Při rekordně vysoké sledovanosti a konkurenci videa se může zdát obtížné či nemožné dostat vaše videa na vrchol největší světové platformy jako je YouTube. Máme pro vás, ale dobrou zprávu, zlepšení hodnocení videí na YouTube nevyžaduje zdatné technické postupy ani žádné spamové tríčky.
Místo toho existují klíčové prvky, které algoritmus YouTube k hodnocení používá a ty je potřeba použít . YouTube SEO je o optimalizaci videí, které tyto prvky dodržují. V tomto článku zkontrolujeme osvědčené tipy na YouTube SEO, které fungují bez ohledu na velikost vašeho kanálu. Tak pojďme na to.
Jak se vaše videa umisťují na YouTube?
Na tuto otázku neexistuje jednoznačná odpověď. Abychom dosáhli dobrého hodnocení videí na YouTube, musíme nejprve porozumět algoritmu a faktorům hodnocení. Jako každý vyhledávač chce i YouTube poskytovat obsah, který odpovídá dotazu hledajícího.
Pokud například někdo hledá „jak si uvázat kravatu“, YouTube mu nezobrazí video s názvem „jak si zavázat tkaničky“. Místo toho bude poskytovat výsledky vyhledávání, které odpovídají tomuto konkrétnímu dotaz.
Vliv doby sledování videa na SEO
SEO na YouTube je o tom jak přemýšlet a začlenit výrazy a fráze používané vaším cílovým publikem. Další části je analýza, kde si ověříte jak kroky, které jste použili fungují. Při hodnocení videí se YouTube zajímá o metriku zvanou „celková doba sledování“ – jinými slovy, jak dlouho diváci zůstanou u vašeho videa přikováni.
Dlouhá doba sledování znamená, že dodáváte hodnotný obsah, krátká doba sledování znamená, že by se váš obsah pravděpodobně neměl hodnotit. Pokud chcete, aby se vaše videa hodnotila, vytvořte obsah optimalizovaný na delší dobu sledování. Můžete například vyzvat uživatele, aby zůstali až do konce videa tím, že jim na konci slíbíte překvapení nebo dárek.
Vyplatí se optimalizovat videa na YouTube?
Optimalizace vašich videí na YouTube přináší stejné výsledky jako optimalizace vašich stránek pro Google: vyšší hodnocení, více kliknutí a lepší konverze! Optimalizací videí můžete dosáhnout požadovaných výsledků na YouTube a dokonce zvýšit hodnocení u vyhledávače Google.
Google navrhuje optimalizovat videa ke zlepšení viditelnosti a zapojení. Kromě toho je hodnocení videí na YouTube klíčovým prvkem strategie jak přilákat sledující, i když se to tak nemusí na první pohled zdát.
Ještě před deseti lety byl marketing sledujících (z angličtiny inbound video marketing) zcela nový pojem. Marketéři se postupně učili, že nemohou jen publikovat velké množství obsahu, ale obsah musí být také vysoce kvalitní a optimalizovaný a to proto, aby byl pro vyhledávače co nejobjektivnější.
Kdysi byl obsah z velké části omezen pouze na psané slovo, ale zaplať bůh tomu tak již dnes není. Namísto toho vznikají nové komplexní obsahová strategie, které zahrnují jak psaní blogů přes tvorbu médií, jako jsou podcasty až po vizuál, který nabízejí videa. A se vzestupem dalších formátů obsahu přichází potřeba optimalizace pro vyhledávání.
V poslední době to vypadá, že se YouTube stává místem, kde je to nutností. Pokud se již teď cítíte ztracení tak si z toho ni nedělejte, níže nabízíme nejdůležitější tipy a strategie SEO pro optimalizaci vašich YouTube, videí.
Strategie hodnocení na YouTube
Aby jste byli úspěšní na YouTube, budete potřebovat jasnou strategii. Strategie se bude skládat ze dvou části. V té první musíte pochopit, jak YouTube SEO funguje a v té druhé budeme chtít tyto znalosti využít při výběru vhodného publika, které vám pomůže váš kanál rozvíjet.
Zde video přímo od Googlu jak to funguje – je v angličtině, ale nebojte, nabízí české titulky.
Jak funguje SEO na YouTubu
YouTube je součástí služby Google a to znamená, že používá podobné vyhledávací algoritmy. YouTube chce svým uživatelům zobrazovat videa, která nejlépe odpovídají jejich vyhledávacím dotazům.
