fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Google Ads » Reklamní prostor Criteo

Reklamní prostor Criteo

Criteo

Reklamní platforma Criteo je dobře známa jako jedna z předních digitálních marketingových nástrojů, kterou používá více než 19 000 inzerentů a nabízí možnost inzerovat ve více než 130 zemích světa. Číslo jedna v reklamním prostoru potvrzují čísla, které Criteo uvádí na svých webových stránkách. K dnešnímu dni tuto platformu využívá celkem 750 milionů lidí denně: 35 mld prohlížení a nákupů. Impozantní čísla.

Co je Criteo?

Criteo je digitální reklamní platforma podobná marketingové platformě Google Ads, která umožňuje firmám všech velikostí poskytovat zákazníkům personalizované online reklamy. Funguje na robustní platformě strojového učení a chlubí se bohatou sadou nástrojů, které obchodníkům pomáhají přesně cílit na potřebné publikum.

Pokročilé algoritmy Criteo analyzují obrovské objemy dat: identifikují vzorce chování a předpovídají, které produkty budou zajímat konkrétního uživatele. Tím mohou následně nabídnout dokonale personalizované reklamy vaším potenciálním zákazníkům.

Na úvod je nutné podotknout, že aby algoritmy a machine learning fungovaly správně, potřebují hodně dat. Tedy minimálně 50 tis. unikátních návštěv měsíčně a počítejte s minimálním rozpočtem na kliknutí 3 000 €.

Proč zvolit Criteo

  • Vysoce personalizovaná retargetingová řešení, která mění potenciální zákazníky v nakupující.
  • Dynamicky měnící se reklamy, které se přizpůsobuji v reálném čase chování uživatelů.
  • Pokročilé nástroje pro získávání zákazníků. Firmy mohou oslovit ty uživatele, u kterých je pravděpodobnost nákupu.
  • Širší zásah. Zatímco Google Ads primárně cílí na vyhledávání a partnerskou síť Google, Criteo spolupracuje s tisíci weby mimo ekosystém Google (z českých např. Seznam nebo Mafra).

Revoluční cíl Critea – udělat reklamu více „na tělo“ a zajímavější – je dostupný prakticky pro všechny inzerenty.

Výhody používání platformy Criteo

Criteo nabízí řadu výhod, které jej odlišují od jiných reklamních systémů:

  • Vyšší míra konverze: Personalizované techniky retargetingu výrazně zvyšují míru konverze tím, že oslovují zákazníky produkty, o které v minulosti projevili zájem.
  • Vyšší návratnost investic do reklamy (ROAS): Cílíme totiž na publikum, u kterého je větší pravděpodobnost nákupu. Větší efektivitu uvidíme následně i u kampaní se strategií ROAS.
  • Vyšší dlouhodobá hodnota zákazníka (CLV): Criteo nabízí dynamická doporučení produktů, takzvaný křížový prodej*, čímž zvyšuje pravděpodobnost prodeje a napomáhá maximalizovat CLV.
  • Statistiky založené na datech: Pokročilá analytika tohoto prostředí pomáhá inzerentům s optimalizací reklam, tak aby následně nabídla co nejlepší výkon.
  • Škálovatelnost: Platforma Criteo je navržena pro škálování (zlepšování výkonu reklamy). Je tedy vhodná pro podniky všech velikostí, od začínajících až po ty velké.

*Křížový prodej neboli Cross-selling je obchodní strategie, která zákazníkovi nabízí další produkty nebo služby, které by mohly doplnit nebo rozšířit jeho původní nákup. Cílem cross-sellingu je zvýšit hodnotu objednávky zákazníka. Obecně se dá říci, že se snažíme zákazníka motivovat k dalšímu nákupu položek, které jsou relevantní k těm, co se chystá koupit.

Co nám Criteo může nabídnout?

V nabídce Critea najdeme produkty, které jsou navrženy tak, aby zvýšily prodeje a minimalizovaly vaše úsilí.

* Akvizice zákazníků: Toto řešení je navrženo tak, aby propojilo váš obchod s potenciálními zákazníky, kteří vás ještě neznají, ale pravděpodobně budou mít zájem o vaše produkty. Criteo používá své pokročilé algoritmy strojového učení k identifikaci těchto zákazníků a pomáhá tímto způsobem rozšiřovat zákaznickou základnu. Po určité době (cca 2 měsíce) je možné tento typ kampaně optimalizovat na konverze.

