Co je to remarketing
Remarketing umožňuje cíleně zobrazovat reklamy lidem, kteří v minulosti navštívili vaše webové stránky. Protože svojí návštěvou webu dali najevo zájem o nabízené produkty nebo služby, jedná se o zajímavou cílovou skupinu, se kterou má smysl pracovat dlouhodobě a snažit se ji přivést zpět na web.
Remarketingové kampaně mají řadu výhod. Cílí na lidi, kteří vás patrně již znají, a zároveň jim nabízíte něco, co skutečně chtějí. Díky tomu mívá remarketing nadprůměrnou návratnost investic, přispívá k většímu povědomí o značce a ke zvýšení loajality stávajících zákazníků.
Na druhou stranu jsou dnes weby plné reklam a pravděpodobnost kliknutí zrovna na váš banner je relativně malá. Z důvodu funguje zpravidla nejlépe Facebook/Instagram remarketing, protože není potřeba soutěžit s desítkami bannerů od jiných firem.
Sklik retargeting má v rámci ČR výhodu zajímavých reklamních ploch. Google Ads remarketing má sice největší pokrytí co se počtu webů týče, ale často jsou to weby nebo aplikace pochybné kvality a je potřeba kampaně kvalitně nastavit, abyste neplatili za kliknutí nulové hodnoty.
Jak remarketing funguje
Uživatel navštíví web, který obsahuje remarketingový kód. Do jeho prohlížeče se uloží cookie s informací o návštěvě webu. Reklamní platforma (nejčastěji Google, Sklik, Facebook) dokáže díky informaci z této cookie zobrazovat cílené remarketingové reklamy.
Z uvedeného vyplývá, že bez vložení kódu na web nelze remarketing použít. S vložením remarketingového kódu na web souvisí povinnost návštěvníky webu o používání remarketingu informovat.
Druhy remarketingu
Nejčastěji využívané remarketingové kampaně jsou Google Ads remarketing a Facebook/Instagram remarketing. Svůj remarketing má i Seznam Sklik, říká mu retargeting, jinak ale funguje na stejném principu.
Dále lze remarketing rozdělit na klasický remarketing a dynamický remarketing. Dynamický remarketing umí automaticky zobrazovat reklamu na konkrétní produkt, který si uživatel na webu prohlížel. Dynamický remarketing lze použít pro e-shopy i pro nabídku některých služeb, jako jsou nabídky cestovních kanceláří, letenek nebo ubytování.
Google Ads ještě nabízejí speciální funkci s názvem remarketing ve vyhledávání. Tento typ remarketingu umožňuje pokročilejší strategie pro reklamy ve vyhledávací síti Google.
Jak vypadá remarketingová reklama
Remarketingové reklamy na první pohled zpravidla nepoznáme. U Facebook/Instagram reklam se jedná pouze o výběr cílení na vlastní okruh uživatelů.
U Google Ads remarketingu a Sklik retargetingu se reklamy svým vzhledem ani nastavením příliš neliší od reklam v obsahové síti, které jsou nejčastěji ve formě grafických bannerů, někdy i ve formě textových reklam.
Dnes již není potřeba mít po ruce grafika, všechny tři reklamní systémy umožňují velmi jednoduché vytvoření reklam. Stačí nahrát jeden čí více obrázků, vymyslet pár textů a grafická reklama pro remarketing je hotova.
U dynamického remarketingu je to poněkud složitější, protože je potřeba nejprve připravit zdroj dat, např. v případě Google Ads nahrát XML feed do Merchant Centra.
Pingback: Remarketing: jak efektivně cílit PPC reklamu na uživatele
Komentáře jsou uzavřeny.