fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Google Ads » Maximalizujte výkon PPC kampaní s Google Ads Skripty

Maximalizujte výkon PPC kampaní s Google Ads Skripty

Jak na Google Ads scripty

Pokud spravujete více Ads účtů, určitě víte, že není problém strávit více než polovinu dne sledováním, aktualizací a optimalizací reklam. A automatická pravidla, která máte nastavena, vám práci moc neulehčí. Nedokáží zvládnout frekvenci nebo úroveň detailů, které potřebujete sledovat.

Existuje možnost, jak tento problém vyřešit: skripty Google Ads. Jedná se o nástroje, které vám pomohou automatizovat přehledy a výkon PPC kampaní. Mohou za vás automatizovat a optimalizovat vaše kampaně, a to od správy nabídek přes AB testování až po reporting. Jsou neuvěřitelně flexibilní, umí být tak užitečné, jak je užitečné chcete mít.

Pojďme začít postupně od začátku a vysvětlíme si, co skripty Ads jsou, jak fungují a jak je nastavit. S tímto základem můžeme přejít k testování na oblíbených skriptech, které používají Správci reklam. Připravili jsme pro vás 3 dle našeho názoru nejužitečnější. Pokud by byla chuť dole najdete odkaz na další, které si můžete otestovat.

Co jsou Google Ads skripty?

V základní definici jsou skripty úryvky kódu JavaScript, které vám umožňují lépe ovládat kampaně. Lze je použít k automatizaci interních funkcí ve vašem účtu Google Ads a mohou také pracovat s externími daty.

Níže můžete vidět ukázkový snímek obrazovky skriptu Google Ads:

Toto je příklad scriptu pro sledování vítězných biddingů v reklamách.

Proč používat skripty od Googlu?

Největší výhodou používání skriptů Google Ads je úspora času. Automatizací procesů se můžete více zaměřit na optimalizaci skutečného výkonu. Nejen, že vám tato implementace ušetří čas, ale skripty vám také pomohou zachytit menší problémy nebo najít příležitosti, které jste možná doposud neviděli. A proč? Protože jsme jen lidé a také nám může něco uniknout 😉.

V každé PPC kampani máme spoustu dat ke kontrole. Je tedy pochopitelné, že můžete přehlédnout klíčové slovo s nízkým výkonem nebo možnost vytvořit novou reklamní sestavu. V tomto může být automatizace velkou pomocí. Jako celek se snaží optimalizovat rutinu spojenou s optimalizací Ads.

Nastavení skriptů v Google Ads

Pokud nejste programátor a podíváte se na skriptovanou stránku, může vás to lehce vystrašit. Dobrou zprávou je, že ke skriptování Ads je potřeba pouze základní znalost JavaScriptu – IDE (zkratka pro integrované vývojové prostředí). To pomáhá se zvýrazňováním syntaxe, automatickým doplňováním a náhledem.

Pokud chcete použít metodu plug-and-chug, existuje spousta předem připravených skriptů dostupných veřejnosti. Máme ale zkušenost, že i malá úprava těchto skriptů je zdlouhavá a je potřeba ji samozřejmě rozumět. Pojďme se tedy podívat na její prvky.

Poznámka: Metoda „plug-and-chug“ je jednoduchý a přímočarý způsob řešení úloh, který se často používá v matematice a fyzice. Tento termín popisuje techniku, kdy se do předem daných vzorců dosazují konkrétní číselné hodnoty za účelem získání výsledku, aniž by bylo potřeba hlubší porozumění principům nebo teoriím, které za těmito vzorci stojí.

Nastavení skriptů v Googlu

  • Přihlaste se ke svému účtu Google Ads.
  • Klikněte na ikonu Nástroje a v části Hromadné akce vyberte Skripty.
  • Stisknutím ikony + přidáte skript
  • Zkopírujte a vložte kód skriptu do oblasti editoru, uvnitř hlavní funkce:

Příklad scriptu Google Ads

  • Až budete vyzváni, klikněte na Autorizovat, aby skript mohl přistupovat k účtu vaším jménem. Toto je třeba provést jednou pro každý skript.
  • Kliknutím na Náhled spustíte skript v režimu náhledu: Výsledky se zobrazí v panelu Změny / Protokoly.

Rozdělení komponent skriptů Google Ads

1. Funkce

Funkce je první částí kódu skriptu. Při používání skriptů Google Ads se použije vždy jen jednou. Prvek Function vašeho skriptu by měl vypadat nějak takto: funkce main() {kód k provedení}

2. Proměnné

Další částí skriptu, kterou uvidíte v kódu, jsou Proměnné. Obvykle budou vyjádřeny jako něco „var“. Proměnné jsou kontejnery, které ukládají datové hodnoty. V Google Ads můžete použít jakákoli data, ke kterým chcete mít přístup. Mějte na paměti, že každá proměnná musí odpovídat konkrétním objektům a entitám ve vašem účtu Google Ads.

3. Aplikace

V Google Ads ve skutečnosti existují pouze čtyři typy objektů, a to : AdsApp, SpreadsheetApp, AdsmanagerApp a UrlFetchApp. Pro začátek budete ve skriptech pravděpodobně používat pouze AdsApp. Tím skriptu sdělíte, že má v Google Ads hledat požadovaná data.

4. Entity

V rámci objektu AdsApp existuje několik různých entit. Na výběr máme strukturu účtu (účet, kampaň, reklamní sestavy, klíčová slova) a také parametry reklam, štítky, časové rozvrhy reklam, rozpočty a dokonce i některá cílení. Když zkombinujete své proměnné, objekty a entity dohromady, získáte fragment kódu níže: var keywords = AdsApp.keywords( )

5. Selektoty

Zde mohou být skripty velmi užitečné. Selektory jsou filtry pro data, která budeme pomoci skriptu dostávat z vašeho účtu Ads. Pokud jsou například vaší proměnnou klíčová slova, vaše selektory vám pomohou filtrovat, na která klíčová slova skript odkazuje.

