Responzivní (nebo-li přizpůsobivé) reklamy jsou formátem reklam v Google Ads, existují v obsahové i vyhledávací síti. Seznam Sklik používá obdobu responzivních reklam v obsahové síti, jen jim říká Kombinovaná reklama.
Responzivní reklamy v obsahové síti Google Ads
Reklamy spojují výhody grafické a textové reklamy. Navíc se umí samy přizpůsobit velikosti reklamního prostoru, není tedy potřeba vytvářet reklamy ve více rozměrech. Do jedné reklamy je možné vložit i více obrázků a textů, Google se po získání dostatečného počtu kliknutí bude snažit zobrazovat výkonnější varianty.
I uživatelsky jsou mnohem přívětivější, než dřívější formáty reklam pro obsahovou síť. Zatímco bannery je často potřeba nechat vytvořit grafikem mimo rozhraní Google Ads/Sklik, responzivní reklamu vytvoří snadno i laik ve svém reklamním účtu. Stačí mít jeden obrázek v rozměru nejlépe 1200 x 628.
Ve skutečnosti není potřeba ani obrázek, Google Ads umí načíst obrázky z webu inzerenta případně nabídnout obrázky z fotobanky zdarma. Pokud obrázek nemá přesné rozměry, lze jej v reklamním účtu oříznout na potřebnou velikost. Vedle obrázků lze do reklamy vložit i firemní logo.
Co se týče textu, i ten se přizpůsobuje velikosti reklamního prostoru. Proto se do reklamy zadávají dvě verze nadpisu, krátký s maximálně 30 znaky a dlouhý do 90 znaků. Tyto dva nadpisy se zobrazí podle velikosti reklamního prostoru, který reklama dostane. Některé formáty reklamy umí zobrazit dalších až 90 znaků v popisu reklamy.
Více informací můžete najít např. v článku o obsahové síti Google Ads.
Responzivní reklamy ve vyhledávání Google Ads
Umožňují vložení až sedmi variant nadpisů a čtyř variant popisů. Protože v reklamě ve vyhledávání se mohou zobrazit maximálně tři nadpisy a dva popisy, Google použité varianty textů náhodně střídá, s cílem vybrat nejvýkonnější variantu.
Protože reklama ve vyhledávání má svá pravidla, náhodné střídaní nadpisů nemusí být vždy šťastné. Tím méně, protože třetí nadpis se zobrazuje jen někdy. Proto je potřeba použití reklamy ve vyhledávání dobře zvážit.
Buď použít obecné nadpisy, u kterých nezáleží na pořadí (a nezapomenout na velikost písmen, aby reklama nezačínala malým), nebo některé nadpisy připnout na konkrétní pozici. Tím se ale smysl responzivních reklam trochu ztrácí a je otázka, jestli není lepší otestovat více verzí klasické reklamy.