V Google Merchant Centru můžeme nastavit mnoho parametrů od dopravy až po cenové hladiny. V tomto článku si ukážeme, jak nastavit skladovost a cenové hladiny pro jednotlivé zdroje.
Než se pustíme do práce, je důležité prohlédnout si XML feed. Konkrétně jak vypadá hodnota dostupnost/availability. Jednotlivé mutace se mohou lišit v závislosti na platformě e-shopu. Dostupnost je uvedena jako:
- „in stock”/”skladem”
- “out of stock”/”není skladem”,
- “preorder”/”na objednání”.
Nyní si ukážeme, jak nastavit do vlastního štítku dostupnost skladem/není skladem. Přejdeme do Google Merchant Center → Zdroje → vybereme zdroj, jakému chceme dát pravidla → jakmile zdroj otevřeme, uvidíme tři možnosti zpracování/nastavení/pravidla pro zdroj → klikneme na “pravidla pro zdroj” → klikneme na modré plus
Zde si vybereme, v jakém vlastním štítku chceme mít “dostupnost” definovanou. Já si zvolím vlastní štítek 2 (protože první dva mám již obsazené, vy můžete použít jakýkoliv).
Jakmile si zvolíme vlastní štítek, zobrazí se nám další okno:
Nyní klikneme na “podmínky” → zobrazí se nám nabídka, kde si vybereme dostupnost:
Jakmile vybereme dostupnost, nastavíme “je rovno”. Dále klikneme na rozbalovací menu, kde se nám ukáží možnosti skladem, není skladem, předobjednání atd. Vybereme možnost „skladem“:
Nyní si pravidlo pojmenujeme: klikněte na → “nastavit na”, dále do rozbalovacího menu a začněte psát -> vybereme hodnotu v uvozovkách:
Poté dáme “OK“. Nyní uvidíte nastavená pravidla. Pro publikaci štítků dáme → “uložit jako koncept”:
Po uložení konceptu se vrátíme do zdroje, do záložky “pravidla pro zdroj” → nahoře dáme “použít”
Nyní se proklikneme do záložky zpracování a dáme znovu zpracovat zdroj, aby se vlastní štítek propsal co nejdříve do Google Ads. Nyní lze filtrovat v Google Ads pomocí vlastních štítků kampaně a produkty.
Toto filtrování můžeme dělat na úrovni kampaně → nastavení nebo na úrovni skupiny produktů.
Nastavení kampaně: Vybereme možnost s filtrem, vybereme si námi definovaný štítek, který chceme použít a ten vybereme →
V okně Hodnota se rozbalí seznam (vycházející z GMC). My máme definovanou podmínku “skladem”, kde vidíme i počet produktů, které do této skupiny patří:
Následně stačí dát uložit:
Možnost nastavení ve skupině produktů je obdobné: opět zde vidíme tolik produktů, kolik jich je ve filtru obsaženo:
Tímto způsobem můžeme definovat i cenové hladiny. Opět si vybereme, pod kterým štítkem chceme cenovou hladinu definovat.
Cenové hladiny si definujeme atributem “price”. Doporučuji si rozškálovat cenové hladiny dle množství produktů, aby se nestalo, že v dané hodnotě bude pouze jeden produkt. Nejčastěji se škáluje takto: 0 – 500, 500 – 1 000, 1 000 – 2 000, 2 000 – 5 000, 5 000 – 10 000, 10 000 – 20 000, 20 000 – 50 000, 50 000 a více.
Podmínky definujeme stejným způsobem jako dostupnost.
Budeme pracovat s atributem “price” – cena a parametry větší, menší, rovno.
První skupinu chceme pro produkty, které stojí 0 – 500 Kč:
Druhá skupina: pro částky od 500 do 1 000 Kč. Zde si musíme určit rozmezí dvěma řádky.
→ První bude větší nebo rovno 500 Kč:
Nyní se nám aktivuje možnost → A← neklikejte na → nebo ←, protože potom by se podmínka chovala jinak.
Druhý řádek bude menší než 1 000 Kč – a pravidlo budete tedy: zadej do této skupiny produkty, které mají cenu větší nebo rovno 500 Kč a menší než 1 000 Kč:
Tímto způsobem můžete nastavit jakékoli rozmezí dle vaší definice. Já skočím na poslední, a to všechny produkty dražší 1 000 Kč. Podmínka: price – větší než 1 000 Kč → do této skupiny se mi propíší všechny produkty, které budou mít vyšší hodnotu:
Vidíme všechny podmínky pohromadě. Nyní dáme uložit koncept a použijeme změny:
Jakmile se pravidlo propíše, v Google Ads to uvidíte opět pod vlastním štítkem: