V 1. díle jsme si představili Heureku jako největší srovnávač zboží v Česku. Řekli jsme si něco málo o jejím fungování (placený versus neplacený režim) a také administrativní podmínky, abyste mohli na Heurece působit i Vy.
V tomto dílu se dozvíte o nejznámějším programu, který vám umožní větší zviditelnění. Protože kdo není vidět, jako by nebyl :).
Certifikát Ověřeno zákazníky
Tento odznak patří mezi nejznámější a jeho největší výhodou je zvýšení důvěryhodnosti. Zobrazí na Heurece ve vyhledávání a samozřejmě si ho můžete stáhnout do vašeho e-shopu.
5 důvodů, proč mít certifikát Ověřeno zákazníky
1. Nic vás nestojí
Jedná se o bezplatnou službu, za získání ani používání odznaku Heurece nic neplatíte.
2. Zvyšuje důvěryhodnost
Certifikát zvyšuje důvěryhodnost vašeho e-shopu na trhu. Ze zpětné vazby vyplývá, že velké procento zákazníků upřednostní při nákupu právě e-shop s tímto odznakem.
3. Recenze
Podle statistiky z Heureky více než 2/3 uživatelů využívá recenze více než srovnání dle ceny. U recenzí je garantovaná přesná identifikace objednávajícího dle reálné objednávky, Heureka velmi hlídá, aby nepsal recenze např. zaměstnanec firmy.
4. Využití dalších služeb
Díky certifikátu můžete využívat Heureku na maximum – služby Bidding, Heureka Košík, pečeť Garance nákupu nebo se zapojit do soutěže E-shop roku.
5. Export na web
Na váš e-shop si kromě samotného certifikátu exportujete také recenze – viz obrázek:
Jak spustit Ověřeno zákazníky
Nejprve musíte provést AKTIVACI. Vejdete do Administrace Heureky – vyberete záložku Ověřeno zákazníky – Nastavení a data – Aktivovat.
Poté následuje samotná IMPLEMENTACE. Po aktivování se vygeneruje tzv. tajný klíč, který je určen pro váš e-shop a svítí šedě (je pouze pro tento certifikát).
Ten si zkopírujete na váš e-shop. V případě krabicového řešení (tj. platformy Shoptet, Eshop-rychle apod.) pouze vložíte do předpřipraveného modulu. Poznámka: v případě, že využíváte slovenskou Heureku, samozřejmě vkládáte přes slovenskou administraci.
Pokud máte e-shop na klíč, zde je obvykle nutný zásah do zdrojového kódu a neobejdete se bez spolupráce s webmasterem.
Kontrola funkčnosti
Vložili jste kód a nyní je třeba zkontrolovat, zda vše funguje na jedničku. Jak na to?
Odešlete z vašeho e-shopu objednávku a vejděte do Administrace Heureky. Pokud je vše správně nastaveno, k propisu objednávky dochází okamžitě.
Zde najdete podrobné informace o implementaci: https://www.overenozakazniky.cz/info
Nezapomeňte upravit své obchodní podmínky tak, aby obsahovaly informace o předávání osobních údajů. Zde najdete, jak na to.
2 podmínky k získání certifikátu
- Počet dotazníků za 180 dní – po každé objednávce systém zašle zákazníkovi dotazník spokojenosti
Pro získání modrého certifikátu potřebujete desítky hodnocení, zlatý vyžaduje stovky hodnotících.
- % hodnocení za posledních 90 dní – nabídne se po kliknutí na Doporučuji:
Pro získání modrého certifikátu potřebujete min. 90% vyplněných dotazníků, zlatý je ještě přísnější – vyžaduje vyplněnost min. 97%.
Odesílání dotazníku spokojenosti
- Od 1.4. 2020 je výchozí nastavení na základě DELIVERY_DATE + 5 dní,
- záleží tedy na dostupnosti vašeho produktu – pokud je skladem, tj. DELIVERY_DATE 0-1, dotazník se odešle 6tý den (maximální doba odeslání je 60 dnů),
- pokud tento parametr nezadáte, dotazník se odešle automaticky 6 dní od vytvoření objednávky.
Heureka k tomuto novému systému zasílání přistoupila z důvodu, že v praxi často přišel dotazník dříve než zboží.
Dotazník se odesílá při každé uskutečněné objednávce a je jedno, z jakého zdroje (tj. i z placené reklamy, přímé návštěvy webu, Facebook reklamy atd.).
Co dělat, když o odznak přijdete
Jak je z podmínek patrné, získat certifikát nerovná se udržet. Může se stát (např. vinou sezóny), že o něj přijdete. S tím Heureka naštěstí počítá – k jeho navrácení postačí v případě modrého 88% vyplněných dotazníků, zlatý dostanete zpět spolu s 95% vyplněnosti.
Heureka rovněž stanovila limit pro hodnocení. Stejný zákazník může hodnotit stejný e-shop 1 x denně.
Falšování hodnocení
Heureka velmi dbá na to, aby zamezila jakýmkoli pokusům o manipulaci s recenzemi. Využívá detekční systém i manuální práci administrátorů. Pokud se vám cokoli nezdá, můžete podat podnět a Heureka recenzi zkontroluje.
Jak na recenze
- pro získání certifikátu jsou recenze klíčové,
- průměrná míra vyplnění dotazníku činí 5-20%,
- nestyďte se proto o ně svým zákazníkům říkat -motivujte, připomínejte a poproste o vyplnění hodnocení, uveďte i důvod, proč je to pro vás důležité,
- v praxi se osvědčilo přidat do balíčku lístek s prosbou či drobnost, sáček bonbonů dělá divy :),
- na recenze reagujte včas a vždy buďte slušní a srozumitelní,
- u negativních si dejte záležet na odpovědi – nebojte se přiznat chybu a projevit lítost, vysvětlit okolnosti a navrhnout nápravu,
- odpovídejte i na ty pozitivní (poděkujte, ale neopakujte pořád to stejné).
Ukázka produktové recenze:
Co dělat s neoprávněnou negativní recenzí
Stává se, že přes veškerou snahu přistane i vám občas nepříliš potěšující recenze. Vždy buďte zdvořilí, snažte se o nápravu problému a případně vysvětlete, jak k nedorozumění došlo.
Zákazník může upravit své hodnocení sám pouze v první fázi odeslání dotazníku („nedoporučuji“ změnit na „doporučuji“). Pokud už něco vyplnil v dotazníku, musí sám kontaktovat Heureku a požádat o změnu hodnocení.
Jestliže e-shop doloží neoprávněnost stížnosti, Heureka sama tuto recenzi smaže.
Neváhejte kontaktovat samotnou Heureku, jsou vždy připraveni pomoci.
podpora@heureka.cz nebo podpora@heureka.sk.
Zajímá vás, co konkrétně nastavit, abyste byli na Heurece vidět? Přečtěte si 3. díl – Párování. Dále se dozvíte, jak funguje Heureka Marketplace nebo jak připravit váš e-shop na Vánoce.
Zdroj: https://blog.heureka.cz/2021/06/01/heureka-webinars-startuji/