Když uživatel hledá dotaz na YouTube, vyhledávací roboti prohledají všechny informace které video obsahuje, tak aby zjistili o čem dané video je a hledajícímu nabídli ty nejlepší výsledky.
Algoritmy vyhledávání: Vyhodnocují různé signály a prvky hodnotící video a to nejen na YouTube, ale také ve výsledcích vyhledávání Google. Historie vyhledávání a personalizace hrají klíčovou roli při zobrazování výsledků. Algoritmus hodnotí optimalizaci a sledovanost videa.
Videa s vyšší dobou sledování, lajků a sdílení jsou umístěna nad těmi s nižším zapojením (nebo vysokou mírou okamžitého opuštění). Roboti vyhledávačů navíc nemohou sledovat obsah videa, sledují textové prvky, jako je název, popis, tagy a metadata videa.
Optimalizace videí s relevantním názvem, jasným a výstižným popisem a obecnými a konkrétními tagy vám může pomoci umístit videa lépe v žebříčku zobrazení. Když se tyto signály zkombinují, algoritmus ví jak je vaše video, relevantní, populární , nebo jak moc odpovídá dotazu hledajícího.
Vyberte cílové publikum
Pro mnoho tvůrců začíná tvorba obsahu výběrem tématu a následnou optimalizací videí na YouTube. S růstem však přichází konkurence. Kdysi bylo snadné vytvořit kanál YouTube na obecná témata jako jsou „recenze produktů“ nebo „technika“, dnes ale, nové kanály potřebují konkrétnější zaměření.
Když cílíte na své publikum, přemýšlejte o tom, koho chcete zaujmout a proč. Zeptejte se sami sebe: Kolik toho o svém publiku vím? Proč tráví čas na YouTube ?Jaké další platformy sociálních sledují? Co mají rádi? Existují další kanály YouTube nebo tvůrci, se kterými byste měli spolupracovat?
Vytvoř plán
Vytvoření plánu obsahu se může zdát jednoduché, pokud se soustředí na téma, které máte rádi. Ale většinou není problém nápad – problémem může být realizace. Komplexní plánování obsahu zahrnuje možnosti vytváření videí s vysoce kvalitními obrázky, jasným a výstižným obsahem videa, dobrým popisným textem, krátkým a výkonným názvem.
Pokud chcete optimalizovat YouTube pro SEO, plánování obsahu není jen o tom, jaká videa vytvářet a kdy je zveřejňovat. Je to proces, který vám umožní zjistit co potřebujete ke zlepšení návštěvnosti, konverzí a interakcí s vaším videoobsahem. Můžete mít například skvělý nápad na video o surfování, ale kde a s kým ho vytvoříte?
Pokud nenahráváte sebe nebo někoho ve vašem okolí, může být obtížné najít vysoce kvalitní materiál. S kvalitou video může pomoci dobrý zvuk či střih. V každém případě je dobré mít na začátku plán. S plánováním vám může pomoci i analýza konkurence, tím zjistíte informace né jen o délce videa. Plánování obsahu vám může pomoci vytvořit pevný plán a strategii pro váš budoucí YouTube kanál.
Stanovte si cíle růstu
YouTube nabízí mnoho užitečných metrik, které vám mohou pomoci posoudit, zda plníte vaše strategické cíle. Metriky mohou být užitečné pro sledování konzistence a ukáží vám zda se výkon vašeho kanálu/videí posouvá.
Je však také dobré zvolit cílené metriky, jako třeba: počet odběratelů, zobrazení a čas sledování videa. Pokud je vaším cílem zapojení, sledujte lajky, komentáře, sdílení. Sledování metrik, které jsou v souladu s vašimi cíli, vám pomůže zjistit, jak se rozšiřuje vaše publikum. Tyto znalosti můžete využít k vytváření účinnějších videí pro své uživatele a SEO .
Tip: S vyhodnocením vašich statistik pomůže třeba Google Analytics
Proveďte výzkum klíčových slov
Robustní strategie SEO začíná efektivním průzkumem klíčových slov. Je potřeba zjistit, jaké vyhledávací dotazy hledající na YouTube používají. Zadejte hlavní vyhledávací dotaz do vyhledávacího pole a vyhledávač YouTube automaticky navrhne dlouhý seznam klíčových slov, jako je tomu u Googlu.
