fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Marketingové strategie » Jak na implementaci TCF 2.0 pro AdSense

Jak na implementaci TCF 2.0 pro AdSense

Implementace AdSense

Tento článek je zaměřený na uživatele AdSense

Musím něco dělat?

V AdSense se objevila tato hláška:

„Na jednom nebo několika vašich webech nebo v jedné či několika vašich aplikacích jsme zjistili problém s řetězcem IAB TC. Tyto chyby mohou mít vliv na zobrazování reklam evropským uživatelům. Podrobný přehled najdete na stránce Souhlas uživatele z EU.“

Centrum zásad

„We’ve detected an issue on your IAB TC string on one or more of your sites or apps. These errors may affect your ability to serve ads to European users. A detailed report is available for you on the EU user consent page.“

Centrum zásad

Stručná odpověď: Ano

Používáte AdSense a najednou se objevila hláška, že nedodržujete zásady pro souhlas uživatele? Je třeba se znepokojovat? Bez zdržování – důvod ke znepokojení je a situaci řešit doporučujeme. Dokud vám není zablokováno zobrazení reklam, lze consent řešit za využití bezplatné AdSense cookie lišty. A s jejím správným nasazením vám můžeme pomoct.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Proč se znepokojovat? Hlava XXII s AdSense CMP

Bez funkční cookie lišty, tedy správně implementovaného nástroje pro souhlas uživatele (CMP), může nastat situace, že vám na webu AdSense zamítne zobrazování reklam. A to může bolet hned ze dvou důvodů:

  1. Do doby, než situaci napravíte, přijdete o příjmy z bannerů.
  2. Přijdete o možnost využít bezplatnou AdSense cookie lištu.
Kde je problém

U klienta jsme řešili situaci, že mu AdSense na jednom z webů pozastavil zobrazování reklam z důvodu chybějící CMP. Když jsme chtěli i zde aktivovat AdSense cookie lištu, bylo nám to znemožněno se zdůvodněním, že AdSense cookie lištu není možné nasadit, protože na webu není aktivní zobrazování AdSense reklam.

Takže máme zamítnuto zobrazování reklam, protože nemáme CMP. A když chceme AdSense CMP nasadit, tak to nejde, protože na webu není aktivní zobrazování AdSense reklam. Cyklus, ze kterého není úniku. Hlava XXII.

Této situaci lze snadno předejít. Stačí výhrady AdSense k CMP řešit zavčas. A my k tomuto účelu preferujeme využití bezplatné AdSense lišty.

U lišty lze spravovat nejen vzhled a umístění vašeho loga, ale také způsob fungování. Vše je jednoduché a intuitivní.

V anglickém rozhraní: AdSense → Privacy & messaging → European regulations, odkaz „Manage“ → Create message.

V českém rozhraní: AdSense → Ochrana soukromí a sdělení → Evropské předpisy, odkaz „Spravovat“ → Vytvořit zprávu.

AdSense cookie lišta

Pro správné nasazení nestačí lištu jen schválit. Pokud si nevíte rady, rádi vám se správným nasazením pomůžeme.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Po úspěšném nasazení lišty se dočkáte v patičce svého webu této lišty, kde se mimo jiné objeví zkratka  “IAB TCF”.

IAB TCF

Co je to IAB TC?

IAB TC (zkratka Interactive Advertising Bureau Tech Lab, česky Technologické laboratoře Interaktivního reklamního sdružení), je mezinárodní nezisková organizace, která se zaměřuje na vývoj technologických standardů a řešení pro digitální reklamu a marketing. Cílem IAB Tech Lab je zlepšit efektivitu, transparentnost a bezpečnost digitálního reklamního ekosystému, zatímco se snaží o ochranu soukromí uživatelů.

IAB Tech Lab pracuje na různých iniciativách a protokolech, které pomáhají standardizovat postupy v digitálním reklamním průmyslu, jako jsou formáty reklam, měření reklamní efektivity, bezpečnost značky, boj proti podvodům v reklamě atd. Mezi jejich hlavní projekty patří například: Ads.txt a App-ads.txt, VAST (Video Ad Serving Template) nebo OpenRTB (Open Real-Time Bidding).

IAB Tech Lab také usiluje o rozvoj a podporu průmyslových standardů pro sledování souhlasu uživatelů a transparentnosti využívání dat, což je zvláště důležité v souvislosti s rostoucími požadavky na ochranu soukromí a regulacemi jako je GDPR v Evropské unii.

Co je to TCF?

TCF (zkratka Transparency and Consent Framework, česky Rámec pro transparentnost a souhlas), je iniciativa vyvinutá IAB Europe ve spolupráci s IAB Tech Lab a dalšími zúčastněnými stranami v digitálním reklamním průmyslu. Tento rámec byl navržen s cílem pomoci vydavatelům, technologickým společnostem, agenturám a inzerentům v digitálním ekosystému dodržovat požadavky Evropského nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) a jiných předpisů týkajících se ochrany soukromí.

Hlavním cílem TCF je standardizovat způsob, jakým webové stránky a aplikace informují uživatele o tom, jaké osobní údaje jsou shromažďovány a jak jsou používány, zejména v kontextu cílené reklamy a dalších forem personalizovaného marketingu. TCF poskytuje mechanismus, kterým mohou uživatelé udělit nebo odmítnout souhlas s používáním svých dat pro různé účely a různými subjekty v reklamním ekosystému.

TCF se snaží vyvážit potřeby reklamního průmyslu po efektivním a relevantním cílení reklam s právy a očekáváními uživatelů ohledně ochrany soukromí a kontroly nad jejich osobními údaji.

Toto lze snadno ověřit přes tagassistant. Postup popisujeme v článku o Consent mode v2 (https://www.marketingppc.cz/google-analytics/consent-mode-v2/) v kapitole “Mám Consent Mode V2 na svém webu?”?

V případě správně nasazené AdSense lišty byste měli v případě udělení souhlasu vidět následující:

Správně nasazená AdSense lišta

Upozorňujeme, že AdSense lišta řeší souhlasy vztahující se k personalizovaným reklamám, takže vyjádření (ne)souhlasu k parametru “analytics_storage” neobsahuje.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Článek napsal/a Petr Honzík

Petr je seniorní IT specialista a CIO. V MarketingPPC se věnuje především automatizaci PPC kampaní a data miningu.

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde odhalíme, jak efektivně implementovat omnichannel strategii a měřit její dopad na růst vašeho byznysu.

Přihlaste se na on-line webinář 1.10.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.