fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Copywriting

Copywriting

Copywriting představuje umění tvorby reklamních textů a je to jeden ze zásadních prvků v oblasti marketingu a reklamy. Jeho síla spočívá jak v psaném, tak i v mluveném slově. Úkol copywritingu vedle generování vyššího počtu konverzí (prodej nebo vyplnění formuláře) spočívá ve vyvolání emocí u cílové skupiny.

Pokud se copywritingem podaří dosáhnout toho, že čtenáři nejen reagují na konkrétní výzvu, ale začnou aktivně přemýšlet o obsahu a vyhledávat další informace na internetu (což zvyšuje povědomí o značce), pak děláme copy dobře :).

Cíl copywritingu

Primárním cílem copywritingu je přimět člověka ke konkrétní akci, ale nesoustředí se pouze na toto. Platí zde: „Cesta může být cíl“. Zaměřuje se na vyvolání emocí a tím pomáhá budovat silný vztah mezi značkou a zákazníkem. Záleží také na tom, o jaké konkrétní formě copy mluvíme, každá se zaměřuje na jiný komunikační kanál a tomu je přizpůsobeno sdělení.

Formy copywritingu

S copywritingem v off-line prostoru se setkal každý: jedná se o tradiční podobu reklam např. billboardy, TV nebo rozhlasové spoty, letáky atd. V online marketingu na copywriting narážíme v různých oblastech:

  • SEO – tvoří obsah optimalizovaný pro vyhledávače, což pomáhá zlepšit viditelnost webových stránek ve výsledcích vyhledávání.
  • PR (Public Relations)specializuje se na psaní tiskových zpráv a materiálů pro sociální média s cílem budovat pozitivní vnímání značky veřejností.
  • Technické copy – věnuje se tvorbě návodů a technických materiálů, které jsou důležité pro zákaznickou spokojenost.
  • Brand – staví na budování identity a hodnot značky a přispívá k vytváření pozitivního obrazu.
  • Produktové copy – popisuje produkty / služby, prezentuje jejich výhody a jedinečné vlastnosti.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50