fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Online marketing » Jak funguje Heureka: 4. díl – Jak snadno navýšit prodeje

Jak funguje Heureka: 4. díl – Jak snadno navýšit prodeje

Heureka Marketplace

V předchozích dílech jsme vás seznámili se základním nastavením Heureky, dozvěděli jste se, jak získat odznak Ověřeno zákazníky a přiblížili jsme vám proces párování.

Tento díl vás posune zase o kus dál. Odhalíme tajemství navýšení prodejů. Stačí jedno oranžové tlačítko :).

Heureka Marketplace

Proč využívat Heureku Marketplace?

Heureka Marketplace nahrazuje dřívější službu Heureka Košík. Důvodem k přejmenování je expanze za hranice a potřeba jednotného univerzálního názvu. Do budoucna se připravuje možnost prodávat vaše produkty i do zahraničí. 

Představte si ji jako tržiště, kde každý obchodník zde může vystavovat své produkty a prodávat. Poznávacím znamením je oranžové tlačítko

Oranžové tlačítko

Jedná se o přímý prodej přes portál Heureka, která zprostředkuje nákup v roli garanta. Díky svému postavení na trhu zaručuje zákazníkovi bezpečný nákup, ten si může daný produkt koupit bez prokliknutí na daný e-shop. 

Nakupování přes Marketplace se stává celosvětovým trendem, více než polovina online prodeje se uskutečňuje skrze tento virtuální trh. Možná jste si všimli, že např. Mall nebo Alza fungují na tomto principu již delší dobu.

7 výhod, proč se zapojit do programu Heureka Marketplace

  • Podpora vaší značky – Heureka jako jediná vaši značku neskrývá, zákazník ji vidí na první pohled (na rozdíl od konkurence, která logo běžně nezobrazuje). Heureka totiž neprodává vlastní produkty, nesnaží se tedy konkurovat.
Zobrazení loga
  • Nejnižší provize na trhu a žádné skryté poplatky – Heureka patří mezi nejlevnější poskytovatele a zakládá si na transparentnosti, ceník najdete na stránkách a nemusíte se bát ani nákladů navíc za platební brány či měsíční poplatky. Neplatíte ani za přidání do košíku přes oranžové tlačítko.

Více na: https://sluzby.heureka.cz/napoveda/kosik-provize/

  • Příležitost zviditelnění i pro malé e-shopy – i když nepatříte mezi velké „ryby“, pokud se zapojíte do tohoto programu, získáte na důvěryhodnosti a automaticky lepší umístění na produktové kartě. Můžete se zobrazit se stejným produktem dokonce dvakrát – jednou na TOP pozici a jednou v placeném vyhledávání. 
  • Větší tržby – Heureka pokrývá velkou část trhu a je tak logické, že si z tohoto koláče ukousnete i vy :). Pokud nabízíte nějaký produkt za cenu stejnou jako konkurence, systém vás upřednostní a postupujete výše v žebříčku obchodů.
  • Možnost být na TOP pozici – zejména v určitých kategoriích nebo produktech budete opravdu první.
TOP pozice
  • Platíte pouze za uskutečněné prodeje – Heureka nezpoplatňuje nedokončené nebo stornované objednávky, určité % jako provizi hradíte jen za objednávky dokončené.
  • Další výhody – jestliže váš e-shop nepodporuje responzivní design, zde lze jednoduše nakupovat přes mobily. Stejně tak v případě, že nepřijímáte platby kartou – s Heurekou Marketplace o zákazníky, preferující tento typ úhrady, nepřijdete.

Podmínky zapojení do programu

  • Modrý nebo zlatý certifikát Ověřeno zákazníky,
  • PPC režim,
  • Zařazení vašich produktů do kategorií.

Při splnění těchto základních předpokladů vás režim dostane do napárovanosti a vaše produkty zákazníci mohou dohledat.

Aktivace programu

Vejdete do Administrace Heureky, vyberete záložku Heureka Marketplace – Aktivace:

Aktivace Marketplace

Rovnou vidíte jednu ze tří hlášek:

1. Není implementováno Ověřeno zákazníky – přiložen návod, jak na službu zavést a implementovat,

2. Ověřeno zákazníky implementováno, ale chybí certifikát – značí situaci, kdy nemáte dostatečné hodnocení, obraťte se na podporu,

3. Ověřeno zákazníky v pořádku – svítí zeleně, všechno nastaveno, můžete začít.

Nezoufejte, v praxi pouze 20 % obchodů splňuje tyto podmínky ihned.

Registrace do programu

Po vyplnění registračních údajů si zvolíte způsob zapojení, udělíte souhlas s podmínkami a potvrdíte registraci.

2 možnosti zapojení

  1. API – doporučené – informace o objednávkách jsou automaticky přenášeny a vyřizovány z vašeho systému. Výhodou připojení přes API je online kontrola dostupnosti a ceny zboží v procesu objednávky, která je implementovaná přímo u vás v systému. Nemusíte se tedy přepínat do Administrace Heureky, objednávka se chová, jako by byla vytvořena u vás v e-shopu. Vše probíhá v reálném čase, eliminuje se tím riziko rozdílu ceny či skladové dostupnosti.   
  • noAPI se nehodí pro velké obchody z důvodu manuálního řešení všech objednávek přes Administraci Heureky. Objednávky poté přenášíte do svého e-shopu a znovu zpět do Heureky kvůli kontrole. Tento způsob je vhodný pro menší e-shopy nebo na zkoušku. Případná změna je možná v obou případech. 

Tabulka porovnání způsobu napojení přímo z Heureky:

Srovnání API a noAPI

Co najdete v Heureka Administraci pro Marketplace 

Administrace Heureka Marketplace

V tomto oddíle najdete všechna data o vašich prodejích. Jedná se o:

  • Přehled produktů – zde se zobrazí všechny produkty vč. těch, které se nezobrazují. Důvodem bývá neaktivní kategorie, např. léčiva na předpis, podlahová krytina. Heureka však každý měsíc spouští nové kategorie.
  • Statistiky – říkají, kolik produktů se prodalo, za jakou cenu, kolik činila provize, případně PNO). Samozřejmostí je export dat v souboru csv pro další potřeby.
  • Objednávky – jedná se o správu objednávek, se kterou budete pracovat zejména pokud využíváte systém noAPI. Nezapomeňte průběžně vyplňovat, v jakém stavu se nachází vaše objednávka (přijatá, zpracovaná ..), protože zákazník s registrací na Heurece tyto informace vidí.  V případě API nemusíte nic měnit, automaticky se propisuje.
  • Platby – zobrazují stav účtu za přijaté období pomocí online plateb, nabízí možnost výplaty na vlastní účet denně / týdně.
  • Fakturace provizí – zahrnuje seznam faktur provizí vč. úhrad.

V 5. díle se dozvíte, jak se připravit na vánoční sezonu. Poradíme, které činnosti raději před Vánoci nedělejte a na co se naopak zaměřte.

Zdroj: https://blog.heureka.cz/2021/06/01/heureka-webinars-startuji/

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Kamila Hájková

Kamila Hájková

Kamila se v MarketingPPC věnuje školení začínajících a mírně pokročilých uživatelů, správě menších PPC kampaní, psaní článků a newsletterů.

Článek napsal/a Kamila Hájková

Kamila se v MarketingPPC věnuje školení začínajících a mírně pokročilých uživatelů, správě menších PPC kampaní, psaní článků a newsletterů.

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50