fbpx
Přeskočit na obsah
Domů » Marketingové strategie » Pro začátečníky: Stručný přehled Google Ads a Sklik kampaní

Pro začátečníky: Stručný přehled Google Ads a Sklik kampaní

Zde na našem blogu najdete ohromné množství tipů k tomu, jak pracovat s Google Ads, Google Analytics, Sklikem a Facebook/Instagram reklamou. V tomto článku se dozvíte stručný přehled kampaní v Skliku a v Google Ads. Tyto dva PPC systémy jsou v Česku nejrozšířenější a s největší pravděpodobností je využijete i vy.

Google a Sklik mají rozdělený trh reklam přibližně na 70 a 30% ve prospěch Google. Obecně se dá říct, že uživatelé Seznamu (tedy potenciální zákazníci Skliku) tvoří lidé, kteří u něj mají dlouhodobý e-mailový účet, dost často se tedy jedná o lidi konzervativnější a starší.

Google reklama svým zásahem osloví téměř každého. Snad s jednou výjimkou – obsahová síť z naší zkušenosti funguje lépe na Skliku.

Vyhledávací síť

Vyhledávací síť předpokládá aktivitu uživatele, cílí na ty, kteří sami hledají ve vyhledávačích. Výsledek jejich hledání může mít podobu textu (textové reklamy) nebo obrázku (Zboží inzeráty, Google Nákupy).

Obsahová síť

Obsahová síť cílí na uživatele pasivně. Používá se tedy zejména pro budování povědomí o značce, zviditelnění nebo retargeting (v Google Ads remarketing).Nejpoužívanějšími formáty jsou kombinovaná reklama (obrázek + text), bannery, bumper, videospot nebo branding.

Sklik

Tento výčet kampaní přímo z nápovědy Skliku ukazuje, jaké typy kampaní Sklik nabízí, v jaké síti lze inzerovat a jaký lze použít reklamní formát:

Zdroj: https://napoveda.sklik.cz/kampane-a-sestavy/

Textová reklama

Textová reklama je základní kampaní ve vyhledávání nejen v Skliku. Zobrazuje se ve výsledcích vyhledávání Seznamu a snadno ji poznáte – v textu je přímo napsáno „Reklama“ nebo „Sponzorováno“. Zabírá většinou první čtyři pozice a spodní dvě pozice na první stránce vyhledávání.

Textová reklama – Sklik

Nabídky ze Zboží

Nabídky ze Zboží se zobrazují formou fotografie produktu, ceny a prodejce obvykle nad textovou reklamou nebo na stránce vpravo. Tyto reklamy nahradily dřívější produktové inzeráty a jsou obdobou kampaně Nákupy na Google.

Pro spuštění této kampaně je třeba mít založený účet na Zboží.cz a propojit s Sklikem. Tyto kampaně mívají v případě e-shopu velmi dobrý konverzní poměr – uživatel na první pohled vidí, zda je pro něj nabídka relevantní.

Nabídky ze Zboží – Sklik

Tyto dva formáty využijete v obsahové síti a slouží primárně pro akvizici nových zákazníků, retargeting a případně pro budování povědomí o vaší značce. Mezi partnerské sítě Seznamu patří např. Seznam Zprávy, Novinky nebo Super.cz, tedy v Česku atraktivní weby, proto mívá umístění obsahové reklamy zpravidla lepší výsledky než u Google.

Kombinovaná reklama a banner

Retargeting, dynamický retargeting

Retargeting (příp. varianta dynamický retargeting) patří v případě e-shopu mezi vysoce konverzní kampaně. Je to logické – oslovujete někoho, kdo již na vašem webu byl, prohlížel si produkty, příp. vložil do košíku a nákup nedokončil.

V případě, že nákup nedokončí, se mu můžete připomínat právě pomocí tzv. dynamického retargetingu. Stejně tak ukazovat prohlížené produkty napříč partnerskou sítí Seznamu.

Dynamický retargeting

Jednoduchá obsahová kampaň (JOK)

Jednoduchou obsahovou kampaň představil Seznam téměř před rokem jako odpověď na stále větší problémy s oslovením uživatelů, kteří nedali souhlas s cookie lištou či používají na svém počítači nějakou formu blokování.

