fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Slovníček pojmů v on-line marketingu » Online marketing

Online marketing

Online marketing nebo také internetový marketing můžeme popsat jako jakoukoliv aktivitu, při které se používá internet k propagaci vlastní značky, produktů nebo služeb.

Pomocí nástrojů online marketingu se firmy snaží oslovit nové i stávající zákazníky.

Hlavní výhody online marketingu

Obrovskou výhodou online marketingu je jeho dostupnost a nízké náklady. Tradiční offline marketing, jako je reklama v televizi, na billboardech nebo v tisku, je pro většinu malých a středních firem příliš drahý a složitý.

Online marketing nabízí řadu nástrojů, které nestojí ani korunu a vyžadují jen čas. I většinu placených nástrojů online marketingu lze provozovat s velmi nízkým rozpočtem.

Druhou výhodou online marketingu je velká míra měřitelnosti. Výsledky reklamy v časopise nebo na billboardu jsou měřitelné velmi těžko nebo vůbec. V online marketingu lze celkem snadno měřit výsledky většiny marketingových aktivit.

Další výhodou je nenásilná forma online marketingu. Samozřejmě ukazovat lidem 20 x denně reklamu na produkt, o který nejeví nejmenší zájem, není o nic méně otravné, než reklama v televizi uprostřed oblíbeného pořadu.

Nicméně většina forem online marketingu může být pro potenciální zákazníky daleko příjemnější a přínosnější. Možnost poskytnout lidem kvalitní obsah na webu nebo formou e-mailingu. Nabídnout řešení problému díky tomu, že jim v placeném nebo neplaceném vyhledávání nabídneme relevantní výsledek.

Nástroje online marketingu

Mezi nejčastěji používané nástroje online marketingu patří:

  • SEO (optimalizace pro vyhledávače) – proces optimalizace webové stránky, aby se zobrazovala co nejvýše ve výsledcích neplaceného vyhledávání.
  • PPC marketing – placená reklama ve vyhledávání i obsahové sít, mezi kterou patří zejména Google Ads, Seznam Sklik a Facebook reklama.
  • Obsahový marketing – tvorba a propagování kvalitního obsahu: blog, e-book, informační PDF ke stažení atp.
  • Marketing na sociálních médiích – tvorba obsahu a komunikace s příznivci na sítích Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn apod.
  • E-mail marketing – komunikace s příznivci firmy formou e-mailů. Pokud je obsah kvalitní a e-maily pravidelné, patří e-mail marketing k nejefektivnějším formám online marketingu.

Mimochodem, Slovník současné češtiny připouští variantu on-line marketing i online marketing.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:
Správa PPC kampaní pro menší firmy

od 11.900 Kč 4.900 Kč měsíčně

Připravili jsme zvýhodněný balíček pro firmy a živnostníky, kteří provozují PPC kampaně s menšími rozpočty.

Přijďte 27. - 28.2. za kolegou Michalem na stánek MarketingPPC v konzultační zóně Czech On-line Expo 2024!

Vstupenky se slevou 50% při použití kódu MPPC50