Copywriting představuje umění tvorby reklamních textů a je to jeden ze zásadních prvků v oblasti marketingu a reklamy. Jeho síla spočívá jak v psaném, tak i v mluveném slově. Úkol copywritingu vedle generování vyššího počtu konverzí (prodej nebo vyplnění formuláře) spočívá ve vyvolání emocí u cílové skupiny.
Pokud se copywritingem podaří dosáhnout toho, že čtenáři nejen reagují na konkrétní výzvu, ale začnou aktivně přemýšlet o obsahu a vyhledávat další informace na internetu (což zvyšuje povědomí o značce), pak děláme copy dobře :).
Cíl copywritingu
Primárním cílem copywritingu je přimět člověka ke konkrétní akci, ale nesoustředí se pouze na toto. Platí zde: „Cesta může být cíl“. Zaměřuje se na vyvolání emocí a tím pomáhá budovat silný vztah mezi značkou a zákazníkem. Záleží také na tom, o jaké konkrétní formě copy mluvíme, každá se zaměřuje na jiný komunikační kanál a tomu je přizpůsobeno sdělení.
Formy copywritingu
S copywritingem v off-line prostoru se setkal každý: jedná se o tradiční podobu reklam např. billboardy, TV nebo rozhlasové spoty, letáky atd. V online marketingu na copywriting narážíme v různých oblastech:
- SEO – tvoří obsah optimalizovaný pro vyhledávače, což pomáhá zlepšit viditelnost webových stránek ve výsledcích vyhledávání.
- PR (Public Relations) – specializuje se na psaní tiskových zpráv a materiálů pro sociální média s cílem budovat pozitivní vnímání značky veřejností.
- Technické copy – věnuje se tvorbě návodů a technických materiálů, které jsou důležité pro zákaznickou spokojenost.
- Brand – staví na budování identity a hodnot značky a přispívá k vytváření pozitivního obrazu.
- Produktové copy – popisuje produkty / služby, prezentuje jejich výhody a jedinečné vlastnosti.