fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Webová analytika » Google Tag Manager a Facebook (Meta) pixel

Google Tag Manager a Facebook (Meta) pixel

facebook pixel přes gtm

V minulém článku o Google Tag Manageru jsme si prošli základní nastavení. V tomto se zaměříme na Facebook (či nově Meta) pixel a měření konverzí.

Pro pokročilejší měření se vám bude ještě hodit článek o sledování událostí pomocí GTM, jako jsou kliknutí na tlačítko na webu, odeslání formuláře anebo kliknutí na odkaz vedoucí ze stránky.

Pro stručnost budu v textu používat zkratku GTM (= Google Tag Manager, česky Správce značek Google).

Vložení Facebook (Meta) pixelu přes Google Tag Manager

Pokud máte na webu GTM, je moudré co nejvíc kódů na web vložit přes něj. Vždy si raději u poskytovatele kódu ověřte, že přes GTM bude fungovat. U Facebook pixelu nemusíte mít obavy.

Začnete vložením nové značky:

nová značka v GTM

V kroku Konfigurace značky není od věci si ji nejprve pojmenovat, třeba FB Pixel. Pixel můžeme vložit buď jako Vlastní HTML nebo snadněji – pomocí šablony z komunitní galerie šablon:

Šablon pro Facebook pixel je tam více, já použiji Facebook Pixel od facebookarchive. Pro přidání šablony do GTM musíte odklikat několik varování a poté se vám šablona přidá jako jedna ze značek.

Pomůžeme s GA4 i GTM

Požádejte o nezávaznou nabídku

Vložení ID Facebook pixelu

V dalším kroku vložíte do prázdného pole Facebook pixel ze svého Facebook reklamního účtu. Najdete ho pod Menu – Všechny nástroje – Správa firmy – Správce událostí

…a na další stránce najdete ID vašeho FB pixelu. Pokud se chcete dozvědět více o FB pixelu a správě FB reklam, podívejte se na našeho podrobného průvodce Facebook reklamou.

V oddílu Event Name ponecháme PageView, což je základní událost FB pixelu (zobrazení stránky). Pixel pošle událost PageView na každou stránku webu.

Pokud na některé stránce chcete měřit i jiné události než jen zobrazení stránky (zobrazení produktu, přidání do košíku, registrace atp.), musíte pro každou událost vložit novou značku a vybrat odpovídající Event Name (název událoosti).

Tedy u e-shopu můžete mít FB pixel vč. všech událostí vložený třeba v pěti značkách.

Spouštějící pravidlo

V posledním kroku zvolíte, kdy se má Facebook pixel spouštět. Pixel s událostí PageView budeme chtít spouštět na všech stránkách, tedy zvolíme pravidlo All Pages:

gtm spouštění na všech stránkách

V náhledu GTM si zkontrolujte, že vše funguje a dejte Publikovat.

Vše můžete ještě zkontrolovat i ve Facebook rozhraní (např. pomocí testovací události v na záložce pixelu) nebo pomocí rozšíření do Chrome s názvem Facebook Pixel Helper.

Facebook Pixel byste nikdy neměli spouštět, dokud nedostanete od návštěvníka webu souhlas s cookies.

Pokud používáte režim souhlasu Consent Mode od Google, můžete souhlas nastavit v Rozšířených nastavení a o zbytek se už postará Consent Mode.

U některých cookie lišt se souhlas řeší bez consent mode, např. posláním události do datové vrstvy. V tomto případě je potřeba v dokumentaci ke cookie liště nastudovat, pomocí jaké události budete FB pixel spouštět.

Facebook standardní události pomocí GTM

U měření Facebook konverzí máte dvě možnosti. Využít vlastních konverzí nebo do pixelu přidat standardní události. Vlastní konverze jsou daleko snazší na nastavení, ale umožní měřit jen počet návštěv konkrétní URL adresy.

Typicky je můžete použít pro měření počtu návštěv na stránce s poděkováním za registraci.

S tímto si většinou nevystačíte, zejména u e-shopů toho budete potřebovat měřit daleko víc, a proto nastavíte měření Facebook konverzí pomocí standardních událostí.

