fbpx
Přeskočit na obsah

Heatmap (nebo také Heatmapa) je vizuální reprezentace dat, která poskytuje uživatelům informace o tom, co se na jejich stránce děje. Tato grafická metoda zobrazování informací využívá různé barvy k znázornění hodnot v určité oblasti. Heatmapy analyzují jednotlivé stránky vašeho webu a jeho částí.

Čím více interakcí (kliknutí, pohyb myši, skrolování) se vyskytuje na konkrétní oblasti stránky, tím výraznější je zobrazení barvy na příslušné části Heatmapy. To umožňuje rychlé a intuitivní vizuální porovnání intenzity uživatelských aktivit v různých částech webové stránky.

Pro webové designéry, marketéry a vývojáře představují Heatmapy „špiona“, díky kterému vidí, jak uživatelé interagují s obsahem. Mohou identifikovat oblasti, které přitahují největší pozornost, a naopak, detekovat hluchá místa na stránce. Podle toho optimalizují uspořádání prvků na jednotlivých stránkách.

Jak fungují Heatmapy

  • Sledování aktivit – např. kliknutí, pohyby myši a posuny na stránce.
  • Intenzita – data jsou následně zobrazena pomocí barevné škály, kde různé barvy znamenají různou intenzitu interakcí.
  • Analýza chování – vyhodnotí, na kterých částech stránky se nejčastěji dějí interakce.

Využití Heatmap ve webovém designu

  • Jednoznačná definice stěžejních částí stránky: Heatmapy pomáhají identifikovat, které části stránky přitahují největší pozornost uživatelů (např. pro umístění CTA tlačítek nebo odkazů).
  • Analýza konverzní cesty: Nedokončí zákazníci na vašem e-shopu objednávku? Příčin může být spousty. Heatmapy sledují interakcí uživatelů v místech konverzních prvků, což může být vodítko, proč konverzi nedokončí.
  • Rozložení domovské stránky: Je aktuální rozložení stránky efektivní? Najdou uživatelé v menu snadno, co hledají? I na tyto otázky dokáže Heatmap odpovědět.
  • Testování: Při úpravách designu mohou Heatmapy sloužit k testování, zda nový design přitahuje více interakcí.
  • Chování uživatelů: Heatmapy pomáhají diagnostikovat problémy typu „klikací slepoty“ nebo odhalit oblasti stránky, které uživatelé přehlížejí.

Mezi nejznámější Heatmap nástroje patří např. Hotjar, Mouseflow, Crazy Egg nebo Clicktale.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Přihlaste se na bezplatný webinář 26.11. ve 14:00: nastavení Google Ads

Přihlaste se na náš bezplatný webinář a zjistěte, jak snadno zvládnete vytvářet poutavé vizuály pro vaše online kampaně.

Nepropásněte bezplatný webinář 17. 12. 2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.