Domů » Online marketing » Jak funguje Heureka: 3. díl – Jak správně a jednoduše párovat produkty

Jak funguje Heureka: 3. díl – Jak správně a jednoduše párovat produkty

V předchozích dílech jsme vás seznámili se základním nastavením Heureky a dozvěděli jste se, jak získat odznak Ověřeno zákazníky.

V tomto dílu se dozvíte všechno o párování – nezbytné podmínce zařazení vašich produktů ve vyhledávání. Díky správnému nastavení budou vaše produkty zobrazované nejen ve fulltextovém vyhledávání, ale hlavně v dané kategorii. A vaše tržby mohou růst :).

Co je párovací proces 

Jedná se o zařazení produktů do kategorií a tvorba produktových karet k těmto produktům.

4 podmínky párovacího procesu

  • Jste v placeném (PPC) režimu,
  • máte dobitý kredit,
  • jste v PPC režimu přepnutý na „aktivní“,
  • máte propojeno XML souborem (feedem), který musí obsahovat tyto náležitosti (tagy): Název produktu, URL adresa produktu, cenu produktu, jeho kategorii a další parametry (např. barva, velikost)

Spárované produkty

Největší benefit spárovaných produktů je zobrazení v kategoriích. Zákazníkům tak umožňuje produkty porovnat, využít filtry nebo prohlédnout si produktovou kartu. Na té najdou detailnější informace – specifikace, recenze, nabídku i ostatních prodejců či nabídku doplňkových služeb. Díky tomu jsou spárované produkty konverzní, protože zákazník získal více informací, je tedy větší předpoklad, že nákup dokončí.

3 typy zobrazení produktů ve fulltextovém vyhledávání:

  • produkty ve FREE režimu
  • nespárované produkty
  • produkty v PPC režimu (poznáte na první pohled – uvedena kategorie, ** hodnocení a možnost porovnání)
Produkty v PPC režimu

Pár faktů o nespárovaných produktech

Největším handicapem nespárovaných produktů je jejich viditelnost. Protože se nachází ve FREE režimu, zákazník musí zadat co nejvíce konkrétně název, aby produkt dohledal. Zobrazují se POUZE ve fulltextovém vyhledávání ve formě obrázku, názvu produktu a velmi stručného popisku. 

Po kliknutí je zákazník přesměrován rovnou do e-shopu. Z praxe vyplývá, že většinou se vrací zpět na Heureku, protože se nejednalo o výrobek, který hledal. Z toho vyplývá skutečnost, že nespárované produkty jsou minimálně konverzní.

Jak probíhá párovací proces

V Administraci e-shopu k dispozici tabulka Přehled spárovanosti, kde v prvním sloupci vidíte stav, ve kterém se produkty nachází (např. spárované, čekající, neaktivní..) a další detaily. 

Význam jednotlivých hlášek v tabulce Přehled spárovanosti

Spárované produkty – v pořádku zařazené do kategorií v katalogu, mají vytvořené produktové karty

Čekající produkty – čeká se na kontrolu administrátorem a následně ručně zařazují 

Čekající kategorie – čeká se na kontrolu a napojení kategorií obchodu a Heureky

Neaktivní kategorie – pro tyto produkty není na Heurece kategorie spuštěna, je třeba vyčkat, než Heureka vytvoří

Ignorované kategorie – zde jsou produkty, které nesplňují podmínky pro zařazení (např. příliš obecný název – např. kategorie Slevy, Léto, Jídlo Itálie..) nebo se jedná o kategorie, které na Heurece nekategorizují

Nespárované produkty – ze dvou příčin: nemají vyplněné CATEGORYTEXT nebo neúplný název.

Nevyplněné povinné parametry – týká se hlavně oblečení a módy (PARAM velikost..)

Produktová karta

Heureka může vytvořit produktovou kartu i pro jednoho jediného prodejce. Ten musí splňovat několik podmínek – být v placeném režimu, mít správně vyplněny parametry CATEGORYTEXT a PRODUCTNAME v XML feedu a Heureka dokáže produkt zařadit do vhodné kategorie. 

Délka párovacího procesu

Párovací proces dělají administrátoři Heureky ručně, proto téměř nelze urychlit. Standardní doba většiny produktů činí 5 až 7 pracovních dní. V případě knih, e-booků, učebnic, filmů počítejte se 2ma týdny až měsíc. Nejdéle si počkáte na oblečení a módu – až 3 měsíce.

