Domů » Online marketing » Jak funguje Heureka: 2. díl – Certifikát Ověřeno zákazníky

Jak funguje Heureka: 2. díl – Certifikát Ověřeno zákazníky

V 1. díle jsme si představili Heureku jako největší srovnávač zboží v Česku. Řekli jsme si něco málo o jejím fungování (placený versus neplacený režim) a také administrativní podmínky, abyste mohli na Heurece působit i Vy.

V tomto dílu se dozvíte o nejznámějším programu, který vám umožní větší zviditelnění. Protože kdo není vidět, jako by nebyl :).

Certifikát Ověřeno zákazníky

Modrý a Zlatý certifikát

Tento odznak patří mezi nejznámější a jeho největší výhodou je zvýšení důvěryhodnosti. Zobrazí na Heurece ve vyhledávání a samozřejmě si ho můžete stáhnout do vašeho e-shopu.

Zobrazení ikony Ověřeno zákazníky

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku

5 důvodů, proč mít certifikát Ověřeno zákazníky

1. Nic vás nestojí 

Jedná se o bezplatnou službu, za získání ani používání odznaku Heurece nic neplatíte.

2. Zvyšuje důvěryhodnost

Certifikát zvyšuje důvěryhodnost vašeho e-shopu na trhu. Ze zpětné vazby vyplývá, že velké procento zákazníků upřednostní při nákupu právě e-shop s tímto odznakem.

3. Recenze

Podle statistiky z Heureky více než 2/3 uživatelů využívá recenze více než srovnání dle ceny. U recenzí je garantovaná přesná identifikace objednávajícího dle reálné objednávky, Heureka  velmi hlídá, aby nepsal recenze např. zaměstnanec firmy.

4. Využití dalších služeb

Díky certifikátu můžete využívat Heureku na maximum – služby Bidding, Heureka Košík, pečeť Garance nákupu nebo se zapojit do soutěže E-shop roku.

5. Export na web

Na váš e-shop si kromě samotného certifikátu exportujete také recenze – viz obrázek:

Zobrazení certifikátu a recenze na e-shopu

Jak spustit Ověřeno zákazníky

Nejprve musíte provést AKTIVACI. Vejdete do Administrace Heureky – vyberete záložku Ověřeno zákazníky – Nastavení a data – Aktivovat.

Poté následuje samotná IMPLEMENTACE. Po aktivování se vygeneruje tzv. tajný klíč, který je určen pro váš e-shop a svítí šedě (je pouze pro tento certifikát).

Ten si zkopírujete na váš e-shop. V případě krabicového řešení (tj. platformy Shoptet, Eshop-rychle apod.) pouze vložíte do předpřipraveného modulu. Poznámka: v případě, že využíváte slovenskou Heureku, samozřejmě vkládáte přes slovenskou administraci.

Pokud máte e-shop na klíč, zde je obvykle nutný zásah do zdrojového kódu a neobejdete se bez spolupráce s webmasterem.

Kontrola funkčnosti

Vložili jste kód a nyní je třeba zkontrolovat, zda vše funguje na jedničku. Jak na to?

Odešlete z vašeho e-shopu objednávku a vejděte do Administrace Heureky. Pokud je vše správně nastaveno, k propisu objednávky dochází okamžitě. 

Zde najdete podrobné informace o implementaci: https://www.overenozakazniky.cz/info

Nezapomeňte upravit své obchodní podmínky tak, aby obsahovaly informace o předávání osobních údajů. Zde najdete, jak na to.

2 podmínky k získání certifikátu

  • Počet dotazníků za 180 dní – po každé objednávce systém zašle zákazníkovi dotazník spokojenosti
Dotazník spokojenosti – 1.část

Pro získání modrého certifikátu potřebujete desítky hodnocení, zlatý vyžaduje stovky hodnotících.

  • % hodnocení za posledních 90 dní – nabídne se po kliknutí na Doporučuji:
Dotazník spokojenosti – 2.část

Pro získání modrého certifikátu potřebujete min. 90% vyplněných dotazníků, zlatý je ještě přísnější – vyžaduje vyplněnost min. 97%.

Odesílání dotazníku spokojenosti

  • Od 1.4. 2020 je výchozí nastavení na základě DELIVERY_DATE + 5 dní, 
  • záleží tedy na dostupnosti vašeho produktu – pokud je skladem, tj. DELIVERY_DATE 0-1, dotazník se odešle 6tý den (maximální doba odeslání je 60 dnů), 
  • pokud tento parametr nezadáte, dotazník se odešle automaticky 6 dní od vytvoření objednávky. 

Heureka k tomuto novému systému zasílání přistoupila z důvodu, že v praxi často přišel dotazník dříve než zboží.

Dotazník se odesílá při každé uskutečněné objednávce a je jedno, z jakého zdroje (tj. i z placené reklamy, přímé návštěvy webu, Facebook reklamy atd.). 

Co dělat, když o odznak přijdete

Jak je z podmínek patrné, získat certifikát nerovná se udržet. Může se stát (např. vinou sezóny), že o něj přijdete. S tím Heureka naštěstí počítá – k jeho navrácení postačí v případě modrého 88% vyplněných dotazníků, zlatý dostanete zpět spolu s 95% vyplněnosti. 

Heureka rovněž stanovila limit pro hodnocení. Stejný zákazník může hodnotit stejný e-shop 1 x denně.

Falšování hodnocení

Heureka velmi dbá na to, aby zamezila jakýmkoli pokusům o manipulaci s recenzemi. Využívá detekční systém i manuální práci administrátorů. Pokud se vám cokoli nezdá, můžete podat podnět a Heureka recenzi zkontroluje.

Jak na recenze

  • pro získání certifikátu jsou recenze klíčové,
  • průměrná míra vyplnění dotazníku činí 5-20%, 
  • nestyďte se proto o ně svým zákazníkům říkat -motivujte, připomínejte a poproste o vyplnění hodnocení, uveďte i důvod, proč je to pro vás důležité,
  • v praxi se osvědčilo přidat do balíčku lístek s prosbou či drobnost, sáček bonbonů dělá divy :),
  • na recenze reagujte včas a vždy buďte slušní a srozumitelní,
  • u negativních si dejte záležet na odpovědi – nebojte se přiznat chybu a projevit lítost, vysvětlit okolnosti a navrhnout nápravu,
  • odpovídejte i na ty pozitivní (poděkujte, ale neopakujte pořád to stejné).

Ukázka produktové recenze:

Ukázka recenze

Co dělat s neoprávněnou negativní recenzí

Stává se, že přes veškerou snahu přistane i vám občas nepříliš potěšující recenze. Vždy buďte zdvořilí, snažte se o nápravu problému a případně vysvětlete, jak k nedorozumění došlo. 

Zákazník může upravit své hodnocení sám pouze v první fázi odeslání dotazníku („nedoporučuji“ změnit na „doporučuji“). Pokud už něco vyplnil v dotazníku, musí sám kontaktovat Heureku a požádat o změnu hodnocení.

Jestliže e-shop doloží neoprávněnost stížnosti, Heureka sama tuto recenzi smaže.

Neváhejte kontaktovat samotnou Heureku, jsou vždy připraveni pomoci.

podpora@heureka.cz nebo podpora@heureka.sk.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Požádejte o nezávaznou nabídku

Zajímá vás, co konkrétně nastavit, abyste byli na Heurece vidět? Přečtěte si 3. díl – Párování.

Kamila Hájková

Kamila Hájková

Kamila se v MarketingPPC věnuje školení začínajících a mírně pokročilých uživatelů, správě menších PPC kampaní, psaní článků a newsletterů.