Sklik je reklamní systém společnosti Seznam. Jedná se o jeden z PPC systémů, ve kterém inzerent platí zpravidla za kliknutí na reklamu (i když existují i možnosti platby za zobrazení reklamy).
Sklik reklama se může zobrazovat ve vyhledávací síti i v obsahové síti. Vyhledávací síť cílí na uživatele, kteří něco aktivně hledají na vyhledávači Seznam.cz nebo na některém z partnerských vyhledávačů.
Obsahová síť umožňuje zobrazovat grafické nebo textové reklamy na několika tisících webů českého internetu. Lze pomocí ní oslovit lidi, kteří se nachází v cílovém publiku nebo si prohlížejí stránky, které tematicky souvisí s obsahem reklamy.
Sklik je velmi podobný reklamnímu systému Google Ads. Jeho výhodou je jednodušší nastavení a o něco kvalitnější obsahová síť, nevýhodou je často menší zásah reklamy ve vyhledávací síti.
Je to dáno zejména tím, kolik lidí oba vyhledávače používá. Google používají přibližně tři čtvrtiny uživatelů, Seznam asi čtvrtina.
Typy Sklik kampaní
Sklik nabízí několik typů kampaní, které se částečně podobají typům kampaní v Google Ads.
Vyhledávací kampaň
Umožňuje zobrazovat uživatelům vyhledávače Seznam.cz textové reklamy, které se spouští na základě výběru klíčových slov.
Obsahová kampaň
Umí zobrazovat reklamu ve formě bannerové inzerce na několika tisících webů českého internetu. Zahrnuje i kampaně typu retargeting.
Videokampaň
Slouží zejména ke zvýšení povědomí o značce. Vhodná spíš pro větší firmy.
Produktová kampaň
Nabízí tři podtypy kampaní, které jsou vhodné pouze pro e-shopy:
- Produktové inzeráty zobrazují ve vyhledávači Seznam.cz reklamy na konkrétní produkty s obrázkem produktu, názvem a cenou.
- Dynamický retargeting zobrazuje v obsahové síti reklamu na konkrétní produkty, které si návštěvníci e-shopu v minulosti prohlíželi.
- Dynamický banner je podobný předchozímu podtypu kampaně. Rozdíl je v tom, že dynamický banner necílí na minulé návštěvníky webu, ale snaží se zaujmout zcela nové uživatele (akvizice).