Povinné tagy pro párování

1. základní      

SHOPITEM  

Značka SHOPITEM obsahuje informace o konkrétním produktu, tj. každá varianta produktu má své vlastní SHOPITEM. Např. jeden druh košile v 5 velikostech a 4 barvách = 20 x SHOPITEM.

 CATEGORYTEXT

Tento parametr určuje kategorii, do které chcete produkt zařadit. Je nutno uvést CELOU cestu k produktu dle stromu kategorií – např. prodáváte chytré náramky, cesta tedy bude: Elektronika / Mobily, GPS / Wearables / Chytré náramky

Cesta produktu dle stromu kategorií

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku

Pokud na Heurece kategorie není, Heureka nemá produkt kam zařadit. Můžete požádat o vytvoření nové kategorie, Heureka posoudí na základě počtu produktů a obchodů a pokud jich má dostatek, kategorii vytvoří. Platí, že jestliže nevíte, kam zařadit, vyhledejte podobné produkty přímo v katalogu Heureky. Rozhodně neposílejte do jiné kategorie.

PRODUCTNAME

Tag PRODUCTNAME obsahuje přesný název produktu a je nejdůležitější ze všech parametrů. Podle něj totiž probíhá párování, takže obsahuje všechny povinné informace pro danou kategorii (např.  značka, řada, produktové číslo, barva, rozměr, typ, určení, objem). V minulosti jste se možná setkali s tagem PRODUCT, ten se bude rušit a nahrazovat právě PRODUCTNAME.

PARAM

Jedná se o tag parametrů, který umožňuje filtrovat zařazené produkty v rámci dané kategorie. U některých kategorií je povinný, např. u módy a oblečení. Umožňuje vytvořit i tzv. parametrickou kategorii – např. v případě šátků sekce nákrčníků. Platí, že čím více parametrů uvedete, tím lépe může zákazník filtrovat. Kromě značky, materiálu apod. můžete zasílat i distribuci (zajímavá konkurenční výhoda, když jste z ČR).

PARAM Distribuce

2. ostatní důležité tagy

MANUFACTURER

Tímto tagem označujeme název výrobce (např. Spin Master). Využívá se pro zařazení produktu do tzv. Koutku značky, přičemž každý výrobce má Koutek značky, který Heureka vytváří automaticky. Produkt je tak vidět nejen v kategorii a na produktové kartě, ale lze se k němu dostat i přes Koutek značky.

Koutek značky

Tag MANUFACTURER je nezbytný pro službu PoductAds, která slouží k propagaci své značky. Důvěryhodnost zvýšíte i tím, že pokud jste Autorizovaný prodejce a zaplatíte si tuto službu,  zobrazí se u vašeho e-shopu tato ikona:

Autorizovaný prodejce

EXTENDED_WARRANTY

Jedná se o nový tag, který můžete využít pro informaci o prodloužené záruce (uvádějte délku v měsících). Maximální délka popisku je 128 znaků.

Prodloužená záruka

SPECIAL_SERVICE

Představuje nový tag, který informuje o doplňkových službách k nákupu (např. odvoz starého spotřebiče, výnos do patra, prodloužená lhůta pro vrácení zboží..). Můžete nabídnout k jednomu produktu max 5 služeb, maxomální délka popisku je rovněž 128 znaků.

Doplňkové služby

GIFT

Obsahuje textový popis dárků nebo položek zdarma. Uvádí se ke konkrétnímu produktu a nesmí být ničím podmíněn (např. výší objednávky..). Jedná se o produkt nebo voucher.

Dárek

EAN

Tento parametr je povinný pouze v určitých kategoriích, např. knihy, učebnice, mapy, filmy, hudba, e-booky a audioknihy. Pokud máte vyplněné, můžete dál pracovat s Reportem nespárovaných produktů.

Report nespárovaných produktů

Tuto tabulku ve formátu CSC najdete v Administraci vašeho e-shopu a můžete si ji stáhnout. Obsahuje všechny nespárované produkty, které jsou zasílány na Heureku pomocí XML feedu. Pokud je vyplněn EAN kód, report obsahuje i doporučené názvy a kategorie pro zařazení produktů. Vy tak jednoduše upravíte a Heureka produkty správně zařadí.

Nenechte si ujít další díly našeho Heureka seriálu, kde se dozvíte např. o dalších možnostech zviditelnění či jak se připravit na Vánoce.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku

Kamila Hájková

Kamila Hájková

Kamila se v MarketingPPC věnuje školení začínajících a mírně pokročilých uživatelů, správě menších PPC kampaní, psaní článků a newsletterů.