Začlenění těchto klíčových slov, variací klíčových slov a frází ve volné shodě do různých prvků vašeho videa na YouTube může přilákat to správné publikum. Když ladíte SEO na YouTube, přemýšlejte o tom, kam umístí klíčová slova. Pomáháte tím divákům najít to co hledají a zároveň dáváte YouTube mapu, aby pochopil, o čem vaše video je.
Jeden příklad za vše: Video na YouTube má například hlavní klíčové slovo: „Bezplatná témata WordPress.“ (v angličtině Free WordPress Themes). Hlavní klíčové slovo je vyplněno v nadpisu, používá ho v popisu a také za hashtagem. Video se tedy, zdá být relevantní na dotaz hledajícího: bezplatná témata(vizuální) pro WordPress.
SEO tipy: jak být více vidět na YouTube
- Použijte k pojmenování videa klíčové slova
- Vložte klíčové slovo do názvu videa
- Optimalizujte popis videa
- Označte své video oblíbenými klíčovými slovy souvisejícími s vaším tématem
- Kategorizujte své video
- Nahrajte k videu vlastní obrázek miniatury
- Použijte soubor SRT k přidání titulků a skrytých titulků
- Přidejte karty a závěrečné obrazovky, abyste zvýšili sledovanost svého kanálu YouTube
- Přidejte hashtagy pro zvýšení dosahu
- Vytvořte obecný seznam videí
- Experimentujte s délkou videa
- Používejte funkci automatického našeptávání YouTube
- Využití časových značek
- Přidejte do videa a jeho popisu „výzvu k akci“
- Analyzujte vyhledávání vašich videí na YouTube
- Zanechte u svého videa připnutý komentář
1. Použijte v pojmenování videa klíčová slova
„Vaše snahy o SEO na YouTube začínají ještě před nahráním videa. Cílem není pouze hodnocení na YouTube – ale také na Googlu. Vyhledávací roboti neprocházejí obsah videa, ale pouze zdrojový kód. Zahrnutím klíčového slova v názvu souboru videa může algoritmus YouTube přečíst jeho název poté co je nahrán.
Takže název souboru „business_ad_003FINAL.mov“ nahraďte požadovaným klíčovým slovem. Pokud je například vaše klíčové slovo „průvodce malováním domů“, název souboru by měl vypadat takto „průvodce malováním domů.mp4“ (MOV , MP4 a WMV jsou některé z nejběžnějších, které jsou kompatibilní s YouTube).
Tip pro profesionály: „Nejlepším postupem je použít doplnění o klíčové slovo u názvu souboru je ho rozšířit o „nejlepší“, „jak na to“ nebo „průvodce“.
2. Vložte klíčové slovo do názvu videa
Názvy videí jsou pro vaše diváky prvním kontaktním místem. Názvy jsou důležitým prvkem, který pomáhá indexovat a hodnotit vaše videa. Pokud jste provedli rozsáhlý průzkum klíčových slov, budete mít spoustu relevantních slov, které do názvu použít.
Váš název by tedy měl být co nejblíže k vyhledávacímu dotazu uživatele. Nezapomeňte uvést přesné klíčové slovo nebo volnou shodu na samém začátku názvu, abyste získali lepší viditelnost.
Název vašeho videa by měl přesně odpovídat obsahu vašeho videa. Například toto naše video: B2B marketing aneb jak prodávat firmám: tajemství marketingu, který přináší zisky a buduje vztahy
Tip pro profesionály: Delší tituly mají obvykle horší výkon než videa s krátkými a jasnými názvy.
3. Optimalizujte popis videa
Popis videa je stejně důležitý jako název, protože podrobně popisuje váš obsah. Dobrou zprávou je, že máte 5 000 znaků, které můžete použít a popsat ta dokonale váš videoobsahem.
Popis videa je důležitý ze dvou důvodů. Za prvé, nutí diváka kliknout na video a za druhé pomáhá algoritmu identifikovat váš obsah pomocí kombinace klíčových slov. Když uživatel hledá výraz, stránka s výsledky vyhledávání zobrazí pouze maximálně 120 znaků.
