fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » CX (Customer Experience)

CX (Customer Experience)

Zkratka CX (Customer Experience) odkazuje na celkový dojem, který se zákazníkovi dostane při kontaktu s danou značkou či firmou. Zahrnuje proces od prvního kontaktu s produktem nebo službou a končí prodejem. Pomocí CX se snažíme zlepšovat dojem značky z pohledu zákazníka. Cílem je samozřejmě vracející se zákazník 😉.

Jaká hlediska bere Customer Experience v potaz:

  • Kontakt s produktem nebo službou: Jak produkt nebo služba splňuje nebo nesplňuje očekávání zákazníka? Co je pro něj podstatné? Kvalita, užitečnost, design, funkčnost? Definujte všechny parametry, které lze na produktu hodnotit.
  • Komunikace: Způsob, jakým firma komunikuje se zákazníky během celého životního cyklu (Tone of Voice). Patří zde marketingové kampaně, e-mailové komunikace, sociální média vč. případného osobního kontaktu.
  • Zákaznický servis: Kvalita podpory, kterou firma věnuje zákazníkům, včetně rychlosti reakce, odbornosti a schopnosti řešit problémy.
  • Nákupní proces: Začíná zpravidla vyhledáváním, pokračuje procesem nákupu ať už v prodejně nebo na e-shopu. 
  • Značka a reputace: Obecné vnímání značky na trhu. Jak si značka stojí ve srovnání s konkurencí?

Význam CX

Kvalitní Customer Experience je podstatná pro udržení konkurenční výhody. U spokojených zákazníků je větší pravděpodobnost, že zůstanou věrní značce, značku budou doporučovat a také za produkty a služby více utratí. Naopak, negativní zkušenost může vést k ztrátě zákazníků a špatné reklamě. Je potřeba myslet na to, že v digitálním věku jsou informace snadno dostupné a zprávy se šíří bleskovou rychlostí.

Obecně se dá říci, že velké firmy se již neobejdou bez specifických nástrojů a strategií, jako jsou průzkumy spokojenosti, pokročilá datová analytika nebo systémy CRM (Customer Relationship Management). Tyto nástroje jim pomáhají držet krok s s dobou, zvyšují pravděpodobnost prodeje a zároveň markantně zlepšují zákaznický zážitek.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.