fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Media mix a co obsahuje

Media mix a co obsahuje

Media mix je marketingový termín pro kombinaci médií a kanálů, které můžeme využít při plnění našich marketingových cílů a oslovení naší cílové skupiny. Výběr vhodného Media mixu přispívá k větší efektivitě kampaní, a to díky vzájemné podpoře a doplnění vhodně zvolených kanálů.

Pokud dobře zvolíme Media mix, oslovíme správné publikum tím správným způsobem.

Media mix vždy tvoříme individuálně a „na míru“ podle konkrétních kampaní – jejich cílů, oslovované skupiny a rozpočtu, který máme na danou akci k dispozici.

Kanály pro Media mix

  • Televize – reklamní spoty, sponzoring pořadů, product placement… finančně náročná volba, která ale osloví opravdu široké publikum.
  • Rádio – spoty, soutěže, sponzoringy programu/pořadu – levnější možnost, jak oslovit široké publikum, ale chybí zde vizuální prvek.
  • Tiskoviny – nejen inzerce v novinách, ale i letáky, brožury a jiné tiskařské produkty nabízí prostor pro komunikaci vaší kampaně.
  • Outdoorová reklama – billboardy, polepy, bannery, obrazovky a jiné… nabízí dobře viditelný prostor pro vaše sdělení.
  • Místní média – regionální televize a rádia, obecní a městské zpravodaje či výlepové plochy představují skvělý komunikační kanál pro cílení na lokální trhy a publika.
  • Event marketing – veletrhy, promo akce, roadshow a další… využitelný kanál pro přímou interakci s cílovým publikem.
  • Direct mail (reklama do schránky) – i v dnešní době funkční forma komunikačního kanálu, proto ji stále využívá mnoho velkých firem (Magnet, Witt, Bonprix apod.).
  • E-mail marketing – kanál, který umožňuje přímo a osobněji komunikovat s vlastní databází zákazníků.
  • Online reklama – nabízí nespočet možností, jak komunikovat svou kampaň na místě, kde se nachází většina potenciálních zákazníků – na internetu.
  • Sociální sítě – výborný potenciál pro šíření sdělení kampaně, výhodou je možná interakce s publikem, která u mnoha jiných kanálů schází,
  • Influenceři – specifický kanál, který však při vhodném a citlivém zapojení do kampaně nabízí příležitost, jak účinně oslovit vybrané publikum.
  • a spousta dalších…

Záleží jen na nás, jaká média a kanály zvolíme, každé má svá specifika, výhody i nevýhody.

Sledování výkonu a optimalizace Media mixu

Ačkoliv je některé kanály poněkud složitější měřit, při troše kreativity si mozaiku jejich podílu na kampani složíme. Musíme se zaměřit na jiná kritéria v případě inzerce v místních novinách a v případě reklamy ve vyhledávání. 

V případě novin můžeme například sledovat počet (navýšení) vyhledávání naší značky v dané lokalitě či navýšení prodejů v rámci dané lokality. V případě vyhledávání je sledování výsledků samozřejmě jednodušší…

A co můžeme sledovat, můžeme i porovnávat, vyhodnocovat a optimalizovat (například vyřazovat neefektivní kanály, přerozdělovat vhodněji finance mezi účinné kanály atd.). A optimalizaci samozřejmě doporučujeme, stejně jako testování nových, neotřelých kanálů!

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50