fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Remarketing – co je to a jak funguje

Remarketing – co je to a jak funguje

Co je to remarketing

Remarketing umožňuje cíleně zobrazovat reklamy lidem, kteří v minulosti navštívili vaše webové stránky. Protože svojí návštěvou webu dali najevo zájem o nabízené produkty nebo služby, jedná se o zajímavou cílovou skupinu, se kterou má smysl pracovat dlouhodobě a snažit se ji přivést zpět na web.

Remarketingové kampaně mají řadu výhod. Cílí na lidi, kteří vás patrně již znají, a zároveň jim nabízíte něco, co skutečně chtějí. Díky tomu mívá remarketing nadprůměrnou návratnost investic, přispívá k většímu povědomí o značce a ke zvýšení loajality stávajících zákazníků.

Na druhou stranu jsou dnes weby plné reklam a pravděpodobnost kliknutí zrovna na váš banner je relativně malá. Z důvodu funguje zpravidla nejlépe Facebook/Instagram remarketing, protože není potřeba soutěžit s desítkami bannerů od jiných firem.

Sklik retargeting má v rámci ČR výhodu zajímavých reklamních ploch. Google Ads remarketing má sice největší pokrytí co se počtu webů týče, ale často jsou to weby nebo aplikace pochybné kvality a je potřeba kampaně kvalitně nastavit, abyste neplatili za kliknutí nulové hodnoty.

Jak remarketing funguje

Uživatel navštíví web, který obsahuje remarketingový kód. Do jeho prohlížeče se uloží cookie s informací o návštěvě webu. Reklamní platforma (nejčastěji Google, Sklik, Facebook) dokáže díky informaci z této cookie zobrazovat cílené remarketingové reklamy.

Z uvedeného vyplývá, že bez vložení kódu na web nelze remarketing použít. S vložením remarketingového kódu na web souvisí povinnost návštěvníky webu o používání remarketingu informovat.

Druhy remarketingu

Nejčastěji využívané remarketingové kampaně jsou Google Ads remarketing a Facebook/Instagram remarketing. Svůj remarketing má i Seznam Sklik, říká mu retargeting, jinak ale funguje na stejném principu.

Dále lze remarketing rozdělit na klasický remarketing a dynamický remarketing. Dynamický remarketing umí automaticky zobrazovat reklamu na konkrétní produkt, který si uživatel na webu prohlížel. Dynamický remarketing lze použít pro e-shopy i pro nabídku některých služeb, jako jsou nabídky cestovních kanceláří, letenek nebo ubytování.

Google Ads ještě nabízejí speciální funkci s názvem remarketing ve vyhledávání. Tento typ remarketingu umožňuje pokročilejší strategie pro reklamy ve vyhledávací síti Google.

Jak vypadá remarketingová reklama

Remarketingové reklamy na první pohled zpravidla nepoznáme. U Facebook/Instagram reklam se jedná pouze o výběr cílení na vlastní okruh uživatelů.

U Google Ads remarketingu a Sklik retargetingu se reklamy svým vzhledem ani nastavením příliš neliší od reklam v obsahové síti, které jsou nejčastěji ve formě grafických bannerů, někdy i ve formě textových reklam.

Dnes již není potřeba mít po ruce grafika, všechny tři reklamní systémy umožňují velmi jednoduché vytvoření reklam. Stačí nahrát jeden čí více obrázků, vymyslet pár textů a grafická reklama pro remarketing je hotova.

U dynamického remarketingu je to poněkud složitější, protože je potřeba nejprve připravit zdroj dat, např. v případě Google Ads nahrát XML feed do Merchant Centra.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

1 komentář na “Remarketing – co je to a jak funguje”

  1. Pingback: Remarketing: jak efektivně cílit PPC reklamu na uživatele

Komentáře jsou uzavřeny.

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Přihlaste se na bezplatný webinář 26.11. ve 14:00: nastavení Google Ads

Přihlaste se na náš bezplatný webinář a zjistěte, jak snadno zvládnete vytvářet poutavé vizuály pro vaše online kampaně.

Nepropásněte bezplatný webinář 17. 12. 2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.