving a Client ID from AMP Client ID service. | |
sid | 1 month | This cookie is very common and is used for session state management. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 months | This cookie is set by Facebook to deliver advertisement when they are on Facebook or a digital platform powered by Facebook advertising after visiting this website. |
AnalyticsSyncHistory | 1 month | No description |
bcookie | 2 years | LinkedIn sets this cookie from LinkedIn share buttons and ad tags to recognize browser ID. |
bscookie | 2 years | LinkedIn sets this cookie to store performed actions on the website. |
fr | 3 months | Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin. |
lang | session | LinkedIn sets this cookie to remember a user's language setting. |
li_gc | 2 years | No description |
lidc | 1 day | LinkedIn sets the lidc cookie to facilitate data center selection. |
NID | 6 months | This cookie is used to a profile based on user's interest and display personalized ads to the users. |
test_cookie | 15 minutes | The test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies. |
UserMatchHistory | 1 month | LinkedIn sets this cookie for LinkedIn Ads ID syncing. |
Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.