V rámci akvizice můžeme pracovat s tímto cílením:

  • Podobná publika: Criteo vyhledá podobné profily webů, které uživatelé již navštěvují.
  • Lookalike publika: Jedná se o publika „na míru“, s využitím first-party dat je Criteo schopno cílit na stejné profily, které jsou již zákazníky.
  • Místní publika: Cílení na uživatele z konkrétní oblasti (město a okolí).
  • Podle chování: Criteo využívá svá vytvořená publika podle různých událostí, např. Vánoce, Black Friday, novopečení rodiče, milovníci cestování apod.
  • Podle produktů: Criteo připraví publika dle produktů nebo brandů.

* Udržení zákazníků: Tento nástroj se zaměřuje na stávající zákazníky. Rozumí jejím preferencím a jejich nákupnímu chování. Zákazníky dokáže zaujmout relevantními a personalizovanými reklamami, čímž podporuje jejich zájem k opakovaným nákupům.

* Dynamický Retargeting: Zvyšuje konverze tím, že zobrazuje personalizované reklamy na produkty, o které již zákazníci projevili zájem.

* Publikum: Rozsáhlá databáze potenciálních klientů této platformy dokáže vytipovat nejvhodnější klienty pro vaši reklamu.

* Videoreklama: Toto řešení využívá CTV, OTT** a online video k zapojení uživatelů. Videem se posiluje povědomí o značce.

**Vysvětlivky:

CTV – znamená Connected TV označuje televizi, která je připojena k internetu a umožňuje streamování obsahu z různých online služeb.

OTT – znamená Over-The-Top a označuje typ služby, která poskytuje mediální obsah přes internet, aniž by bylo potřeba tradičního poskytovatele televizních služeb.

* Kontextová reklama: Kombinuje vaše data s kontextovými informacemi. Na záladě těchto informací dokáže vylepšit své strategie cílení. Výsledkem jsou relevantnější reklamy, které odrážejí aktuální požadavky na prodeje, což zlepšuje zapojení zákazníků a zvyšuje konverze.

* Maloobchodní média: Tento nástroj pomáhá firmám oslovit zákazníky relevantními reklamami poblíž místa jejich prodeje. Tyto personalizované a vícekanálové reklamy nabízejí zákazníkům produkty, o které by mohli projevit zájem (a tím zvyšují šanci na prodej).

Jak začít inzerovat na Criteu

Prvním krokem je registrace na stránkách Criteo – prostřednictvím kontaktního formuláře. Rozhraní nabízí kromě angličtiny i další jazyky, čeština zde zatím není.

Rozmyslete si, s čím potřebujete pomoc:

Poté se s vámi spojí manažer a zadáte další informace o společnosti, jako kontaktní a fakturační údaje.

Criteo Pixel

Pro retargeting a dynamické reklamy je nutné integrovat Criteo Pixel do vašeho webu. Tento pixel si představte podobně jako Meta (dříve Facebook) Pixel a funguje na podobném principu – sleduje chování uživatelů na vašich stránkách a sbírá data pro personalizaci reklam.

Pozor – nepleťte si s produktovým feedem (viz dále). Criteo Pixel je malý kód, umístěný na vašem webu. Pixel se používá k vytváření publik, segmentaci uživatelů nebo měření výkonu reklam.

Specifikace produktového feedu v Criteu

Přesnost vašich produktových dat (XML feed) je zásadní pro zlepšení relevance reklamy a také pro vyhledávání zákazníků s co největším zájmem. Zdroj dat musí být optimalizován pro systém Criteo, aby byl schopen přivést nakupující na web, zvýšil ROAS a dosáhl co největších prodejů.

Povinná pole v Criteu

Povinná pole pro Criteo jsou základní parametry, které je třeba vyplnit pro úspěšnou integraci vašich produktů na platformě. Tyto datové části jsou nepostradatelné při identifikaci a zobrazování produktů vašim potenciálním zákazníkům. Pokud již inzerujete na nějaké jiné platformě jako je třeba Google Ads, váš feed by měl být pro Criteo připraven.

