Retargeting umožňuje cíleně zobrazovat reklamy pouze lidem, kteří v minulosti navštívili web nebo konkrétní stránky na webu. Tím, že svojí návštěvou dali zájem o nabízené produkty nebo služby, je u této cílové skupiny výrazně větší pravděpodobnost konverze.
Kampaň retargeting můžete nastavit v systému Seznam Sklik.
V systémech Google Ads a Facebook existují kampaně s názvem remarketing. Jedná se o naprosto stejný princip, pouze název je mírně odlišný.
Proč retargeting používat
I kdybychom se soustředili jen na ty návštěvníky webu, kteří přišli s cílem koupit konkrétní produkt nebo objednat nějakou službu, téměř nikdy neprovedou konverzi při první návštěvě webu.
Čím dražší produkt nebo službu nabízíme, čím více konkurentů nabízí to stejné, tím delší je cesta od první návštěvy webu po uskutečnění konverze.
Uvádí se, že v průměru je u jednoho člověka potřeba 6 – 8 návštěv webu, než dokončí konverzi. Celkové trasa od první návštěvy po nákup může vypadat např. takhle:
A tento řetězec návštěv může být rozložen do několika dnů nebo i týdnů. V případě služeb může dotyčný něco objednat klidně až za několik měsíců, protože zatím jen hledá informace a službu v současné době vůbec nepotřebuje.
Proto je žádoucí se po celou návštěvníkům webu připomínat. Lidé budou většinou porovnávat nabídky z více webů a pokud nebudete používat retargeting, může se snadno stát, že zákazníci budou častěji nakupovat u konkurence jen proto, že na vaši nabídku mezitím zapomněli.