Jedná se o typ Google Ads kampaně, která umožňuje zobrazovat na stránce google.cz reklamy na konkrétní produkty včetně ceny, obrázku produktu a krátkého popisu. Tyto reklamy jsou použitelné pouze pro e-shopy, kterým často přináší zajímavou návratnost investic.
Kampaně Google Nákupy se nastavují v účtu Google Ads. Podmínkou pro zprovoznění kampaně je aktivní účet služby Google Merchant Center, který se propojí s Google Ads. V účtu Merchant Center je potřeba ověřit webové stránky, případně přidat údaje o dopravě, pokud nejsou součástí XML feedu. XML feed, který se nahrává do Merchant Center, předává do Google Ads data o nabízených produktech. Obsahuje všechny podstatné informace jako je název produktu, popis produktu, cena, skladová dostupnost, odkaz na obrázek a další parametry produktu.
Zatímco většinu Google Ads reklam vytváří sám uživatel, reklamy v kampani Nákupech tvoří Google automaticky na základě informací z feedu. Proto je u tohoto typu kampaně důležitý především kvalitní XML feed, obsahující všechny povinné a pokud možno i všechny nepovinné položky.
Přestože s tvorbou reklam práce není, kampaně Nákupy vyžadují promyšlenou strukturu za účelem efektivního řízení nabídek za kliknutí. Nutným minimem pro ziskové kampaně Nákupy bývá vytvoření více kampaní s odlišnou prioritou na základě značky, typu produktu nebo ceny produktu.
Více detailů a návod k nastavení najdete v článku věnovaném kampani Google Nákupy.