Následně musíte kliknout na „zobrazit více“. Proto doporučujeme použít u popisu 120 znaků nejatraktivnějšími informace. Ve skryté části popisu zahrňte přesná klíčová slova v kombinaci volných shod a frází.
Chcete-li přidat další kontext do popisu, použijte třeba výzvy k akci (CTA), který diváky žádá, aby se přihlásili k odběru, stáhli si bezplatnou e-knihu nebo si koupili produkt. Zde je příklad popisu videa, který je optimalizován pro varianty klíčových slov.
- Název popisu videa – Brand Strategy Fundaments (Fundamentální strategie brandu)
- Následně se používá v časové ose videa
- Níže varianty a kombinace klíčových slov, která nejsou přesná, ale vyjadřují ve své podstatě to samé
Všimněte si, jak se popis videa skládá z různých klíčových slov v obsahu. Popis obsahuje také časovou osu s relevantními klíčovými slovy.
Je také dobrým zvykem zahrnout do popisu videa pět až osm hashtagů, které odpovídají hlavnímu klíčovému slovu. Optimalizovaný popis vám také může pomoci zobrazit se na postranním panelu videí, což může být skvělý zdroj zhlédnutí.
TIP na zvýšení viditelnosti: Když přidáte hashtagy do popisku nebo názvu videa, video se může objevit ve výsledcích vyhledávání, když uživatelé hledají obsah spojený s těmito hashtagy. To může zvýšit šance, že video objeví nový diváci.
4. Označte své video oblíbenými klíčovými slovy souvisejícími s vaším tématem
YouTube doporučuje používat tagy, aby diváci věděli, o čem vaše video je. Tímto neinformujete však pouze diváky, informujete také samotný YouTube. YouTube používá tagy k pochopení obsahu a kontextu videí. Tímto zjišťuje, jak přidružit vaše video k podobným videím, což může rozšířit dosah vašeho obsahu.
Podle dostupných informací vám cílené značky mohou pomoci zobrazit se na postranním panelu videa. Je potřeba mít na paměti, že značky YouTube se liší od hashtagů YouTube (více o tom v. tip 9). Zatímco značky pomáhají porozumět obsahu vašeho videa, hashtagy poskytují relevanci k vašemu obsahu a spojují sledující prostřednictvím podobných hashtagů.
Je potřeba pamatovat na to, že používání irelevantních tágu vám nepřinese více zhlédnutí, ale ve skutečnosti by vás za to mohl Google penalizovat.
TIP: Je to podobné jako s vašim popisem, požijte nejdůležitější klíčová slova, včetně dobrého mixu těch, která jsou běžná a delší. Udělejte si ze svého prvního tagu klíčové slovo na které cílíte a zbytek seřaďte podle důležitosti. YouTube při hodnocení obsahu ve výsledcích zohledňuje prvních pár tagů videa, zejména první tag. Ujistěte se tedy, že váš první tag je přesně to klíčové slovo, které chtějí cílit.
A kde tedy TAGY najdu?
5. Kategorizujte své video
Kategorizace videí nezvýší vaše hodnocení ani nezlepší zapojení. Ale výběrem relevantní kategorie získá algoritmus YouTube představu, o čem vaše video je. Kategorie rozdělují úložiště do různých kategorií jako jsou hry, vzdělávání, hudební videa, domácí mazlíčci a zvířata, móda a další. Jakmile nahrajete video, můžete jej zařadit do kategorie „Pokročilá nastavení.“
Abychom zjistili, do které kategorie video zařadit musíme si odpovědět na tyto otázky:
- Kdo jsou nejlepší tvůrci v této kategorii?
- Čím jsou známí a co dělají dobře?
- Existují nějaké vzorce mezi publika podobných kanálů v dané kategorii?
- Sdílejí videa v podobné kategorii vlastnosti, jako je produkční hodnota, délka nebo formát?
Proč to dělat: Pomáhá algoritmům YouTube zjistit, o čem vaše video je.
6. Nahrajte k videu vlastní obrázek miniatury
Miniatura vašeho videa je hlavní obrázek, který diváci uvidí při procházení seznamem výsledků hledání. Miniatury přímo neovlivňují SEO vašeho videa, ale určitě také zvyšují míru prokliku (CTR). Průměrná CTR mezi 2 % a 10 % je považováno za ideální a dává pozitivní nebo negativní signál systému YouTube.
