V předchozích dílech jsme vás seznámili se základním nastavením Heureky a dozvěděli jste se, jak získat odznak Ověřeno zákazníky.
V tomto dílu se dozvíte všechno o párování – nezbytné podmínce zařazení vašich produktů ve vyhledávání. Díky správnému nastavení budou vaše produkty zobrazované nejen ve fulltextovém vyhledávání, ale hlavně v dané kategorii. A vaše tržby mohou růst :).
Co je párovací proces
Jedná se o zařazení produktů do kategorií a tvorba produktových karet k těmto produktům.
4 podmínky párovacího procesu
- Jste v placeném (PPC) režimu,
- máte dobitý kredit,
- jste v PPC režimu přepnutý na „aktivní“,
- máte propojeno XML souborem (feedem), který musí obsahovat tyto náležitosti (tagy): Název produktu, URL adresa produktu, cenu produktu, jeho kategorii a další parametry (např. barva, velikost)
Spárované produkty
Největší benefit spárovaných produktů je zobrazení v kategoriích. Zákazníkům tak umožňuje produkty porovnat, využít filtry nebo prohlédnout si produktovou kartu. Na té najdou detailnější informace – specifikace, recenze, nabídku i ostatních prodejců či nabídku doplňkových služeb. Díky tomu jsou spárované produkty konverzní, protože zákazník získal více informací, je tedy větší předpoklad, že nákup dokončí.
3 typy zobrazení produktů ve fulltextovém vyhledávání:
- produkty ve FREE režimu
- nespárované produkty
- produkty v PPC režimu (poznáte na první pohled – uvedena kategorie, ** hodnocení a možnost porovnání)
Pár faktů o nespárovaných produktech
Největším handicapem nespárovaných produktů je jejich viditelnost. Protože se nachází ve FREE režimu, zákazník musí zadat co nejvíce konkrétně název, aby produkt dohledal. Zobrazují se POUZE ve fulltextovém vyhledávání ve formě obrázku, názvu produktu a velmi stručného popisku.
Po kliknutí je zákazník přesměrován rovnou do e-shopu. Z praxe vyplývá, že většinou se vrací zpět na Heureku, protože se nejednalo o výrobek, který hledal. Z toho vyplývá skutečnost, že nespárované produkty jsou minimálně konverzní.
Jak probíhá párovací proces
V Administraci e-shopu k dispozici tabulka Přehled spárovanosti, kde v prvním sloupci vidíte stav, ve kterém se produkty nachází (např. spárované, čekající, neaktivní..) a další detaily.
Význam jednotlivých hlášek v tabulce Přehled spárovanosti
Spárované produkty – v pořádku zařazené do kategorií v katalogu, mají vytvořené produktové karty
Čekající produkty – čeká se na kontrolu administrátorem a následně ručně zařazují
Čekající kategorie – čeká se na kontrolu a napojení kategorií obchodu a Heureky
Neaktivní kategorie – pro tyto produkty není na Heurece kategorie spuštěna, je třeba vyčkat, než Heureka vytvoří
Ignorované kategorie – zde jsou produkty, které nesplňují podmínky pro zařazení (např. příliš obecný název – např. kategorie Slevy, Léto, Jídlo Itálie..) nebo se jedná o kategorie, které na Heurece nekategorizují
Nespárované produkty – ze dvou příčin: nemají vyplněné CATEGORYTEXT nebo neúplný název.
Nevyplněné povinné parametry – týká se hlavně oblečení a módy (PARAM velikost..)
Produktová karta
Heureka může vytvořit produktovou kartu i pro jednoho jediného prodejce. Ten musí splňovat několik podmínek – být v placeném režimu, mít správně vyplněny parametry CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME v XML feedu a Heureka dokáže produkt zařadit do vhodné kategorie.
Délka párovacího procesu
Párovací proces dělají administrátoři Heureky ručně, proto téměř nelze urychlit. Standardní doba většiny produktů činí 5 až 7 pracovních dní. V případě knih, e-booků, učebnic, filmů počítejte se 2ma týdny až měsíc. Nejdéle si počkáte na oblečení a módu – až 3 měsíce.
