fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » CPM/CPT – cena za tisíc zobrazení

CPM/CPT – cena za tisíc zobrazení

CPM (Cost per Mille) je výraz z oblasti marketingu, který znamená „cena za tisíc“ a nejčastěji se používá k vyjádření nákladů na reklamu v obsahové síti. Můžeme se setkat i s výrazem CPT (Cost per Thousand), který znamená to stejné.

Na CPM můžeme narazit ve smyslu statistiky, kdy vyjadřuje, kolik inzerent platí za tisíc zobrazení reklamy.

Nebo slouží jako strategie nabídek, kdy inzerent namísto častější platby za kliknutí (CPC) se rozhodne platit za zobrazení reklamy. Typicky u kampaně typu branding na Skliku, který ovšem ve svém rozhraní namísto CPM používá synonymum CPT (Cost per Thousand).

CPM znají i uživatelé systému AdSense, kde naopak říká, kolik peněz vydělali.

CPM/CPT v online marketingu

Nejčastěji se používá k vyhodnocení účinnosti reklamní kampaně na základě nákladů na kampaň a počtu zobrazení, které reklama získá. Chcete-li vypočítat CPM (nebo u Skliku CPT), vydělíte náklady na reklamní kampaň počtem zobrazení a poté vynásobíte tisícem:

CPM = (náklady / zobrazení) x 1.000

Pokud například reklamní kampaň stojí 1.500 Kč a zaznamená 80.000 zobrazení, CPM se vypočítá takto: (1.500 / 80.000) x 1.000 = 18,75.

To znamená, že náklady na reklamní kampaň byly 18,75 Kč za každých tisíc zobrazení reklamy. CPM se obvykle používá k porovnání účinnosti různých reklamních kampaní a také ke stanovení nákladové efektivity konkrétní kampaně.

K vyhodnocení účinnosti reklamních kampaní inzerenti často používají CPM v kombinaci s dalšími metrikami, např. s mírou prokliku (CTR), cenou za proklik (CPC) nebo mírou konverze. Správná hodnota CPM neexistuje, CPM samo o sobě má význam zejména při A/B testování reklamních kampaní nebo pro porovnání, která kampaň nebo reklamní sestava si vede lépe.

Pro většinu inzerentů bude daleko důležitější metrikou cena za konverzi nebo podíl nákladů na obratu a CPM bude pouze pomocnou statistikou pro některé typy reklam v obsahové síti.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Přihlaste se na bezplatný webinář 26.11. ve 14:00: nastavení Google Ads

Přihlaste se na náš bezplatný webinář a zjistěte, jak snadno zvládnete vytvářet poutavé vizuály pro vaše online kampaně.

Nepropásněte bezplatný webinář 17. 12. 2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.