I když si vždy můžete vybrat jednu z možností miniatur automaticky generovaných službou YouTube, vždy zaznamenáte rozdílné kliknutí mezi tou vaší a automaticky generovanou. Také vlastní miniatura s logem společnosti je zapamatovatelné a neztratí se ve velkém množství videí.
Miniatura videa je první věc, kterou diváci uvidí ve výsledcích vyhledávání. Je důležité, aby byla poutavá. Miniaturu je potřeba vytvořit před nahráním videa, ne v okamžiku nahrání. Nejlepší youtubeři si před nahráváním vytřídí miniaturu a název.
Doporučuje se také inspirovat od konkurence nebo podobných videí. Podívejte se na miniatury vysoce výkonných kanálů, seřaďte si je podle nejoblíbenějších videí a poté do miniatur přidejte vlastní styl. YouTube doporučuje používat obrázky o velikosti 1280 x 720 pixelů – což představuje poměr stran 16:9 – které jsou uloženy jako soubory .jpg, .gif, .bmp nebo .png o velikosti 2 MB nebo menší.
Tento formát zaručuje, že bude miniatura stejně kvalitní na různých platformách pro sledování. Zde je snímek obrazovky s miniaturami videí z našeho kanálu HubSpot YouTube. Všimněte si, jak jsme použili text a tvář moderátora, abychom vzbudili zájem diváka. Zatímco text v miniatuře odkazuje na obsah vašeho videa, obličej znamená pravost videa skutečnou osobou.
Je důležité si uvědomit, že váš účet YouTube musí být ověřen, abyste mohli nahrát vlastní obrázek miniatury. Chcete-li to provést, navštivte stránku youtube.com/verify a postupujte podle pokynů zde uvedených. Vytváření vlastních miniatur vám umožní být poutavý pro diváky ještě před tím než si video spustí.
7. Použijte soubor SRT k přidání titulků a skrytých titulků
Stejně jako věci o kterých jsme již psali výše, mohou titulky a skryté titulky zlepšit optimalizaci vyhledávání na YouTube a to pomoci zvýraznění důležitých klíčových slov. Algoritmus YouTube dokáže číst texty ve zdrojovém kódu a videu.
Vaše titulky a skryté titulky nejen pomáhají YouTube SEO, ale také zvyšují míru zapojení. Videa s titulky vykazují delší dobu sledování a to až o 12%. Záleží však také na tom, zda u svého videa používáte skryté titulky nebo titulky. Skryté titulky představují textové vyjádření zvuku videa ve stejném jazyce jako zvukový soubor a to včetně zvuků, jako je „otevření dveří“, „výdech-nádech“ a další. Toto pomáhá sluchově postiženým divákům porozumět obsahu videa.
Naproti tomu videotitulky představují přeložený jazyk daného videa. Vzhledem k tomu, že zhruba 20 % světové populace je rodilými mluvčími angličtiny, má smysl používat multijazyčný přepis ve videu.
Chcete-li k videu přidat titulky nebo skryté titulky, budete muset nahrát podporovaný textový přepis nebo soubor časovaných titulků. V prvním případě můžete také přímo zadat text přepisu pro video, aby se automaticky synchronizovalo s videem.
Přidání titulků probíhá podobně, ale můžete omezit množství textu, který chcete zobrazit. V obou případech přejděte do správce videí a poté klikněte na „Videa“ v části „Správce videí“. Najděte video, ke kterému chcete přidat titulky přidat. Dole přikládáme pár obrázků.
8. Přidejte karty a závěrečné obrazovky, abyste zvýšili sledovanost svého kanálu YouTube
Viděli jste někdy, když se díváte na video, malou bílou, kruhovou ikonu s „i“ uprostřed, která se objeví v rohu nebo průsvitný pruh textu, který vás žádá o přihlášení k odběru? To jsou informační karty, které YouTube popisuje jako „předformátovaná oznámení“ která se zobrazují na počítači a mobilu, můžete si je nastavit k propagaci značky nebo s nimi můžete odkazovat na další videa na vašem kanálu. K jednomu videu můžete přidat až pět karet a existuje až šest typů těchto karet:
- Dárcovské karty na podporu získávání peněz pro neziskových organizace. Jedná se fanouškovské příspěvky, kde požádáte vaše fanoušky, aby vám pomohli s vytváření vašeho videoobsahu.