Vysvětlení jednotlivých parametrů

Id: Jedinečný identifikátor, který představuje jeden produkt. Může obsahovat pouze znaky ASCII a nesmí obsahovat uvozovky.
Title: Představuje název produktu, obvykle tak, jak je zobrazen na stránce.
Link: Odkaz je vyhrazená stránka s detaily produktu a je jedinečná pro daný produkt.
Image_link: Určuje cestu k souboru k obrázku daného produktu. Obrázky by měly mít ideálně alespoň 800 x 800 pixelů a menší než 16 MB. Odkaz na obrázek musí začínat http:// nebo https:// a za ním musí následovat úplná URL adresa obrázku produktu.
Price: Určuje cenu produktu.
Brand: (vyžadováno pro Criteo Retail Media): Představuje název značky produktu.

Volitelná pole v Criteu

Volitelná pole nejsou v Criteu povinná, ale jejich vyplněním zvýšíte šanci na co nejrelevantnější přiřazení vyhledávacího dotazu konkrétnímu produktu. Kromě toho snížíte své reklamní náklady. Je to logické: čím relevantnější kliknutí máte, tím vyšší tržby pravděpodobně získáte z prodeje produktů.

Vysvětlení jednotlivých parametrů

Additional_image_link: Další odkaz, který určuje cestu k souboru obrázku produktu.
Sale_price: Udává cenu produktu, pokud je v akci.
Availability: Ukazuje dostupnost produktu na webu.
Description: (nutný pro zobrazování reklam na Facebooku): Stručný popis, který poskytuje informace o produktu.
Google_product_category: Označuje kategorii odeslaného produktu podle databáze kategorií produktů Google.
Star: Představuje hodnocení produktů (od 1 do 5) v krocích po 0,5.
Item_group_id: Jedinečný identifikátor produktu na nadřazené úrovni.
Adult: Označuje, pro koho je tento výrobek vhodný.

Na stránce specifikace zdroje produktů si můžete prohlédnout různá nastavení zdroje produktů pro různé typy firem. Můžete zde nalézt všechny potřebné informace o tom, jak nejlépe připravit zdroj. Nezapomeňte optimalizovat atributy, jako jsou názvy produktů a obrázky, které se zobrazují ve výpisech. Přidejte typy produktů do seznamu polí a použijte vlastní štítky k uspořádání produktů.

Optimalizace zdrojových dat není jednorázová činnost, proto byste se měli snažit o neustálou kontrolu a optimalizaci.

Dynamický retargeting v Criteu

Dynamický retargeting na platformě Criteo pomáhá firmám znovu oslovit návštěvníky svých webových stránek pomocí personalizovaných reklam. Samozřejmostí zůstává měření výkonu.

Jak funguje dynamický remarketing na Criteo

* Reklamu zobrazuje strategicky. Tedy přesně zacílí na potenciální zákazníky během jejich nákupní cesty. Implementací kódu Criteo na vaše webové stránky je Criteo AI Engine schopna vyhodnotit chování nakupujících a přizpůsobuje zobrazování produktů, které je zajímají.

* Premium Publisher Engagement: Rozsáhlá síť Criteo zahrnuje řadu významných webů dle tématu reklamy, na kterých se může vaše reklama zobrazit. Seznam není nikde zveřejněný, ale obsahuje např. velké zpravodajské portály, tržiště, specializované tematické weby nebo blogy.

* Rekindle Purchase Intent: Možnost cílení na návštěvníky, kteří opustili váš web, aniž by dokončili transakci. Využitím personalizovaných nabídek zobrazených v ideální chvíli můžete tyto potenciální zákazníky úspěšně zaujmout, aby se vrátili na váš web a dokončili svůj nákup.

* Optimální využití rozpočtu: Díky technologii prediktivního biddingu (nastavování max ceny z proklik) můžete systém přesně předvídat potenciální zapojení nakupujících. Systém dokáže využívat informace o konverzním poměru, hodnot v košíku a snaží se využívat tyto informace k maximalizaci zisku.

* Správná implementace značek na váš web je podstatná pro správné fungování systému Criteo. Instalace značky je velice podobná instalaci značky od Googlu, která slouží k zobrazování dynamického remarketingu. Je potřeba ji umístit ve správném tvaru na správné místo na vašem webu. Nejlépe na všechny stránky, včetně děkovací stránky po dokončení nákupu.

* Retargeting společnosti Criteo používá k cílení publika. Publikum mohou tvořit lidé, kteří dříve nakoupili, opustili košík, prohlédli si produkty, navštívili domovskou stránku, provedli nákup atd. Dobrý retargeting závisí na přesných datech, které sbíráme pro každou skupinu.