Standardních událostí je spousta a vedle nich můžete použít i další vlastní události. Pro e-shop se hodí:

  • ViewContent pro měření zobrazení produktu.
  • AddToCart pro přidání do košíku.
  • InitiateCheckout pro přechod na první stránku košíku.
  • AddPaymentInfo pro přidání platebních údajů.
  • Purchase pro dokončení nákupu.

Všechny tyto události obsahují ještě další parametry, jako je cena produktu, ID produktu, měna atp. Abyste toto všechno dokázali do GTM poslat, musí vám správce webu nejprve nachystat datovou vrstvu.

Odeslání standardní události

Nejprve se ujistěte, že už máte v GTM předchozí značku s událostí PageView. Pro kteroukoliv ze standardních událostí v GTM vytvořte novou značku, použijeme stejnou šablonu značky jako pro PageView.

Ukážeme si příklad, jak do FB pošleme událost zobrazení produktu ViewContent. U ostatních událostí se postupuje obdobně.

S posláním události ViewContent musíme odeslat i další parametry produktu (ID, cena a měna), které si GTM přečte z datové vrstvy.

Datovou vrstvu stačí mít na webu jednou, takže pokud se do GTM již posílají údaje k měření e-shopu pro GA4, můžete si je v GTM pomocí proměnných datové vrstvy snadno odchytnout.

window.dataLayer = window.dataLayer || [];
window.dataLayer.push({
  event: 'view_item',
  ecommerce: {
    items: [{
      item_name: 'Létající koberec',
      item_id: 'A380',
      price: '314.10',
      item_brand: 'Rumburak',
      item_category: 'doprava',     
      item_variant: 'dvoumístný',
      quantity: '1'
    }]
  }
});

Datová vrstva bude vypadat nějak takhle, pro událost ViewContent budeme potřebovat do FB poslat minimálně content_ids, currency, value.

Měnu v datové vrstvě budete mít zpravidla jen u e-shopů, které operují s více měnami, v opačném případě ji můžeme v GTM nastavit napevno.

Proměnná datové vrestvy

Nejprve si musíme pro každou hodnotu, kterou chceme z datové vrstvy odchytit, připravit v GTM proměnnou s názvem Proměnná datové vrstvy.

Abychom se dostali na údaje, které jsou v datové vrstvě v závorkách, tak pro item_id vytvoříme proměnnou ecommerce.items.item_id, pro cenu produktu ecommerce.items.price a pro měnu (pokud v datové vrstvě je) ecommerce.currency.

Uvedené platí jen tehdy, pokud máte datovou vrstvu podle GA4 specifikace. Jestliže máte datovou vrstvu v jiné podobě (zjistíte v kódu stránky Ctrl – U), tak musíte proměnnou pojmenovat podle své datové vrstvy.

Značka pro odeslání ViewContent do FB pak bude mít tyto hodnoty:

V prvním sloupečku musí být názvy přesně podle Facebook dokumentace a do druhého sloupečku přes ikonku přidáte předem vytvořené proměnné datové vrstvy.

Pomůžeme s GA4 i GTM

Požádejte o nezávaznou nabídku

Článek napsal/a Filip Hvízdal

Filip se on-line marketingu začal věnovat v roce 2012, kdy vyzkoušel své první Google Ads kampaně za vlastní peníze. V současné době aktivně spravuje kampaně našich VIP klientů s měsíční útratou přes 4.300.000 Kč.

Máte k článku dotaz nebo připomínku? Napište mi na LinkedIn

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Pomůžeme s Google Analytics 4

Naše služby vám pomohou plně využít potenciál GA4 pro vaši firmu, ať už jste malý podnik nebo velká korporace.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Přihlaste se na bezplatný webinář 26.11. ve 14:00: nastavení Google Ads

Přihlaste se na náš bezplatný webinář a zjistěte, jak snadno zvládnete vytvářet poutavé vizuály pro vaše online kampaně.

Nepropásněte bezplatný webinář 10. 12. 2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.