#2: Volba Google Ads kampaní
Domů » Nejdražší chyby v Google Ads » Volba Google Ads kampaní
Proč platíte za Google Ads? Možná zvláštní otázka. Než se dostanu k typům Google Ads kampaní, zastavím se krátce u cílů. Je totiž potřeba vědět, co chcete pomocí Google Ads kampaní získat.
Možné cíle Google Ads kampaní
- Zvýšení počtu poptávek či objednávek – většina z nás si nemůže dovolit provozovat marketingovou aktivitu jen tak, potřebujeme výsledky. Pokud platíme za přivedení uživatelů na web, potřebujeme přimět část z nich k objednávce.
- Zvýšení prodejů e-shopu – podobné jako předchozí cíl s tou výjimkou, že u e-shopů není na prvním místě počet konverzí, ale jejich hodnota v penězích.
- Zvýšení návštěvnosti webu – návštěvy webu samy o sobě moc neznamenají. Pokud nedokážete měřit počty prodejů nebo objednávek, někdy se spokojíte se zvýšením návštěvnosti webu. Může mít smysl jako součást širší strategie, kdy cílíme na relevantní publikum a z některých návštěvníků webu se stanou zákazníci později jinou cestou, například formou remarketingu nebo přes newsletter.
- Dát o sobě vědět novým zákazníkům – pokud vaši nabídku lidé neznají, nebudou ji aktivně hledat. Tento cíl má smysl v případě, kdy uvádíte na trh zcela nový produkt nebo službu. Z marketingového pohledu je zdaleka nejsložitější. Téměř vždy je potřeba mít několikastupňový prodejní systém, ve kterém budete zájemce se svojí nabídkou seznamovat postupně.
- Zlepšení povědomí o značce – teoreticky tento cíl sledují jen velké firmy, které mají na marketing obrovský rozpočet. Bohužel v praxi se o něj nechtěně snaží i řada malých a středních firem. Protože používají nevhodné Google Ads kampaně, případně mají kampaně špatně nastaveny. Aby nedošlo k nedorozumění, budování povědomí o značce a dobrá pověst mezi klientelou je pro malé firmy naprosto klíčová, jen by se o to měly snažit úplně jinou cestou, než ukázat svoji reklamu co největšímu počtu lidí.
- Zvýšení počtu instalací aplikací – vlastní aplikaci má minimum firem. Pokud jste jedni z nich, pomocí Google Ads můžete aplikaci propagovat na Google Play a dalších místech.
Který typ kampaně použít na základě zvoleného cíle? Samozřejmě platí, že jeden typ kampaně lze použít u více cílů.
Zvýšení počtu objednávek či poptávek
- Vyhledávací síť – reklama ve vyhledávání je nejpoužívanější typ Google Ads kampaní. Pomocí ní můžete zacílit s textovou reklamou na uživatele, kteří na Google hledají konkrétní zboží nebo služby. Uplatní se i u e-shopů.
- Reklamy s možností volání – mají smysl pro firmy, pro které je telefonát zajímavější než návštěva na webu, například pro firmy poskytující řešení havárií, pro zámečníky atp.
- Remarketing – reklamy, které se zobrazují pouze minulým návštěvníkům webu. Tito lidé dali svojí návštěvou webu najevo zájem o konkrétní služby nebo zboží, proto remarketing často přináší nadprůměrnou návratnost investic.
Zvýšení počtu prodejů e-shopu
- Google Nákupy – reklama v Google vyhledávání, která obsahuje obrázek produktu, krátký popis a cenu. Použitelné pouze pro e-shopy, kterým často přináší lepší návratnost investic než textové reklamy ve vyhledávání.
- Dynamický remarketing – oproti klasickému remarketingu nabízí pokročilejší cílení. Lidem se budou automaticky ukazovat reklamy s produktem, který si na webu v minulosti prohlíželi.
- Dynamické reklamy ve vyhledávání – někdy fungují velmi dobře i pro zvýšení počtu objednávek, jindy spíš jen přivedou na web nové návštěvníky. Jsou velmi dobrým pomocníkem k vytipování nových klíčových slov.
Zvýšení návštěvnosti webu
- Obsahová síť – ideální v případě, že o sobě chcete dát vědět lidem, které by nenapadlo vás hledat na Google. Textové a grafické reklamy se zobrazují na různých stránkách napříč internetem.
- Gmail reklamy – lidem, kteří používají službu Gmail, můžete doručit své reklamní sdělení do složky Promo akce. Podle mých zkušeností nepříliš efektivní.
- Vyhledávací síť
Dát o sobě vědět
- Obsahová síť
- Gmail reklama
Zlepšení povědomí o značce
- Videoreklama – video reklamy na portálu Youtube.
- Obsahová síť
Více detailů si můžete přečíst v článku o typech kampaní Google Ads.
Nejčastější chyby při volbě typu kampaní
- Nikdy nepoužívejte ve vyhledávací kampani zapnutou volbu Včetně Obsahové sítě Google. Vyhledávací a Obsahová síť mají naprosto jiné cíle. Pokud chcete použít oba typy kampaní, vždy je lepší je mít samostatně. Podle mých zkušeností tento typ kampaní lidé často používají i v případě, kdy jim obsahová síť nic nepřináší a zbytečně je stojí peníze.
- Pokud používáte Obsahovou síť, vždy nastavte vyloučení obsahu. Už jsem viděl i kampaň, ve které klient, i kvůli nepoužití vyloučení obsahu, zaplatil za vyplnění jednoho poptávkového formuláře 159.000 Kč. Pomocí vyloučení zabráníte, aby se vaše reklama zobrazovala na nevhodných webech a vysála vám kredit.
- Pokud máte e-shop, nezapomeňte na kampaň Google Nákupy. A společně s ní zprovozněte i dynamický remarketing. Obě kampaně jsou sice náročnější na nastavení, ale stojí za to. U e-shopů téměř vždy nabízí lepší návratnost investic, než samotné textové reklamy. Je to logické, kliknutím na obrázek produktu s popisem a cenou dává uživatel najevo, že má o produkt opravdu zájem.
- Nezapomínejte na remarketing. Až na pár výjimek neexistuje odvětví, kde by použití kampaně remarketing bylo zbytečné. Můžete zacílit na lidi, kteří opustili váš web bez dokončení nákupu nebo objednávky. Kupujícím můžete nabídnout další zboží nebo je přimět k opakovaným nákupům.
- Nesázejte vše jen na Google Ads. Nespoléhejte na jeden zdroj návštěv. Vedle Google Ads jsou k dispozici další možnosti, jako Sklik, Heureka, Zboží, Facebook reklamy, Instagram… Nezapomínejte ani na neplacené kampaně – blog, newsletter, SEO.