- Karty s odkazem, které diváky nasměrují na externí web.
- Karty anket, které divákům pokládají otázku a umožňují jim hlasovat.
- Karty videí nebo seznamů videí, které odkazují na jiný obsah YouTube tohoto druhu.
Zde najdete podrobné kroky k přidání karet do videí, postupujte dle oficiálních kroků od Googlu:
Příklad konečné obrazovky
Závěrečné obrazovky zobrazují podobné informace jako karty, ale jak jste možná uhodli, nezobrazují se, dokud video neskončí, a jsou o něco vizuálně podrobnější.
Existuje řada podrobných návodů jak přidávat závěrečných obrazovek v závislosti na tom, pro jakou platformu a typ obsahu je chcete na použít. Je dobré také vědět, že YouTube vždy testuje závěrečné obrazovky, z důvodu optimalizace diváckého zážitku.
Takže né vždy musíte závěrečnou obrazovku vidět. Možná vám přijde používání karet a závěrečných obrazovek zbytečné a příliš komplikované, ale je potřeba myslete na to, že každý rok se čas strávený u YouTube zdvojnásobí. Takže je dobré využívat plný potenciál SEO optimalizace, který YouTube nabízí. Nikdy nevíte koho tím můžete zaujmout :-).
9. Přidejte hashtagy pro zvýšení dosahu
Hashtagy jsou součástí uživatelského rozhraní YouTube. Hashtagy umožňuje přidávat související výrazy k vašemu obsahu. Funguje to stejně jako na LinkedIn nebo Instagramu. Hashtagy se zobrazují přímo pod názvem videa, abyste na ně mohli snadno kliknout a vždy je měli na očích.
Doporučujeme také používat hashtagy v popisu na YouTube, ale nepřehánějte to algoritmus YouTube neustále kontroluje spam. Přílišné hashtagování vás může neúmyslně nahlásit.
Namísto použití všech hashtagů, na které si vzpomenete, vyberte dva/tři, které co nejpřesněji popisují vaše video. Chcete-li vyhledat hashtagy související s vaším videoobsahem, můžete využít funkci automatického navrhování. Zadáním hlavního klíčového slova vám vyhledávač navrhne řetězec klíčových slov, která se hledají v daném tématu.
Proč použít : Zvýšení dosahu zobrazení vašich videí prostřednictvím vyhledávání podobných témat.
10. Vytvořte obecný seznam videí
Seznamy videí jsou skvělým způsobem, jak uspořádat videa do uceleného celku a zároveň je to pro všechny velice snadný přístup k vaši databázi. Nejlepším postupem je seskupit videa do seznamu videí nebo tématu optimalizovaných na určitá klíčová slova.
Nejenže to YouTube signalizuje, o čem jsou vaše videa, ale také to bude nutit diváky proklikávat se z videa na video, čímž se zvýší počet zhlédnutí a tím i vaše hodnocení.
Tip: Vyzkoušejte pokud máte více videí s podobnou tématikou
11. Experimentujte s délkou videa
Stejně jako delší blogové příspěvky fungují lépe než krátké blogové příspěvky (<1 000 slov), delší videa mají větší sledovanost než kratší. Čím déle divák na stránce setrvá, algoritmus YouTube dostává pozitivní signál pro vyšší zapojení – a vede jej k hodnocení neostýchejte se tedy natáčet videa, tak dlouhé, jak jen můžete. Koneckonců, uživatelé hledají podrobné odpovědi na své dotazy.
I když se délka může lišit video od videa, optimální délka videa je přibližně 11 minut. Například většina videa nejúspěšnějšího světového YouTubera Mr. Beast májí délku 13 až 20 minut, což je podle nás ideální pro daný typ publika a obsahu.
12. Využijte funkci automatického našeptávání YouTube
Tato funkce vám pomůže vyhledat nejoblíbenější hledané výrazy pro vaše video. Stačí začít psát klíčové slova (nebo vkládat klíčové slovo na začátek věty) a uvidíte, která další klíčová slova se objeví. Tento nástroj můžete také použít k odhalení hlavních trendů na YouTube nebo ke zjištění, na která klíčová slova cílí vaši konkurenti.
Našeptávání vám může pomoci zvolit vhodné témata na základě hledanosti + aplikace strategii SEO vás dovede k lepším výsledkům.