Většina selektorů spadá do jednoho z níže uvedených typů:

s podmínkou ( )
withIds ( )
forDateRange( )
seřadit podle( )
withLimit( )
K neustálému zpřesňování dat, které sledujete, můžete použít více selektorů, a proto je výhodné je používat. Se selektory by měl váš skript vypadat nějak takto:

function main() {

var keywords = AdsApp.keywords( )

.withCondition(“kliknutí > 50”)

.orderBy(“Konverze DESC”)

.withLimit(25)

6. Metodika

Tyto prvky skriptu jsou příkazy ve vašem kódu. Můžou mít hodnotu „Získat“, „Nastavit“, „Přidat“ atd. podle toho, jaký typ akce se snažíte automatizovat.

7. Iterátoty

Iterátory v podstatě udržují váš skript neustále spouštěný. Pomocí iterátorů hasNext() a next() nastavíte smyčku, která se bude spouštět tak dlouho, dokud váš skript bude vracet data. Když kód zkompletujete, dostanete něco, co vypadá jako obrázek níže:

Nyní, když jsme si vysvětili různé části skriptu, můžete skripty dle potřeby editovat.

Různé typy skriptů Google Ads

Existuje spousta různých scénářů a možností skriptů. Můžeme je vytvářet v různých tvarech a velikostech. Skripty můžeme rozdělit do následujících skupin:

  • Modifikátory nabídek
  • Údaje třetích stran
  • Nabídky a rozpočty
  • Nástroje
  • Upozornění
  • Hlášení
  • Sezónní úpravy
  • Automatizace údržby
  • Značení
  • Sledování
  • Text reklamy
  • Klíčová slova
  • Reklamní síť Google
  • Kampaně v Nákupech Google

V závislosti na tom, jak komplikované je nastavení vašeho účtu a kolik kampaní spravujete, můžete využívat různé druhy skriptů. Proto je výborné, že jich existuje tolik. Existují samozřejmě některé, které jsou v oblibě více a jsou tedy ze strany marketérů hojně využívány.

Příklady skriptů Google Ads, které by se vám mohly hodit

Existuje spousta skvělých skriptů Google Ads, které jsou již naprogramovány a stačí je jen zkopírovat a vložit do vašeho účtu. Ale pozor: skripty jsou jen nástrojem, který pomáhá zlepšovat rozhodnutí o optimalizaci, nenahrazují vaše rozhodování. Ani ty nejlepší skripty nemohou nahradit vaše know-how, které jste získali hodinami v účtech.

Skript č. 1: Teplotní mapa

Populárním skriptem, který se v online marketingu používá, je nástroj teplotních map. Ne všechny skripty slouží k automatizaci úprav nabídek, některé skripty nám pomáhají s analýzou ještě před zahájením nabídek.

Tyto teplotní mapy jsou vizuální odrazem chování uživatelů při vyhledávání. Níže můžete vidět příklad tepelné mapy v závislosti na míře prokliku:

Mapa vám pomůže pochopit, ve kterém čase lidé na vaše reklamy klikají. Následně můžete pro dané okno navýšit nabídky, abyste zvýšili svou viditelnost. Info ke skriptu teplotní mapy najdete v tomto článku

Skript č. 2: Skóre kvality

Jak jistě víte, skóre kvality je jeden z důležitých ukazatelů reklamy, více si o něm můžete přečíst zde: Tajemství skóre kvality

Obecně se dá říci, že skóre kvality (QS) Google Ads je tak trochu záhadou. Bere se jako „černá skříňka“, díky které může QS vypadat, že je mimo vaši kontrolu. To ale neznamená, že se QS nevyplatí sledovat. Jak jistě tušíte, vaše QS má velký vliv na cenu, kterou za reklamu nakonec zaplatíte.

Odkaz na tento skvělý skript můžete nalézt ZDE

Skript č. 3: Kontrola výdajů vaší reklamy

Nyní je zde skript, který většina správců PPC účtů opravdu miluje. Tento skript vám bude v rámci aktualizace účtu zasílat opakované e-maily o několika různých KPI:

  • výdaje za reklamu
  • konverze
  • CPA
  • doporučená denní útrata
  • aktuální denní výdaje

Je to znamenitý způsob, jak rychle získat přehled o výkonu jakéhokoli účtu. Současně vám šetří čas: to, co byste museli kontrolovat ručně, za vás udělá systém a vy se můžete soustředit na jiné věci, které je třeba udělat.

Zobrazení skriptu závisí na zvoleném časovém rámci. Skript můžete nastavit tak, aby vám posílal zprávy za libovolné časové období. Jak celý script funguje a jak ho nastavit naleznete ZDE.

Aktualizace může probíhat na denní bázi. Nicméně změny, které provádíte v účtech, se ihned do reportu nereflektují. Po každé změně je potřeba dát systému trošku času, aby změny do reportu zahrnul.

Zdroj: www.klientboost.com

Článek napsal/a Michal Kartaš

Michal pomáhá klientům zejména s PPC kampaněmi na Googlu či Skliku a rád prohlašuje: „PPCčka buď miluješ nebo nesnášíš.“ Jeho silnou parketou je i psaní článků a detailní audity Google Ads kampaní.

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Připojte se k praktickému webináři, kde se naučíte, jak oslovit firmy, překonat konkurenci a proměnit vaše B2B aktivity v profitabilní růst.

Přihlaste se na on-line webinář 17.9.2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.