Nejčastější chyba: nezkontrolujete, zda jsou na všech částech webu správné měřicí kódy. To může vést k problémům typu zobrazování reklam lidem, kteří si již něco v minulosti nakoupili. Proto kontrolu kódů opravdu nepodceňte. Umíme s tím pomoc.

Cookies jsou malým textovým souborem, který vámi navštívená internetová stránka ukládá ve vašem počítači nebo mobilním zařízení. Soubory cookie se běžně používají proto, aby internetové stránky mohly fungovat nebo aby fungovaly efektivněji.

Cookie také poskytují informace o chování návštěvníků webu. Pomáhají i u perzonalizace obsahu reklam a jejich správnému zacílení – například abychom vám neukazovali opakovaně stejnou reklamu. Problematika cookie je celkem složitá a má i právní přesah.

Ve zkratce: existují cookie, které se ukládají na počítači automaticky a k marektingovým cookies je potřeba mít souhlas zákazníka. Všichni dobře známe cookies lištu, která na nás koukne jako první když navštívíme jakýkoli web. Pokud vás zajímá problematika cookies hlouběji, doporučuji článek od našeho IT Ondry Cookies v online marketingu.

Criteo využívá různé druhy souborů cookie, včetně souborů nastavených službami třetích stran, které jsou přítomné na webových stránkách Criteo.

Info: “ Cookies třetích stran jsou umístěny na webových stránkách prostřednictvím skriptů nebo kódů vložených do stránek. Tyto cookies mohou sledovat, jaké webové stránky navštěvujete, jak dlouho na nich zůstáváte a jaké akce provádíte. Tyto informace jsou pak sdíleny s třetími stranami, často reklamními sítěmi, které na základě těchto dat vytvářejí cílené reklamy“.

Partnerské weby Criteo

Seznam webů se neustále mění a roste, z dat ze srpna 2024 namátkou (TOP 50 CZ webů):

aazdravi.cz
ahaonline.cz
akcniceny.cz
aktualne.cz
aukro.cz
blesk.cz
centrum.cz
cpex.cz
csfd.cz
databazeknih.cz
denik.cz
dotyk.cz
drbna.cz
echo24.cz
emimino.cz
expres.cz
extra.cz
forum24.cz
glami.cz
heureka.cz
hn.cz
idnes.cz
in-pocasi.cz
iprima.cz
kafe.cz
kinotip2.cz
kupi.cz
kurzy.cz
letakomat.cz
lidovky.cz
lifee.cz
meteocentrum.cz
nova.cz
novinky.cz
onlyu.cz
prozeny.cz
radia.cz
reflex.cz
sbazar.cz
seznam.cz
seznamzpravy.cz
sport.cz
super.cz
svetkreativity.cz
svetzeny.cz
tiscali.cz
toprecepty.cz
vareni.cz
vinted.cz
zivotvcesku.cz

Chci inzerovat na Criteo

Po vyplnění dotazníku se vám ozve konzultant a ten vás provede všemi kroky. Jedná se o:

  • Podpis objednávky – elektronicky přes Docusign, zahrnuje identifikační údaje + specifikace první kampaně (očekávaný měsíční rozpočet, strategie – retargeting/akvizice, apod.)
  • Zahájení integrace – klient dodá produktový feed a logo + nainstaluje tagy, Criteo připraví návrhy kreativ, nastavení kampaní a překontroluje fungování tagů. Jakmile je vše schváleno a tagy fungují, kampaň se spustí.
  • Spuštění kampaně – v prvních týdnech Criteo aktivně pomáhá s úvodní fází, aby kampaně začaly dodávat co nejdříve požadované výsledky.

Závěrem

Criteo je další způsob propagace v oblasti digitálního marketingu a svým personalizovaným reklamním řešením poskytuje služby klientům v mnoha zemích. Vliv Critea, který se může pochlubit rozsáhlou uživatelskou základnou se spousty dat od uživatelů, je nezpochybnitelný. Criteo, které funguje na robustní platformě strojového učení, umožňuje zákazníkům přesně cílit na požadované publikum a přinášet hmatatelné výsledky. Pokud chcete zjistit, zda tomu tak doopravdy je, stačí se zaregistrovat na CRITEO a vyzkoušet.

Článek napsal/a Michal Kartaš

Michal pomáhá klientům zejména s PPC kampaněmi na Googlu či Skliku a rád prohlašuje: „PPCčka buď miluješ nebo nesnášíš.“ Jeho silnou parketou je i psaní článků a detailní audity Google Ads kampaní.

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.