13. Využití časových značek
Časové značky označují různé části vašich videí. Usnadňují vašemu publiku najít ve videu obsah, který hledají. Přidání časové značky může zlepšit sledovatelnost a tím pádem i uživatelský dojem. Časové značky poskytují divákům snadný způsob, jak přejít na to, co chtějí ve videu vidět, popřípadě jim dává informaci, ve které minutě uvidí to co je zajímá.
Časová značky také zlepšují SEO, protože usnadňují algoritmu YouTube porozumět obsahu vašeho videa. Díky tomu se vaše video může zobrazit u hledaných výrazů (a né jen z důvodu témata v nadpisu). Pokud je například vaše video o pečení dortu, vaše video může obsahovat informace od seznámení, kroků pečení po samotnou ukázku jak dort bude po dokončení vypadat.
Pokud k označení těchto sekcí přidáte časové značky, uživatel při hledání klíčové fráze „jak vyrobit dort“ s největší pravděpodobností vaše video nenajde, protože toto klíčové slovo může soutěžit v reklamě, ale můžou ho najít třeba na spojení „jak vyrobit čokoládový dort“.
14. Přidejte do videa a jeho popisu „výzvu k akci“
K viditelnosti vašeho videa ve výsledcích vyhledávání může pomoci také „call to action“. Chcete-li dosáhnout maximální efektivity, nezapomeňte tyto výrazy obměňovat. Existuje přibližně osm různých typů těchto výzev, které přivedou návštěvníky na váš web nebo stránky s produkty.
V jednom videu můžete diváky požádat o odběr, lajk nebo sdílení pokud se jim video líbilo. U dalšího videa požádejte diváky, aby si video přidali do záložek nebo klikli na odkazy ve vašem popisu. Můžete také diváky požádat o sdílení komentářů a zpětnou vazbu.
Tyto akce jsou důležité nejen z důvodu zpětné vazby vašich sledujících, ale také dávají YouTube signály, že je vaše video poutavé a hodnotné pro vaše diváky. Na obrázku je vynikající příklad toho, jak se může používat výzva k odběru. Výzvu k odběru je potřeba neustále připomínat v průběhu celého videa.
15. Analyzujte vyhledávání vašich videí na YouTube
Analyzování je potřebné a užitečné. Měli by jste vědět jak vaši sledující reagují na daná témata o kterých točíte následně můžete data aktivně používat ke zlepšení svého SEO na YouTube. Snažíte se zjistit, proč se návštěvnost jednoho z vašich videí náhle zvýšila. Může to být tím, že vaše video obsahuje oblíbené klíčové slovo nebo si vaše video sdílela oblíbená webová stránka.
Analytika vám dovolí se ponořit do údajů o konkrétním videu a zjistit, proč k tomuto skoku došlo. Následně můžete zjistit, jak optimalizovat další videa pomocí stejné taktiky. S tímhle vzorcem můžete vytvářet další videa, která se divákům budou líbit. Díky optimalizaci vašich videí na klíčová slova získáte lepší umístění ve výsledcích vyhledávání. A v poslední řadě vám vaše analýzy mohou pomoci lépe porozumět vašemu publiku. Zde je krátký výčet metrik které by jste měli sledovat :
Doba sledování, Průměrná doba sledování, Zobrazení a míra prokliku, Kliknutí na karty. Unikátní diváci, Zdroje návštěvnosti, Růst odběratelů.
Proč použít: Analýzy vyhledávání na YouTube vám dají tvrdá čísla, abyste viděli, kde jste úspěšní a kde máte prostor se zlepšovat.
TIP: Zde najdete info jak nastavit GA4, které vám pomohou sledovat váš YouTube
Jak nastavit GA4 pro měření ne jen na YouTube
16. Zanechte u svého videa komentář
Zanechat komentář k vašemu videu se může zdát přehnané, ale je to chytrá strategie. Více komentářů nejen zlepší hodnocení videa, ale také může vyvolat vysokou míru zapojení publika. Nezapomeňte zanechat poutavý komentář, který rozšíří konverzaci nebo nabídne větší hodnotu pro čtenáře, třeba odkaz na blogový článek na podobné téma.
Co říci závěrem pokud jste dočetli až sem tak se vám náš článek líbil a snad bude i ku prospěchu :-) . Pokud by vás zajímala další témata mrkněte na náš >>BLOG<<