Akviziční kampaň představuje strategii v oblasti marketingu, jejímž hlavním cílem je získat nové zákazníky: oslovit a přesvědčit jednotlivce nebo skupiny potenciálních zákazníků, kteří doposud nemají zkušenost s daným produktem či službou, aby se stali zákazníky.
Tato kampaň je nedílnou součástí celkové marketingové strategie. Protože patří mezi dražší kampaně, měli bychom předem promyslet tyto body:
- Cílová skupina: Předem identifikujeme segment publika, který nese potenciál stát se našimi zákazníky. Oslovovat všechny a všude je neefektivní plýtvání peněz.
- Marketingové kanály: Určíme, kde se budeme s naší cílovou skupinou potkávat (v online prostředí, na sociálních sítích, v e-mailingu atd.).
- Sdělení USP: Jaký je náš jedinečný prodejní argument a jak ho budeme směrem k cílové skupině komunikovat?
- Obsahová strategie: Máme dostatek zábavného, vzdělávacího a relevantního obsahu, abychom dlouhodobě zajistili pozornost? Umíme oslovit cílovou skupinu ve všech stádiích nákupního procesu? Motivujeme k dokončení nákupu?
- CTA tlačítka: Jasně definované CTA výzvy na různých místech, které pobízí potenciální zákazníky ke konkrétní akci (nákup, registrace, stáhnutí e-booku apod.).
- Analytika a měření: Včas nastavíme měření a pravidelně vyhodnocujeme účinnost kampaní. Sledujeme zejména ROI (návratnost investic) a optimalizujeme dle výsledků.
Příklad akviziční kampaně
Na trh vstupuje nový online streamingový servis, který chce získat nové předplatitele. Akviziční kampaň by mohla zahrnovat:
- Cílení: Muži a ženy (18 – 60 let), kteří mají zájem o sledování online obsahu.
- Kanály: Reklamy na sociálních médiích, obsahový marketing a spolupráce s influencery.
- USP: Bezplatný týdenní zkušební přístup nebo exkluzivní obsah pro nové předplatitele.
- Call-to-Action: Reklamní slogany a tlačítka s výzvou k přihlášení nebo odběru.
- Měření výkonu: Sledování počtu nových předplatitelů, konverzní poměr a nákladů na akvizici.