fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Google Analytics

Google Analytics

Google Analytics (nyní s číslem 4, takže dále jen GA4) je bezplatný nástroj od společnosti Google, který umožňuje vlastníkům webových stránek a aplikací sledovat a analyzovat návštěvnost a chování uživatelů. Poskytuje podrobné statistiky a analýzy, které mohou pomoci optimalizovat webové stránky a marketingové kampaně.

S čím GA4 umí pomoci

  • Sledování uživatelů: GA4 dokáže sledovat počet návštěvníků na webových stránkách, jejich geografický původ, použité zařízení (mobilní telefon, tablet, desktop), zdroj návštěvnosti (organické vyhledávání, placené reklamy, sociální sítě, přímé návštěvy) a další.
  • Chování uživatelů: Nástroj sleduje, jak uživatelé interagují s webovými stránkami, včetně metrik jako jsou doba strávená na stránce, počet stránek na návštěvu, bounce rate (míra okamžitého opuštění stránky) a další.
  • Konverze a cíle: Umí definovat a sledovat cíle a konverze, což mohou být například nákupy, vyplnění formulářů, registrace nebo jiné akce, které jsou důležité pro podnikání.
  • E-commerce sledování: Pro e-commerce weby (e-shopy) poskytuje pokročilé funkce typu sledování prodejů, příjmů, transakcí a dalších obchodních metrik.
  • Přehledy v reálném čase: GA4 pracuje tady a teď – dokáže sledovat aktivitu uživatelů na webových stránkách v reálném čase. Oceníte při sledování okamžitého dopadu marketingových kampaní nebo jiných událostí.
  • Segmentace a filtrování: Uživatelé mohou vytvářet různé segmenty návštěvníků a analyzovat jejich chování odděleně. Segmentovat můžete např. podle demografických údajů, zdroje návštěvnosti, chování na webu atd.
  • Integrace s dalšími nástroji: Google Analytics se snadno integruje s dalšími nástroji, jako jsou Google AdsGoogle Search ConsoleGoogle looker Studio a další. Vidíte tak výsledky pohromadě na jednom místě, což znamená komplexnější analýzu a reportování.
  • Vizuální přehledy a dashbordy: Poskytuje různé vizuální přehledy a možnost vytvářet přizpůsobené dashboardy, které pomáhají interpretovat data, lépe se orientovat v prostředí i v monitorování hlavních metrik.

Google Analytics je mocný nástroj, který může výrazně pomoci při optimalizaci webových stránek a marketingových kampaní. Díky tomu mohou uživatelé lépe porozumět svým návštěvníkům a zlepšovat jejich online přítomnost.

Zajímá vás GA4 do hloubky? Chcete si nástroj nastavit nebo zkontrolovat? Mrkněte na komplexní článek Jak nastavit Google analytics 4 

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.