Predikce PPC trendů na rok 2025 jsou velice zajímavé, ale jejich praktická implementace je složitější. Abych vám to usnadnil, shrnul jsem čtyři méně využívané, ale efektivní strategie, které mohou vylepšit vaše PPC kampaně v příštím roce.
Zde jsou nejlepší taktiky, které stojí za vyzkoušet v roce 2025:
- Využijte dynamické reklamy k průzkumu konkurence.
- Prověřte umístění pomocí CLS auditů.
- Vytvářejte vylučující seznamy s nástroji Microsoftu.
- Zvyšte výsledky díky mikro-konverzím.
1. Využijte DSA pro průzkum konkurence
Dynamické reklamy ve vyhledávání (DSA) jsou již řadu let oblíbenou součástí PPC nástrojů. Přesto je většina inzerentů vnímá pouze jako aktivní typ kampaní.
Jak fungují DSA kampaně: DSA kampaně využívají webové stránky a/nebo produktový feed k určení nejlepší cílové stránky pro konkrétní vyhledávací dotaz. Vkládáte popisky a určujete, které stránky se mají zahrnout a které naopak vyloučit (např. obchodní podmínky).
Jak nám DSA mohou pomoct?
- Získáme odhady měsíčního objemu hledání pro dané dotazy.
- Vidíme kategorie klíčových slov, které Google považuje za relevantní.
- Google vám ukáže, jak rozumí vaší reklamě (tj. na jaké vyhledávací dotazy ji bude zobrazovat).
Tip: Vytvářejte pouze 1 URL na kampaň. Tato strategie vám pomůže lépe pochopit konkurenci a její nedostatky. Více informací, jak nastavit dynamické kampaně, najde v našem článku Dynamické reklamy ve vyhledávání DSA
2. Prověřte umístění pomocí CLS auditů
Kumulativní posun rozvržení (CLS, z angl. Cumulative Layout Shift) je součástí Core Web Vitals od Googlu a dříve byl výhradně SEO metrikou. Měří, jak moc se obsah na stránce posouvá během jejího načítání.
Doporučené hodnoty:
- Skóre nad 0,2 je špatné.
- Ideálně by měla být hodnota 0,1 nebo nižší.
Velkými problémy CLS jsou přebytečné reklamy nebo pop-up okna. Většina „spam“ stránek má proto přirozeně vysoké CLS.
Jak využít CLS auditu: Dejte si pozor u kampaně Performance Max, sítě vyhledávacích partnerů a u tradičních displej kampaní. Ty mají mnoho „nekvalitních“ umístění. Proto bychom si měli CLS na naších webových stránkách kontrolovat.
CLS je také faktor ovlivňující skóre kvality (a tím pádem ovlivňující cenu vaši nabídky). Má také dopad na zážitek uživatele z cílové stránky, a proto byste jej neměli ignorovat. Většina nástrojů pro tvorbu cílových stránek plní CLS limity automaticky, ale i tak je audit dobrý nápad.
Tip: Více o CLS a dalších metrikách si můžete přečíst v našem článku Technické SEO pro eshopy.
3. Vytvářejte vylučující seznamy s nástroji Microsoftu
Microsoft nabízí inovativní nástroje, které sahají dál než jen k Microsoft Advertising. Jedním ze skvělých nástrojů společnosti Microsoft je univerzálně dostupný přehled webů s možnosti vyloučení URL adres na všech úrovních účtu (MCC, účet, kampaň a reklamní sestava).
V praxi to znamená, že můžete najít a vyloučit špatná umístění.
Co získáte:
- Možnost vytvářet URL vylučovací seznamy na všech úrovních: MCC, Účet, Kampaň a Reklamní sestava.
- Vyloučené URL lze použít i pro Google Ads.
Zatímco mnozí lidé si stěžovali na automatické přidání Audience Network do tradičních kampaní ve vyhledávání, využití umístění k vytvoření vylučujícího seznamu má skutečnou hodnotu. Tento přístup otevírá prostor pro testování Audience Network jako samostatného typu kampaně (zejména po zavedení remarketingu založeného na počtu zobrazení).
Pokud chcete přidat tato vyloučení do Googlu, budete si muset stáhnout seznam a následně jej zkopírovat a vložit do vyloučení na úrovni účtu.
4. Zvyšte výsledky pomocí mikro-konverzí
Posledním tipem je testování mikro-konverzí (zejména pokud působíte v odvětví s nízkým konverzním objemem). Analýzy ukazují, že důležitější než samotný rozpočet je plnění stanovených cílů pro počty konverzí.
Nahoře vidíte tabulku společnosti Optymyzer, která zkoumala vlivy konverzí dle zvolených strategií s malým rozpočtem – asi do 250 000 Kč měsíčně. Mikrokonverzím přiřazuje procentuální hodnoty dle hodnoty objednávky, která by z nich mohla vzejít.
Příklady mikro-konverzí:
- Zahájení vyplňování formuláře – 10-15 % z hodnoty konverze
- Shlédnutí videa – 5 % z hodnoty konverze
- Klik na telefon – 10 % z hodnoty konverze
- Klik na e-mail – 10 % z hodnoty konverze
- Scrolování na stránce – 5 % z hodnoty konverze
Pozor: Je důležité poznamenat, že žádná z metrik ROAS, CPA a dalších by neměla být brána jako hlavní konverzní akce. Tyto metriky pouze pomáhají reklamním platformám pracovat s účty s nízkým objemem konverzí.
Pokud navíc použijete tuto metodu, možná budete muset některá data vyloučit, zatímco budete hledat správnou rovnováhu mezi konverzními akcemi.
Závěrečné shrnutí
Tyto taktiky nabízejí nové příležitosti pro optimalizaci PPC kampaní v roce 2025. Zatímco někteří upřednostní konzervativnější přístupy, jako je DSA analýza a CLS audity, ti odvážnější mohou experimentovat s vylučovacími seznamy a mikro-konverzemi pro dosažení lepších výsledků.
A co vy? Kterou z těchto strategií vyzkoušíte jako první?
Co říci závěrem. Pokud jste dočetli až sem, zřejmě vás článek zaujal a snad bude i ku prospěchu :-) . Pokud by vás zajímala další témata, mrkněte na náš >>BLOG<<