Povinné tagy pro párování
1. základní
SHOPITEM
Značka SHOPITEM obsahuje informace o konkrétním produktu, tj. každá varianta produktu má své vlastní SHOPITEM. Např. jeden druh košile v 5 velikostech a 4 barvách = 20 x SHOPITEM.
CATEGORYTEXT
Tento parametr určuje kategorii, do které chcete produkt zařadit. Je nutno uvést CELOU cestu k produktu dle stromu kategorií – např. prodáváte chytré náramky, cesta tedy bude: Elektronika / Mobily, GPS / Wearables / Chytré náramky
Pokud na Heurece kategorie není, Heureka nemá produkt kam zařadit. Můžete požádat o vytvoření nové kategorie, Heureka posoudí na základě počtu produktů a obchodů a pokud jich má dostatek, kategorii vytvoří. Platí, že jestliže nevíte, kam zařadit, vyhledejte podobné produkty přímo v katalogu Heureky. Rozhodně neposílejte do jiné kategorie.
PRODUCTNAME
Tag PRODUCTNAME obsahuje přesný název produktu a je nejdůležitější ze všech parametrů. Podle něj totiž probíhá párování, takže obsahuje všechny povinné informace pro danou kategorii (např. značka, řada, produktové číslo, barva, rozměr, typ, určení, objem). V minulosti jste se možná setkali s tagem PRODUCT, ten se bude rušit a nahrazovat právě PRODUCTNAME.
PARAM
Jedná se o tag parametrů, který umožňuje filtrovat zařazené produkty v rámci dané kategorie. U některých kategorií je povinný, např. u módy a oblečení. Umožňuje vytvořit i tzv. parametrickou kategorii – např. v případě šátků sekce nákrčníků. Platí, že čím více parametrů uvedete, tím lépe může zákazník filtrovat. Kromě značky, materiálu apod. můžete zasílat i distribuci (zajímavá konkurenční výhoda, když jste z ČR).
2. ostatní důležité tagy
MANUFACTURER
Tímto tagem označujeme název výrobce (např. Spin Master). Využívá se pro zařazení produktu do tzv. Koutku značky, přičemž každý výrobce má Koutek značky, který Heureka vytváří automaticky. Produkt je tak vidět nejen v kategorii a na produktové kartě, ale lze se k němu dostat i přes Koutek značky.
Tag MANUFACTURER je nezbytný pro službu PoductAds, která slouží k propagaci své značky. Důvěryhodnost zvýšíte i tím, že pokud jste Autorizovaný prodejce a zaplatíte si tuto službu, zobrazí se u vašeho e-shopu tato ikona:
EXTENDED_WARRANTY
Jedná se o nový tag, který můžete využít pro informaci o prodloužené záruce (uvádějte délku v měsících). Maximální délka popisku je 128 znaků.
SPECIAL_SERVICE
Představuje nový tag, který informuje o doplňkových službách k nákupu (např. odvoz starého spotřebiče, výnos do patra, prodloužená lhůta pro vrácení zboží..). Můžete nabídnout k jednomu produktu max 5 služeb, maxomální délka popisku je rovněž 128 znaků.
GIFT
Obsahuje textový popis dárků nebo položek zdarma. Uvádí se ke konkrétnímu produktu a nesmí být ničím podmíněn (např. výší objednávky..). Jedná se o produkt nebo voucher.
EAN
Tento parametr je povinný pouze v určitých kategoriích, např. knihy, učebnice, mapy, filmy, hudba, e-booky a audioknihy. Pokud máte vyplněné, můžete dál pracovat s Reportem nespárovaných produktů.
Report nespárovaných produktů
Tuto tabulku ve formátu CSC najdete v Administraci vašeho e-shopu a můžete si ji stáhnout. Obsahuje všechny nespárované produkty, které jsou zasílány na Heureku pomocí XML feedu. Pokud je vyplněn EAN kód, report obsahuje i doporučené názvy a kategorie pro zařazení produktů. Vy tak jednoduše upravíte a Heureka produkty správně zařadí.
Nenechte si ujít další díly našeho Heureka seriálu, kde se dozvíte např. o dalších možnostech zviditelnění (Heureka Marketplace) či jak se připravit na Vánoce.
Zdroj: https://blog.heureka.cz/2021/06/01/heureka-webinars-startuji/