fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Marketingové strategie » CRM systémy: Tipy pro správný výběr

CRM systémy: Tipy pro správný výběr

Výběr CRM

CRM systém (z angl. Customer Relationship Management) je nástroj pro správu vztahu se zákazníky. Jedná se o softwarové řešení, které je navrženo speciálně pro interakci firmy se stávajícími i potenciálními zákazníky.

Co firma, to různé požadavky na CRM nástroj. V tomto článku rozebereme nejznámější systémy v ČR v kontextu velikosti firmy a možných potřeb.

Proč používat CRM systém

CRM systém se vyplatí používat i firmám menších velikostí. Proč? Veškeré informace o zákaznících najdete na jednom místě. Když se potřebujete podívat na historii objednávek, nákupy, komunikaci apod., stačí kliknout. Současně posílíte týmového ducha: díky přístupu ke stejným datům pracujete efektivněji.

CRM hraje významnou roli také v péči o zákazníky. Rychlejší a přesnější reakce na problémy a dotazy vede k větší spokojenosti vašich zákazníků.

Další benefit se týká oblasti obchodu: můžete sledovat fáze jednotlivých rozpracovaných poptávek, zautomatizovat některé rutinní úkoly např. připomínky, fakturace nebo přípravu následujících kroků. CRM také pomáhá identifikovat nové obchodní příležitosti v reálném čase.

Automatizace – největší výhoda. Ať už se týká kampaní v e-mailingu nebo generování reportů, ušetří vám čas i lidské zdroje. Kromě toho zajišťuje pravidelnost a konzistenci procesů napříč celou firmou.

CRM zlepší výkon vašich marketingových kampaní a aktivit. Díky segmentaci zákazníků podle různých hledisek jste schopni oslovit např. v PPC reklamě jen určitou cílovou skupinu.

Výstupy výrazně pomohou při strategickém rozhodování. Mnoho dat napříč celou firmou dává schopnost do jisté míry predikovat trendy, chování zákazníků a připravit se na budoucí vývoj.

Jak vybrat CRM systém

Než se pustíte do pořízení samotného systému, zodpovězte si na tyto otázky. Pomohou vám v rozhodování, který nástroj bude pro vás vhodný.

  • Vaše cíle. Každá firma je jiná – nejen velikostí, ale také potřebami. Zvažte, které funkce skutečně využijete: postačí vám správa kontaktů nebo chcete zautomatizovat procesy v marketingu?
  • Uživatelská přívětivost. Sedí vám nástroj? Dokážete se v něm intuitivně orientovat? Nikdo nechce trávit hodiny učením.
  • Integrace s ostatními nástroji. Ověřte, zda zvolené CRM lze integrovat s tím, co již používáte. Např. s e-mailovými nebo účetními systémy.
  • Mobilní přístup. Abyste mohli využívat odkudkoli a kdykoli, je dobré ptát se i na mobilní aplikaci či cloudové řešení.
  • Podpora. Zjistěte dostupnost podpory, zda-li je v češtině, příp. možnosti školení zaměstnanců.
  • Cena. Porovnejte náklady jednotlivých systémů vč. všech položek. Nezapomeňte zohlednit cenu počátečního nastavení, předplatného, nákladů na školení, možného zvýšení tarifu v budoucnu apod.
  • Recenze. Projděte si zkušenosti uživatelů, získáte tak cenné informace od firem podobných potřeb a velikosti.
  • Zkušební období. Téměř všechny nástroje poskytují různě dlouhé trialy nebo demo verze zdarma, nebojte se je vyzkoušet a seznámit se tak s prostředím.

10 nejznámějších CRM systémů

Porovnáváme za vás: 10 CRM systémů, ryze českých i zahraničních. Výběr necháme na vašem úsudku, tyto podle našich zkušeností výběrovým řízením prošly :).

1. Raynet

Patrně nejznámější systém v Česku Raynet je určen firmám, které hledají efektivní řešení pro správu kontaktů, tvorbu reportů a plánování v kalendáři.

  • jednoduchost
  • přehlednost
  • možnost integrace se základními aplikacemi (kalendáře, účetnictví, e-mail marketing, některé e-shopy, kontakty, Freelo atd.)
  • jednička na českém trhu
  • cena (390 Kč*/ uživatel / měsíc)

Mezi zákazníky Raynet patří např. Notino, Mall nebo AAA auto. Za zmínku stojí blog, kde najdete kromě tipů a novinek také poradnu.

*Poznámka: všechny ceny uvedené v tomto článku jsou platné k 5/2024 a jedná se o nejlevnější tarif.

2. FLOWii

FLOWii je internetová aplikace vhodná zejména pro malé firmy. Více než polovinu zákazníků tvoří živnostníci a firmy do 10 zaměstnanců, důvod je zřejmý – poskytuje kromě CRM nástroje další funkce, např. fakturaci, skladové hospodářství nebo docházku zaměstnanců. Další výhody:

  • zkušební období 30 dnů zdarma
  • netřeba instalovat do počítače
  • platíte jen při skutečném využívání
  • školení, manuály, přístupný zákaznický servis
  • cena (246 Kč*/ uživatel / měsíc)

3. SugarCRM

SugarCRM je součást nabídky společnosti Algotech, která se zabývá komplexními informačními systémy. Není v češtině, ale co nás zaujalo:

  • podpora 24/7 a 90 % požadavků vyřeší do 30 minut
  • flexibilní a intuitivní ovládání
  • integrace s dalšími systémy
  • cena (19 USD*/ uživatel / měsíc)

4. Anabix

Ryze český online nástroj vhodný pro všechny velikosti firem. Uživatelské rozhraní najdete kromě češtiny v angličtině a spíše než na design sází na funkčnost :). Výhody:

  • uzavřená Facebook skupina s pravidelnými příspěvky a poradnou
  • možnost automatizace a návaznosti úkolů
  • integrace s dalšími systémy
  • mobilní verze (ale zatím neexistuje aplikace)
  • 30 denní zkušební období zdarma
  • cena se odvíjí od počtu uživatelů a kontaktů (např. 1000 kontaktů / 5 uživatelů / 11.000 Kč / rok)

5. Pipedrive

CRM systém zaměřený primárně na prodejní týmy s intuitivním designem a jednoduchými procesy. Hlavní přednosti:

  • schopnost přesně předpovídat trendy zákazníků
  • dobře organizovaný systém pro sledování každého leadu v reálném čase
  • pohotově se mění podle okolností
  • 14 denní zkušební období zdarma
  • cena (14 €*/ uživatel / měsíc)

Nevýhod je několik: pro některé uživatele hůře pochopitelný princip nástěnek nebo omezenost funkcí při nižším tarifu.

6. eWay-CRM

Další český CRM systém, který se integruje s Microsoft Outlook. Pro koho je vhodný:

  • pro firmy, které využívají Office 365
  • rozhraní vypadá jako Outlook
  • možnost práce offline a z mobilu
  • nízká cena (270 Kč*/ uživatel / měsíc)

7. Zoho

Mezinárodní CRM systém, který nabízí robustní funkce a škálovatelnost. Není v češtině. Co umí:

  • vícekanálová přítomnost – oslovíte zákazníky tam, kde skutečně jsou
  • zakládá si na bezpečnosti dat a flexibilitě
  • prediktivní inteligence pro efektivní marketingové aktivity
  • vlastní AI (Zia AI)
  • cena (14 €*/ uživatel / měsíc)

8. Salesforce

Jeden z nejpoužívanějších CRM systémů na světě, primárně pro větší firmy. Není v češtině a je nutné profesionální nastavení přes partnera. Nabízí:

  • rozsáhlé možnosti přizpůsobení a integrace
  • pro firmy všech velikostí
  • videonávody
  • 30 denní bezplatná zkušební doba
  • cena (25 €*/ uživatel / měsíc)

9. Microsoft Dynamics 365

Integrované řešení od Microsoftu (v češtině), jehož cílem je propojení všech potřebných podnikových aplikací využívaných pro zákaznickou podporu, obchod a práci v terénu v jeden celek. Benefity:

  • vlastní ekosystém: snadná integrace s dalšími službami od Microsoftu
  • všechny aplikace lze pořídit online
  • žádné licence
  • cena (18,70 €*/ uživatel / měsíc)

10. HubSpot

Bezplatný CRM systém s možností placených upgradů. Vhodný pro firmy všech velikostí, rozhraní není v češtině. Zdarma dostanete:

  • Plánovač schůzek
  • Tvůrce šablon pro e-mail, psaní e-mailů s využitím AI
  • SW pro live chat
  • cena (15 €*/ uživatel / měsíc)

Co používáme my

Nejsme e-shop a náš tým čítá v této chvíli 20 členů. Proto klasický CRM systém (zatím) nepoužíváme. Přes Google Sheets a Excelovské tabulky jsme přešli k přece jen sofistikovanějšímu nástroji Caflou, který plně dostačuje našim potřebám. Proč se nám líbí:

  • Logické rozhraní a intuitivní ovládání. V hlavním menu najdete: Nástěnku – Projekty – Úkoly – Firmy – Výkazy – Soubory. Samozřejmě, i my jsme se museli Caflou prokousat, ale netrvalo to moc dlouho :).
  • Automatizace opakovaných procesů. Například opakující se úkoly jako reporty klientům nebo fakturace. Konec papírovým diářům.
  • Trackování času. Jasná kontrola pro nás i klienty, kolik času věnujeme jejich projektům (vč. detailních úkolů). Současně slouží jako podklad do docházky.
  • TO-DO seznamy. Pro aktuální úkoly snadná tvorba odškrtávacích políček s možností označení přidělených kolegů a stanoveného termínu dokončení. Ten pocit, když si odfajfkujete úkol… :).
  • Napojení dalších systémů. Například e-mailová komunikace. Kolegové, kteří spravují jednoho klienta, vidí mailovou korespondenci se všemi zúčastněnými na jednom místě.
  • Cena (262 Kč*/ uživatel / měsíc)

Jaký používáte CRM nástroj vy? Napište mi, ráda do článku doplním vaše postřehy.

Článek napsal/a Kamila Hájková

Kamila se v MarketingPPC věnuje školení začínajících a mírně pokročilých uživatelů, správě menších PPC kampaní, psaní článků a newsletterů.

Máte k článku dotaz nebo připomínku? Napište mi na LinkedIn

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Přihlaste se na bezplatný webinář 26.11. ve 14:00: nastavení Google Ads

Přihlaste se na náš bezplatný webinář a zjistěte, jak snadno zvládnete vytvářet poutavé vizuály pro vaše online kampaně.

Nepropásněte bezplatný webinář 17. 12. 2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.