JOK oslovuje právě a jenom ty, kteří nedali souhlas s cookie lištou a slibuje (kromě jednoduchého založení) levnější cenu za akvizici. My jsme ji testovali, u části klientů zaznamenala až o 1/3 levnější cenu prokliku.

V rozhraní Google Ads účtu najdete základní typy kampaní:

Typy kampaní Google Ads

Textové reklamy

Stejně jako v Skliku i zde textová reklama představuje významnou formu propagace. Protože se jedná o vyhledávání na Google, který používá více uživatelů, bývá zpravidla efektivnější než na Seznamu.

Samostatnou skupinu tvoří tzv. DSA kampaně neboli Dynamické reklamy ve vyhledávání. Pro uživatele vypadají stejně jako klasické inzeráty, liší se nastavením a hodí se zejména pro e-shopy se stovkami položek.

Textová reklama – Google Ads

Google Nákupy

Kampaň Google Nákupy představují snad nejpoužívanější typ kampaně ve vyhledávání vůbec. V případě e-shopu doporučujeme (až na výjimky) vždy, minimálně k otestování. Většinou totiž platí, že pokud nefunguje, pak se s velkou pravděpodobností nerozjedou ani ostatní kampaně ve vyhledávání.

Bývá nejvíce konverzní, což je dáno nejen umístěním (Google používá více lidí), ale svojí podstatou – oslovuje zákazníky ve fázi „do“ nákupního cyklu. Tím, že nabízí na první pohled pro ně relevantní informace (fotografii, cenu a prodejce) zvyšuje šance k nákupu.

Google Nákupy

Performance Max, Smart kampaň

P-Max a Smart patří mezi tzv. automatické kampaně, které Google Ads nabízí. Jejich výhodou je jednoduché založení (v případě P-max pokryjí vyhledávací a obsahovou síť vč. remarketingu), nevýhodou pak téměř nulová šance optimalizace, cílení, nastavení a bohužel dochází k velkému zkreslení výsledků.

Tyto kampaně zpravidla fungují u účtů s dostatkem dat a konverzí. Jako každá automatizace, čím více dat Google dáte, tím je větší šance, že kampaně zasáhnou ty správné uživatele.

Remarketing, dynamický remarketing

Pro kampaně remarketing, příp. dynamický remarketing platí to stejné jako v Skliku, jen kosmetická změna názvu, ale znamenají to stejné – zpětné oslovení zákazníka, který na webu byl a nedokončil např. nákup.


A na závěr to nejdůležitější. Stejně jako opravu myčky či vašeho auta necháváte na profících, u reklamy to platí stejně, ne-li víc. Zkontrolujte si své kampaně buď sami dle našeho návodu (jak si zkontrolovat Google Ads kampaně) nebo nás požádejte o bezplatný audit. Jen tak budete v klidu, že nevyhazujete peníze oknem.

Pomůžeme s nastavením a správou PPC kampaní

Článek napsal/a Kamila Hájková

Kamila se v MarketingPPC věnuje školení začínajících a mírně pokročilých uživatelů, správě menších PPC kampaní, psaní článků a newsletterů.

Máte k článku dotaz nebo připomínku? Napište mi na LinkedIn

Pro nezávaznou nabídku můžete vyplnit poptávkový formulář:

Vaše údaje bude použity v souladu s platnou legislativou a našimi pravidly na ochranu osobních údajů pouze za tím účelem, za jakým je poskytujete.

Nevíte si rady s PPC reklamou?

Pomůžeme i poradíme s online marketingem.

Požádejte o nezávaznou nabídku:

Přihlaste se na bezplatný webinář 26.11. ve 14:00: nastavení Google Ads

Přihlaste se na náš bezplatný webinář a zjistěte, jak snadno zvládnete vytvářet poutavé vizuály pro vaše online kampaně.

Nepropásněte bezplatný webinář 17. 12. 2024 ve 14:00
Získejte odborné marketingové tipy přímo do své e-mailové schránky a staňte se expertem na marketing. Přihlaste se k odběru marketingového newsletteru.

Vaše soukromí je pro nás důležité. MarketingPPC používá vámi poskytnuté informace k tomu, aby vás kontaktoval ohledně našeho obsahu a služeb. Z odběru těchto sdělení se můžete kdykoli odhlásit. Pro více informací si přečtěte naše Zásady ochrany osobních údajů.